Team Peugeot Total, zespół, który zajął trzy pierwsze miejsca w Rajdzie Dakar 2017, zakończył siódmą i ostatnią sesję testów w Maroku i deklaruje już pełną gotowość do startu w przyszłorocznej edycji zawodów.
Najtrudniejszy rajd terenowy świata zostanie rozegrany w Ameryce Południowej od 6 do 20 stycznia 2018 roku.
Zobacz także:
Załogi w składzie Stéphane Peterhansel i Jean Paul Cottret, Sébastien Loeb i Daniel Elena, Carlos Sainz i Lucas Cruz oraz Cyril Despres i David Castera pojadą w Rajdzie Dakar zupełnie nowym samochodem – Peugeot 3008 DKR Maxi.
W styczniu przyszłego roku cztery załogi Dream Teamu Peugeot wyruszą na trasę terenowego maratonu o długości blisko 10 000 km, wytyczonej na terytoriach Peru, Boliwii i Argentyny. W programie jest 15 etapów prowadzących przez bardzo zróżnicowany teren – piaszczyste wydmy, andyjskie wzgórza gęsto porośnięte wysokimi krzewami i półpustynne równiny.
Rajd tradycyjnie odbywa się w ekstremalnych warunkach pogodowych. Oficjalne ogłoszenie trasy Rajdu Dakar 2018 przez organizatora – A.S.O. – zaplanowano na 22 listopada br.
Skład Team Peugeot Total na Rajd Dakar 2018 pozostaje bez zmian, ale samochody, którymi rywalizować będą jego cztery załogi, przeszły gruntowne modyfikacje mające na celu podniesienie osiągów. Ekipa techniczna Peugeot Sport postarała się o zapewnienie jeszcze większej niezawodności pojazdu przed zadaniem, które go czeka. Zasadnicza architektura nowego 3008 DKR Maxi pozostaje bez zmian w stosunku do poprzednika. Nawiązuje ona do drogowego SUV-a 3008, nagrodzonego tytułem Samochodu Roku 2017.
3008 DKR Maxi wyposażony jest w silnik o pojemności 3 litrów wspomagany dwiema turbosprężarkami. Napęd przekazywany jest na tylne koła. Najważniejszą zmianą jest zwiększenie rozstawu kół o 20 cm, w celu poprawy stabilności. Wiąże się to z poszerzeniem nadwozia w okolicy błotników. Z kolei dzięki zmianom w układzie zawieszenia, samochód ma się stać łatwiejszy w prowadzeniu.
Wszyscy kierowcy i piloci zespołu aktywnie uczestniczyli w programie testów, w ramach których nowe auto przejechało w tym roku ponad 18 000 km. Testy odbywały się w Maroku, Portugalii i we Francji. Jednocześnie, zawodnicy teamu mają świadomość, że nowe przepisy techniczne mające obowiązywać Rajdzie Dakar nie są dla nich korzystne.
Regulamin ten powiększa minimalny ciężar balastu dociążającego samochody Peugeot, podczas, gdy pojazdy konkurentów mogą być teraz lżejsze, co daje ich konstruktorom większą swobodę modyfikacji. Niemniej, wszyscy znający charakter Rajdu Dakar zawsze mówią, że największym wyzwaniem tego rajdu jest sama trasa ze swą długością, przeszkodami terenowymi i klimatycznymi.
Cztery załogi tworzące Dream Team marki, startując w Rajdzie Dakar na dwóch i czterech kołach, łącznie zgromadziły na swoim koncie 19 zwycięstw w klasyfikacji generalnej i 148 wygranych etapów, dzięki czemu stanowią najbardziej utytułowaną grupę zawodników historii rajdu.
Jednak pomimo wcześniejszych sukcesów Peugeot podchodzi do 40. edycji tego klasyka rajdów terenowych (10. edycja od czasu przeniesienia imprezy do Ameryki Południowej) z pokorą i ostrożnym optymizmem. Do tej pory samochód producenta wygrał Rajd Dakar 6 razy, a swój pierwszy sukces odniósł w 1987 r. – zwyciężył wtedy model 205 T16 Grand Raid.