Łukasz Habaj i Piotr Woś (Ford Fiesta R5) odnieśli swoje drugie zwycięstwo w tym sezonie: po sukcesie w Rajdzie Wisły zwyciężyli w Rajdzie Dolnośląskim, ostatniej, siódmej rundzie Rajdowych samochodowych Mistrzostw Polski 2014.
Prowadzący po pierwszym etapie, Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski w Peugeocie 207 S2000 mety nie osiągnęli. Zwycięstwo Łukasza i Piotra było zdecydowane.
Zobacz także:
Drugi etap zmagań to świetna jazda Habaja. Wygrał on wszystkie trzy odcinki specjalne pierwszej pętli, okazał się także najlepszy na drugim przejeździe OS Galeria Twierdza 2, wychodząc na prowadzenie w zawodach. Tomasz Kuchar miał już tu poważne problemy, stracił wiele sekund. Kolejnej próby już nie ukończył.
Habaj i Wos fetowali na mecie w Polanicy sukces w rajdzie, ale w klasyfikacji końcowej RSMP nie zaszły zmiany: wczorajsza porażka z Kucharem nie pozwoliła na awans przed Grzegorza Grzyba i Daniela Siatkowskiego. Tytuł zdobył kierowca Automobilklubu Polski, Wojciech Chuchała z pilotem Sebastianem Rozwadowskim, I Wicemistrzami Polski zostali Grzyb i Dymurski, a trzecimi – Habaj i Woś.
Na dwóch ostatnich odcinkach Rajdu Dolnośląskiego triumfowali Maciej Oleksowicz i Michał Kuśnierz, ale na podium wskoczyli tylko dzięki odpadnięciu Kuchara – w sportowej rywalizacji nie dali rady pokonać Tomasza Kasperczyka i Damiana Sytego. Trzy pierwsze miejsca zajęły Fordy Fiesta R5, na czwartym zameldował się Mitsubishi Lancer Evo X załogi Tomasz Gryc i Aleksander Zawada (Mitsubishi Lancer Evo IX). Znakomitą, piąta lokatę wywalczyli Mateusz Kubat i Grzegorz Dachowski (Subaru Impreza), a szóstą – odrabiający systematycznie straty spowodowane przebiciem opony na pierwszym etapie, Dominik Butvilas i Kamil Heller w kolejnym Subaru Imprezie.
W gronie załóg w samochodach z napędem na jedna oś Jan Chmielewski i Jakub Gerber (Citroen DS3) wyprzedzili Dariusza Polońskiego i Grzegorza Dobosza (Peugeocie 208 VTI), zajmując siódmą lokatę w klasyfikacji. Dziesiątkę uzupełnili: najlepszy kierowca klasy 6F – Jarosław Szeja z Automobilklubu Polski, jadący z bratem Marcinem oraz Radosław Typa i Bartłomiej Jakubowski (Peugeot 208 VTI).
Damian Łata i Michał Trela (Mitsubishi Lancer Evo IX) mieli dziś pecha, sporo stracili, spadając w klasyfikacji. Ale ich jazda w tym rajdzie zasługuje na uznanie.
W Rajdowym Pucharze Polski rywalizacja o zwycięstwo trwała do ostatniego odcinka specjalnego. Ostatecznie wygrali go Hubert Palider i Mateusz Fortuna (Honda Civic Type-R) i dzięki temu przeskoczyli w klasyfikacji Grzegorza Musza i Bogusława Browińskiego (także Honda Civic). Trzecie miejsce zajęli Halicki i Tkacz (Fiat Abarth 500).
Zwycięzcy odcinków specjalnych: Hubert Palider i Grzegorz Musz – po 2, Robert Halicki, Tomasz Foltyn i Tomasz Hupało – po 1. Liderzy klasyfikacji: OS 1-2: Robert Halicki; OS 3: Grzegorz Musz; OS 4: Hubert Palider: OS 5-6: Grzegorz Musz; OS 7: Hubert Palider.
WYNIKI RAJDU DOLNOŚLĄSKIego
Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski
1. Łukasz Habaj i Piotr Woś (Ford Fiesta R5) – 1:34.19,6 godz.;
2. Tomasz Kasperczyk i Damian Syty (Ford Fiesta R5) – starta 1.35,8 min.;
3. Maciej Oleksowicz i Michał Kuśnierz (Ford Fiesta R5) – 2.23,1 min.;
4. Tomasz Gryc i Aleksander Zawada (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 5.04,7 min.;
5. Mateusz Kubat i Grzegorz Dachowski (Subaru Impreza) – 5.22,0 min.;
6. Dominik Butvilas i Kamil Heller (Subaru Impreza) – 5.25,3 min.;
7. Janek Chmielewski i Jakub Gerber (Citroen DS3) – 6.41,9 min.;
8. Dariusz Poloński i Grzegorz Dobosz (Peugeocie 208 VTI) – 7.15,8 min.;
9. Jarosław Szeja i Marcin Sxzeja (Ford Fiesta R2) – 9.02,4 min.;
10. Radosław Typa i Bartłomiej Jakubowski (Peugeot 208 VTI) – 9.16,2 min.
Rajdowy Puchar Polski
1. Hubert Palider i Mateusz Fortuna (Honda Civic Type-R) – 52.15,3 min.;
2. Grzegorz Musz i Bogusław Browiński (Honda Civic Type-R) – strata 10,3 sek.;
3. Robert Halicki i Tomasz Tkacz (Fiat Abarth 500) – 31,7 sek.;
4. Szymon Cieślak i Bartosz Sajdak (Honda Civic) – 48,5 sek.;
5. Tomasz Foltyn i Szymon Marciniak (Peugeot 208 R2) – 48,6 sek.;
6. Tomasz Hupało i Rafał Fiołek (Citroen C2R2) – 1.21,4 min.;
7. Michał Bachula i Mateusz Śliwa (Honda Civic) – 1.58,6 min.;
8. Sławomir Strychalski i Marcin Hinz (Opel Astra GSI) – 2.55,4 min.;
9. Michał Duda i Jarosław Janasz (Honda Civic VTI) – 3.06,3 min.;
10. Wiktor Mączkowski i Piotr Burdach (Honda Civic) – 3.31,0 min.
Fot.: Mateusz Banaś – RallyFoto