Carlos Sainz to legenda WRC lat dziewięćdziesiątych i dwutysięcznych, który w swojej karierze dwukrotnie związał się z Toyotą. Razem z japońską marką odniósł kilka z największych sukcesów w swojej karierze.
Teraz Hiszpan stoi przed wyborem zespołu na Rajd Dakar po otrzymaniu propozycji od Mini i Toyoty. Czy wybierze Hiluxa?
Zobacz także:
W 1989 roku Carlos Sainz dołączył do zespołu Toyota Team Europe i razem z Celicą GT- Four stworzył mieszankę wybuchową. Lata 1990 i 1992 przyniosły mu tytuły mistrza świata kierowców WRC, a w ciągu 3 lat Sainz wygrał 13 rajdów WRC. Ta współpraca wyniosła Toyotę do grona najlepszych zespołów rajdowych, a z Celiki GT-Four uczyniła legendę, którą potwierdziły także tytuły mistrzów dla Juhy Kankkunena w 1993 roku i Didiera Auriola w 1994 roku. Toyota została dzięki Celice mistrzem producentów w 1993 i 1994 roku.
W 1998 roku Carlos Sainz powrócił do japońskiej marki i za kierownicą Corolli WRC pomógł jej zdobyć tytuł mistrza producentów Rajdowych Mistrzostw Świata w sezonie 1999. Auto zbudowane na Corolli ósmej generacji rozpoczęło sezon od wygranej Sainza w Rajdzie Monte Carlo.
Hiszpan i jego nowy samochód byli o włos od zdobycia tytułów mistrzowskich w klasyfikacji producentów i kierowców, ale pech na ostatnim odcinku specjalnym kończącego sezon Rajdu Wielkiej Brytanii odebrał im zwycięstwo. Jednak już w następnym roku duet Carlos Sainz – Corolla WRC zapewnili Toyocie tytuł mistrza.
Sainz w Rajdzie Dakar
Od dwunastu lat hiszpański zawodnik startuje w Rajdzie Dakar, który wygrał w 2010 i 2018 roku. W przyszłorocznej edycji, w związku z wycofaniem się z udziału w imprezie dakarowego teamu Peugeota, Sainz musi wybrać nowy zespół. Propozycję współpracy otrzymał od Mini oraz od Toyoty, której reprezentacja startuje prototypowym Hiluxem.
O tym, czy powróci do marki, z którą odniósł kilka ze swoich największych triumfów, dowiemy się zapewne wkrótce. Jeśli podejmie taką decyzję, dołączy do dwóch kierowców, którzy w tym roku stanęli razem z nim na dakarowym podium – Nassera al-Attiyaha i Giniela de Villiersa.
Carlos Sainz w Polsce
W 1998 roku Carlos Sainz, ówczesny kierowca Toyota Castrol Team, przyjechał do Polski na zaproszenie Toyota Motor Poland. Dwukrotny mistrz świata WRC spotkał się z polskimi fanami, przedstawicielami firmy i ambasadorem Japonii. W Warszawie pojawił się tuż po zwycięstwie w Rajdzie Nowej Zelandii oraz kilka miesięcy po wygranej w legendarnym Rajdzie Monte Carlo.
Najważniejszym punktem wizyty było spotkanie z fanami na lotnisku Bemowo połączone z pokazem wyczynowej jazdy. Takiej gratki nie mógł przegapić żaden kibic sportów motorowych. Tym bardziej, że wraz z mistrzem do Polski przyjechał jeden z najszybszych samochodów na świecie – Corolla WRC.
Potężna maszyna z napędem 4×4 i 300-konnym silnikiem turbo miała już za sobą mordercze przeprawy na czterech kontynentach – od mrozów Rajdu Szwecji po upały Rajdu Safari.