Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (Subaru Impreza RT), którzy już podczas Rajdu Polski we wrześniu zapewnili sobie trzeci pod rząd tytuł Mistrzów Polski, wygrali rajd Dolnośląski, ostatnią w tym sezonie rundę RSMP.
Kajto dominował w całym rajdzie zdecydowanie i tylko jeden odcinek specjalny – jedenasty może uznać za nieudany. W sumie odniósł 11 zwycięstw na trzynastu OS-ach. Mimo to wygrał różnicą tylko 28,3 sekundy.
Drugie miejsce dość niespodziewanie zajęli Wojciech Chuchała i Kamil Heller (Subaru Impreza STi). “Siemanko” zaatakował dziś od rana i awansował przed Michała i Grzegorza Bębenków. Bracia w Peugeocie 207 S2000 mieli jednak podczas tego rajdu jasno określony cel: wywalczyć tytuł Wicemistrzów Polski w klasyfikacji generalnej. Po wczorajszej stracie Grzegorza Grzyba i Daniela Siatkowskiego (Peugeot 207 Super 2000), podczas drugiego etapu myśleli jedynie o dojechaniu do metry.
Grzegorz Grzyb pokazał wczoraj klasę, dzisiaj także jechał szybko i z jedenastego miejsca zdołał awansować na szóste. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Subaru Impreza) przesunęli się na piątą pozycję, ale do pokonania świetnie jadących Łukasza Habaja i Piotra Wosia (Mitsubishi Lancer Evo IX RS) zabrakło 1,1 sekundy.
Zobacz także:
CITROEN RACING TROPHY: CHMIELEWSKI SUPERSTAR
RAJD DOLNOŚLĄSKI 2012: POWIEDZIELI NA MECIE
RAJD DOLNOŚLĄSKI 2012: KAJTO KLASĄ DLA SIEBIE (1. ETAP)
RAJD DOLNOŚLĄSKI 2012: POWIEDZIELI PRZED STARTEM
RAJD DOLNOŚLĄSKI 2012: WIELKI FINAŁ W CITROENACH
RAJD DOLNOŚLĄSKI 2012: SUPEROES – I WIESZ WSZYSTKO!
Na mecie z kolejnego tytułu w klasie i Citroën Racing Trophy Polska cieszył się Janek Chmielewski, jeżdżący w tym sezonie z Jakubem Gerberem w modelu DS3 R3. Utalentowany kierowca z Krakowa dojechał do mety na siódmym miejscu – konfiguracja dzisiejszych odcinków specjalnych praktycznie uniemożliwiała nawiązanie równorzędnej walki z załogami w autach z napędem 4×4. Janek zdobył jednak kolejne punkty do klasyfikacji generalnej rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
W “dziesiątce” znaleźli się także: Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot (Ford Fiesta S 2000), Marcin Gagacki i Marcin Bilski (Mitsubishi Lancer Evo IX RS) oraz Radosław Raczkowski i Łukasz Gwiazda (Citroen DS3). Ci ostatni wyprzedzili Szymona Kornickiego i Roberta Hundlę (Citroen DS3), którzy wywalczyli tytuł wicemistrzowski wśród Citroenów. Tuż za nimi rywalizacje ukończyła kolejne załoga serii CRTP, Tomasz Gryc i Michał Kuśnierz (Citroen C2R2 Max).
Dziś szybko jechali Maciej Rzeźnik i Przemysław Mazur (Peugeot 207 S2000).
Na mecie powitaliśmy weteranów Andrzeja Kopera i Krzysztofa Gęborysa (Subaru Impreza WRX STi).
W gronie Fordów w Castrol EDGE Fiesta Trophy zwyciężyli Filip Nivette i Artur Natkaniec przed Jerzym Tomaszczykiem i Maciejem Miklaszewskim. Walkę o trzecie miejsce wygrali Radosław Typa i Szymon Gospodarczyk.
KOMUNIKAT GRYC-RACING
Podczas posiedzenia ZSS, została nałożona kara 1 minuty do ostatecznego czasu na załogę Żerebecki / Machela. Załoga od decyzji ZSS odwołała się, więc do jej rozpatrzenia – wyniki zostają w zawieszeniu. Rozstrzygnięcie będzie miało bezpośredni wpływ na wynik sportowy – a w tym przypadku tytuł Mistrzów Polski w klasie 6.
Nałożenie kary skutkować będzie przesunięciem w klasyfikacji generalnej rajdu załogi Typa / Gospodarczyk i to oni zostaliby Mistrzami Polski.
Takie sytuacje nie powinny mieć miejsca, szczególnie, że bezpośrednio wpływają na wynik sportowy i godzą nie w załogę, która otrzymuje karę – dla przypomnienia załoga Żerebecki / Machela zajęta 7 miejsce w klasie 6 w klasyfikacji 22. Rajdu Dolnośląskiego, ale w inne załogi w tym naszą pozbywając załogę Tomasz Gryc / Michał Kuśnierz tytułu Mistrza Polski w klasie 6.
Liczymy, że ZSS rozpatrując odwołanie załogi Żerebecki / Machela weźmie pod uwagę również okoliczności, które wpływają bezpośrednio na pozbawienie nas tytułu Mistrzów Polski w klasie 6.
W innym przypadku, walka na odcinkach specjalnych spada na dalszy plan i tak naprawdę nie ma znaczenie… wypacza to rywalizację sportową.
WYNIKI RAJDU
1. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (Subaru Impreza RT) – 1:41.27,5 godz.;
2. Wojciech Chuchała i Kamil Heller (Subaru Impreza STi) – 28,3 sek.;
3. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (Peugeot 207 Super 2000) – strata 34,0 sek.;
4. Łukasz Habaj i Piotr Woś (Mitsubishi Lancer Evo IX RS) – 4.00,7 min.;
5. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Subaru Impreza) – 4.01,8 min.;
6. Grzegorz Grzyb i Daniel Siatkowski (Peugeot 207 Super 2000) – 4.26,71 min.;
7. Jan Chmielewski i Jakub Gerber (Citroen DS3) – 5.41,3 min.;
8. Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot (Ford Fiesta S 2000) – 6.35,9 min.;
9. Marcin Gagacki i Marcin Bilski (Mitsubishi Lancer Evo IX RS) – 6,54,4 min.;
10. Radosław Raczkowski i Łukasz Gwiazda (Citroen DS3) – 7.18,9 min.;
11. Szymon Kornicki i Robert Hundla (Citroen DS3) – 7.26,6 min.;
12. Tomasz Gryc i Michał Kuśnierz (Citroen C2R2 Max) – 8.36,2 min.;
13. Andrzej Koper i Krzysztof Gęborys (Subaru Impreza WRX STi) – 10.00,0 min.;
14. Filip Nivette i Artur Natkaniec (Ford Fiesta) – 10.19,1 min.;
15. Jerzy Tomaszczyk i Maciej Miklaszewski (Ford Fiesta) – 10.49,6 min.
Zdjęcia: Zespoły
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.