RAJD DAKAR 2021: POLSKI AKCENT TO NIE TYLKO ZAWODNICY

Kolejną umowę o współpracy z ASO, organizatorem rajdu Dakar podpisała w tym roku polska firma odzieżowa Etos, która obecna (i widoczna) będzie w Arabii Saudyjskiej.

Powstała w 1993 roku, obecna w siedmiu krajach marka Diverse, została partnerem technicznym Dakaru na kolejne lata.


Zobacz także:

SPORT


 

To wszystko dzięki prezesowi firmy Etos, Marcinowi Bielskiemu, który śledzi wydarzenia związane z Rajdem Dakar od najmłodszych lat.

W latach 80. i 90. XX wieku, Dakar kojarzył się w Polsce z przestrzenią, wolnością i obietnicą ucieczki. Wydawał się być marzeniem jednoczącym ludzi i szybko zdobył wielką popularność. Marcin Bielski był jednym z pierwszych fanów Dakaru w tej części Europy.

– To był pierwszy sport ekstremalny, o którym usłyszałem. Kierowcy, samochody i marki, których nigdy wcześniej nie widziałem – to było jak oglądanie telewizji w kolorze po raz pierwszy. Z wypiekami na twarzy śledziłem Dakar. Zawsze chciałem wystartować w rajdzie jednak kariera zawodowa była na pierwszym miejscu i tak naprawdę nigdy nie miałem czasu na treningi i przygotowania – mówi Marcin Bielski.

Dlatego postanowił dotrzeć do Dakaru w inny sposób – poprzez biznes. Jako prezes firmy Etos, w 2016 roku dołączył do rodziny Dakaru, a marki Diverse i DEXT (Diverse Extreme Team) zostały oficjalnym licencjobiorcą, by w 2020 roku zostać partnerem technicznym rajdu.

Diverse – dynamiczna marka odzieżowa

Stworzona w 1993 roku przez polską firmę Etos, należy do najważniejszych marek odzieżowych w tej części Europy. Diverse ma obecnie 195 sklepów (29 za granicą, w tym 3 sklepy DEXT Dakar w Portugalii) i 138 sklepów franczyzowych w 7 krajach.

Firma znana jest również ze współpracy przy takich imprezach, jak Diverse Downhill Contests, rajdy enduro czy Diverse Night of the Jumps, które jest widowiskiem łączącym motorowe sporty ekstremalne z muzyką. Niedługo potem powstał DEXT – Diverse Extreme Team, marka kojarzona ze sportami ekstremalnymi.

Diverse stworzyła dedykowaną kolekcję dostępną w sklepach w Polsce oraz wszędzie tam, gdzie Dakar jest znany.

– Kolekcja nawiązuje do wolności, przygody i pokonywania własnych słabości, dlatego jest tak bardzo atrakcyjna dla naszych klientów” – podkreśla Marcin.

Marka DEXT wspiera także młodych, obiecujących zawodników należących do zespołu Duust.co and Diverse Extreme Team, z którego wywodzą się takie sławy jak Toby Price, Pablo Quintanilla czy Mohamed Balooshi. Obecność Diverse na biwaku Dakaru stała się szczególnie mocno zauważalna w 2020 roku. Marka rozszerzyła współpracę z organizatorami, dostarczając kolekcję ubrań, sygnowaną logo Dakar. Działania te kontynuuje, poszerzając je o współpracę z Monster Energy Honda Rally Team.

Marcin Bielski jest usatysfakcjonowany realizacją swojego marzenia, w którym on i jego marka stają się głównym graczem w Dakarze.

– Jesteśmy przekonani, że takie działania pomogą nam zwiększyć świadomość marki Diverse jako globalnego, silnego brandu. Pierwszy raz bierzemy udział w tak prestiżowym evencie światowej rangi, dlatego wyzwanie jest duże. Uczestnictwo w rajdzie to dla nas duża satysfakcja, możliwość wymiany doświadczeń z ludźmi z różnych środowisk kulturowych. W ubiegłym roku odkryliśmy Arabię Saudyjską, gdzie zainteresowanie Dakarem rośnie bardzo szybko. Wspaniale jest być częścią tak wielkiego wydarzenia, a jednocześnie realizować swoje marzenia i dzielić się pasją – dodaje prezes.

Fot.: Mika Pietrus i gustavoepifanio.com.br