Michelin triumfował w trzech kategoriach zakończonego właśnie rajdu Dakar 2013. Tegoroczny sukces był dla producenta opon wielkim powrotem do wyścigu w kategorii samochodów.
Dominacja pojazdów wyposażonych przez Michelin jest potwierdzeniem, że opony tej firmy są w stanie w pełni sprostać wymagającym warunkom panującym na trasie.
Zobacz także:
CODZIENNE RELACJE Z RAJDU DAKAR
OPONY
RAJDY
MICHELIN LATITUDE C
W kategorii samochodów zwyciężył Stéphane Peterhansel (X-Raid-run ALL4 Racing MINI), który wśród kierowców samochodów triumfował po raz piąty. Jego zwycięstwo zapewniło Michelin wielki powrót do wyścigu oraz potwierdziło wytrzymałość opon Latitude C na trudne, a niejednokrotnie ekstremalne warunki panujące podczas rajdu. Opony Michelin charakteryzowały się jednocześnie uniwersalnością, która pozwoliła pokonać tysiące kilometrów bardzo różnorodnych dróg – od skalistych tras do pokrytych bardzo drobnym piaskiem terenów – w temperaturach wahających się od bardzo niskich do bardzo wysokich.
Warto wspomnieć, że podczas rajdu niedozwolone były żadne modyfikacje opon Latitude C stosowanych przez wszystkich partnerów współpracujących z Michelin. Tym samym rajd Dakar był dla koncernu cennym doświadczeniem, które przyczyni się do prac nad jeszcze bardziej bezpiecznymi i wytrzymałymi oponami idealnie dostosowanymi do warunków panujących na drogach Południowej Ameryki i Azji.
MICHELIN DESERT RACE i MICHELIN Bib MOUSSE
Motocykle wyposażone w opony Michelin zwyciężały na każdym etapie! Ostateczny sukces Cyrila Despres na jego fabrycznym KTM 450 i dominacja Michelin na wszystkich stopniach podium była zaś efektem pracy podjętej przez inżynierów firmy podczas projektowania niezawodnych i zwrotnych opon Desert Race zapewniających optymalną trakcję i trwałość. Niemniej ważnym sprzymierzeńcem motocyklistów był Michelin Bib Mousse – zaawansowany technologicznie produkt zastępujący powietrze w oponie i minimalizujący prawdopodobieństwo jej przebicia.
MICHELIN XZL
Przez 20 lat opony XZL były wybierane przez ponad 70 proc. zawodników startujących w Rajdzie Dakar. Te zaprojektowane do wykorzystywania w różnorodnych terenach opony zapewniają wzorową trakcję nawet w przypadku pojazdów wyposażonych w silnik o wysokich obrotach, a dodatkowo wytrzymują duże obciążenia. Opasanie opony jest jednocześnie elastyczne i mocne, co pozwala pokonywać szczególnie trudne trasy na niskim ciśnieniu. Mieszanka gumy została tak dobrana, aby zapobiegać zniszczeniom i przebiciom. Wszystkie te cechy opony Michelin XZL 14.00R20 przyczyniły się do zajęcia trzech pierwszych miejsc przez rosyjskie załogi KAMAZ, wieloletniego partnera marki
–Zwycięstwa naszych partnerów odniesione w trzech kategoriach są równoznaczne z sukcesem Michelin, jako że wszyscy kierowcy przyczyniają się do dalszego rozwoju naszych opon. Chciałbym również podziękować całemu naszemu zespołowi, który wspierał kierowców podczas tego najbardziej ekscytującego rajdu, jakim jest Dakar – powiedział Pascal Couasnon, szef sportów motorowych Michelin.
SUKCES W RAJDZIE MONTE CARLO
Triumfator Rajdu Monte Carlo, pierwszej rundy WRC – jadący na oponach Michelin Sébastien Loeb (Citroen Total Abu Dhabi WRT) – tak skomentował tegoroczne zmagania z pogodą:
– Najtrudniejszą kwestią nie był dobór opon, ale opracowanie odpowiedniej strategii związanej z ich ograniczoną liczbą, jaka przysługiwała nam podczas rajdu. To było bardzo ciężkie zadanie. A było ono tym trudniejsze, że każdy kierowca miał do dyspozycji maksymalnie 20 opon wyposażonych w kolce, co na trasach zdominowanych przez lód i mocno ubity śnieg było dużym wyzwaniem.
Opinię zwycięzcy rajdu potwierdzają również Jost Capito, dyrektor Volkswagen Motorsport oraz Yves Matton, dyrektor Citroen Racing.
– Od samego początku zwracaliśmy naszym kierowcom uwagę, aby dbali o swoje opony w szczególności na odcinkach asfaltowych. Już na starcie wiedzieliśmy, że będzie to kluczowy czynnik decydujący o zwycięstwie – wyjaśnia Jost Capito.
Jednym z bohaterów rajdu były opony Michelin Pilot Alpin 4, które dzięki swym 240 kolcom zapewniały trakcję i ułatwioną kontrolę nad pojazdem nawet przy braku bezpośredniego kontaktu z asfaltową nawierzchnią.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.