RAJD DOLNOŚLĄSKI 2013: CITROËN RTP NA FINISZU

KK_20130808_1

Siódma runda krajowych zmagań rajdowego czempionatu odbędzie się w Kotlinie Kłodzkiej, w ramach 23. Rajdu Dolnośląskiego, mającego bazę w uzdrowiskowej stolicy Dolnego Śląska – Polanicy Zdroju.

Na trasach tej malowniczej imprezy o charakterze asfaltowym, rozegra się szósta i ostatnia w tym roku odsłona polskiej edycji międzynarodowego programu Citroën Racing Trophy.


Zobacz także:
RAJDY
RAJD DOLNOŚLĄSKI 2013: POWIEDZIELI PRZED STARTEM
RAJD DOLNOŚLĄSKI 2013: POZNAMY WYNIKI SEZONU
RAJD DOLNOŚLĄSKI 2014: BEZ KAJETANOWICZA I BARANA
RAJD DOLNOŚLĄSKI 2013: 13 ODCINKÓW W TYM SUPEROES


Mimo, że najważniejsze tytuły, zarówno w Mistrzostwach Polski jak i w programie Citroëna, już zostały zdobyte, to nie trzeba się martwić, że zabraknie emocji podczas trzech dni rozgrywania tej imprezy. Na Rajd Dolnośląski zapowiada się emocjonująco. Zróżnicowane odcinki specjalne, z których pierwsze dwa rozegrają się na ulicach Kłodzka jako widowiskowe Superoesy, jak i ciekawie zapowiadająca się walka o pozycje w klasyfikacjach, które nie zostały jeszcze rozstrzygnięte zwiastują moc wrażeń.

Zwycięzcy tegorocznego Citroën Racing Trophy Polska, Jan Chmielewski i Robert Hundla, mają duże szanse wedrzeć się do pierwszej dziesiątki klasyfikacji generalnej Mistrzostw Polski, ponieważ tracą do dziesiątego zawodnika tylko 1 punkt, a do będącego na dziewiątej pozycji 3 punkty. Szansa jest tym większa, że obaj przeciwnicy nie zgłosili się do tego rajdu.

W ubiegłym sezonie zwycięzca CRTP zajął w RSMP 10. miejsce, a teraz ma szanse poprawić ten wynik.

– Tym razem jedziemy do Kotliny Kłodzkiej z już zapewnionymi tytułami Mistrzów w ośce, więc bez presji, choć przyznaję, że ja właśnie lubię „ciśnienie”. Chciałbym osiągnąć dobry wynik w klasyfikacji generalnej, aby dobrze zaprezentować sponsorów, którzy inwestują i wierzą we mnie. Bardzo cenię ten rajd – jak dotąd dolnośląskie trasy sprzyjają mi, na nich dobrze się czuję – mówi Janek Chmielewski.

Warto przypomnieć, że zawodnicy z Małopolski zdobyli również mistrzowskie tytuły w tegorocznej klasyfikacji klasy 5., popisując się imponującą skutecznością.

Sprawa drugiego miejsca wśród kierowców walczących Citroënami DS3 R3 nie jest jeszcze rozstrzygnięta. Szymon Kornicki, zajmujący aktualnie właśnie drugą pozycję nie ukończył poprzedniej rundy na Mazurach. Ma przewagę dziewięciu punktów nad trzecim Radosławem Raczkowskim, który dla odmiany zaliczył bardzo udany występ w polskiej rundzie Mistrzostw Europy, wygrywając klasyfikację samochodów napędzanych na jedną oś. Podobnie jest w klasach 2WD i 5., gdzie obaj mają wyrównane szanse i powalczą na Rajdzie Dolnośląskim o tytuły wicemistrzowskie. Z pewnością będą bardzo dobrze przygotowani do ostatniej tegorocznej imprezy i pokażą kibicom swoje wysokie umiejętności.

Na starcie nie zobaczymy czwartej załogi: Radosław Typa i Szymon Gospodarczyk, która regularnie startowała w tym sezonie, ale zrezygnowała ze startu w ostatniej rundzie Mistrzostw Polski.

Wyniki Rajdu Dolnośląskiego oraz końcowa klasyfikacja Citroën Racing Trophy znana będzie w sobotę, 19 października wieczorem.