RAJD DOLNOŚLĄSKI 2013: RZEŹNIK LIDEREM (1. DZIEŃ)

doln_d1_0010

Maciej Rzeźnik i Przemysław Mazur w Peugeot 207 S2000 zostali liderami po pierwszym dniu Rajdu Dolnośląskiego – ostatniej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2013.

Załoga Automobilklubu Polski na pierwszym odcinku specjalnym – Superoesie po ulicach Kłodzka zajęła drugie miejsce, następną próbę wygrała, obejmując prowadzenie w klasyfikacji. Drugie miejsce zajmują Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (także Peugeot 207 s2000), a trzecie Maciej Oleksowicz i Michał Kuśnierz (Ford Fiesta S2000).


Zobacz także:
RAJDY
RAJD DOLNOŚLĄSKI 2013


A oto jak przebiegała rywalizacja na dwóch OS-ach pierwszego dnia zawodów.

Pierwszy odcinek specjalny (Kłodzko 1 – 2,24 km). Pierwszymi liderami zostali Maciej Oleksowicz i Michał Kuśnierz (Ford Fiesta S2000). Pokonali on i o 0,4 sekundy Macieja Rzeźnika i Przemysława Maura (Peugeot 207 S2000) oraz o 1,3 sekundy Tomasza Kuchara i Daniela Dymurskiego (także Peugeot 207 S2000).

Także na czwartym miejscu zameldował się Peugeot – ale model 208 Proto załogi Andreas Aigner i Barbara Watzl (strata 1,5 sek.), którzy jednak startują w grupie Open i nie są klasyfikowani w “generalce”. Jedni z faworytów – Wojciech Chuchała i Kalim Heller (Subaru Impreza STi) stracili 1,6 sek., a na kolejnej pozycji zameldowali się Łukasz Habaj i Piotr Woś (Mitsubishi Lancer Evo IX R4 – 3,2 sek.).

Najszybszym samochodem z napędem na jedną oś okazało się Renault Clio R3 załogi Aleksander Zawada i Cathy Derousseaux (7. lokata na OS-ie – 4,8 sek.), wyprzedzeni jeszcze przez Tomasza Gryca i Przemysława Zawadę (Peugeot 207 S2000 – 4,7 sek.). W gronie Citroenów DS3 R3T Szymon Kornicki i Przemysław Bosek pokonali o 0,3 sek. Jana Chmielewskiego i Roberta Hundlę. W gronie Fordów Fiesta R 2 rywalizujących w Castrol EDGE Trophy zdecydowanie najszybsi okazali się Marcin Scheffler i Szymon Marciniak.

Drugi odcinek specjalny (Kłodzko 1 – 2,24 km). Wyraźne zwycięstwo odnieśli Rzeźnik i Mazur, wyprzedzając o 1,5 sekundy Kuchara i Dymurskiego oraz o 2,8 sekundy Pawła Hankiewicza i Jarosława Hryniuka w Peugeot 208 R2 klasy 6.

Niespodziewane wyniki były efektem deszczu, który spadł podczas odcinka. Część załóg jechała po suchej nawierzchni, czołówka – po mokrej. Stąd wysokie lokaty Sylwestra Płachytki i Macieja Macheli (Citroen C2 R2 – szósta) czy Łukasza Byśkiniewicza i Macieja Wisławskiego (Ford Fiesta R2 – dziewiąta) nie mogą być traktowane jako sensacja.

4,3 sekundy straty, jaką ponieśli Oleksowicz i Kuśnierz zepchnęło jednak tą załoga na trzecie miejsce w rajdzie.

Prawdziwa rywalizacja rozpocznie się jednak w piątek. Załogi maja do przejechania cztery odcinki specjalne o łącznej długości ponad 80 km.

NIEOFICJALNE WYNIKI PO 1. DNIU (2 OS-y)
1. Maciej Rzeźnik i Przemysław Mazur (Peugeot 207 S2000) – 3.31,4 min.;
2. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 S2000) – strata 2,4 sek.;
3. Maciej Oleksowicz i Michał Kuśnierz Kuśnierz (Ford Fiesta S2000) – 3,9 sek.;
4. Łukasz Habaj i Piotr Woś (Mitsubishi lancer Evo IX R4) – 6,1 sek.;
5. Wojciech Chuchała i Kamil Heller (Subaru Impreza STi) – 6,3 sek.;
6. Piotr Hankiewicz i Jarosław Hryniuk (Peugeot 208 R2) – 11,3 sek.;
7. Mariusz Nowocień i Bartłomiej Jakubowski (Mitsubishi Lancer Evo X) – 12,1 sek.;
8. Szymon Kornicki i Przemysław Bosek (Citroen DS3 R3T) – 13,1 sek.;
9. Aleksander Zawada i Cathy Derousseaux (Renault Clio R3) – 13,3 sek.;
9. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (Subaru Impreza STi R4) – 13,3 sek.;

Fot.: Inter Cars Castrol TRW Rally Team