Na bazie nowego SUV-a Peugeot 3008, którego sprzedaż rozpocznie się po międzynarodowym Salonie Samochodowym Mondial de l’Automobile w Paryżu, Peugeot Sport, opracował we współpracy z centrum stylu marki, nową rajdową maszynę.
3008 DKR to auto o jeszcze bardziej rasowej linii i jeszcze wyższych osiągach, które zostanie udostępnione wszystkim czterem załogom Teamu Peugeot Total.
Model to ekstremalna wizja nowego SUV-a 3008. W stylistyce nadwozia uwagę zwraca czarna górna część nad mocarnymi nadkolami i chromowana listwa biegnąca wzdłuż linii dachu. Przód i tył obu wersji jest podobny jeśli chodzi o reflektory, grill i tylny pas z czerwonymi „pazurami” świateł.
Jeśli chodzi o aspekty techniczne, zespół Peugeot Sport skoncentrował się w swoich pracach głównie nad zawieszeniem (amortyzatorami i geometrią kół), aby jeszcze bardziej poprawić zachowanie samochodu, a także nad układem chłodzenia i masą pojazdu. Udało się ją utrzymać na tym samym poziomie co w Peugeot 2008 DKR, pomimo dodania wzmocnień konstrukcji oraz systemu klimatyzacji, który z pewnością spotka się z uznaniem kierowców i pilotów.
Dużo uwagi poświęcono również silnikowi. Dostosowano go przede wszystkim do nowego regulaminu FIA, który dla samochodów z napędem na dwa koła zmniejszył średnicę wlotu powietrza z 39 do 38 mm, co przekłada się na stratę okołu 20 koni mechanicznych. Konstruktorzy starali się w miarę możliwości skompensować tę stratę, a także poprawić pracę silnika na niskich obrotach. Poświęcili również dużo wysiłku na zapewnienie
większej niezawodności pracy osprzętu silnika. 3008 DKR dysponuje jak jego poprzednik najlepszymi olejami i wyposażeniem rajdowym TOTAL i SPARCO, wyposażony będzie natomiast w nowe opony BFGoodrich All-Terrain T/AKDR2.
Sébastien Criquet, projektant seryjnego 3008 i rajdowego3008 DKRz: Po tym jak stworzyliśmy nowego, seryjnego SUV-a PEUGEOT 3008, zamarzyło nam się pójść jeszcze dalej i zaprojektować jego bardziej ekstremalną wersję. Kiedy Peugeot Sport skontaktował się z nami w celu przygotowania wersji na Dakar 2017, byliśmy zachwyceni możliwością poświęcenia się przeróbce „no limit” seryjnego SUV-a 3008 i stworzenia rajdowej bestii. Parametry techniczne samochodu rajdowego są ściśle podporządkowane obowiązującym w tej dziedzinie regułom, ale inspiracje stylistyczne mogliśmy czerpać z prac nad wersją seryjną, wzbogacając ją o szereg unikalnych elementów nadających nowemu 3008 DKR wygląd emanujący dynamiką i mocą z wielkimi kołami i czarną kapsułą kabiny ‘’Black Diamond”, jak również reflektorami, grillem, przechodzącym przez całe auto pasem i czerwonymi „pazurarmi” tylnych świateł.
Jean- Philippe Imparato, Prezes Peugeot: Nowy 3008 DKR jest dla marki symbolem kolejnego etapu w zaangażowaniu w rajdy terenowe. Napęd na dwa koła w wersji rajdowej, będący kolejną wspólną cechą 3008 DKR i jego wersji drogowej, sprawdził się na trasach rajdów i ma obecnie wielu naśladowców. Team Peugeot Total ma na swoim koncie doskonały sezon 2016, a techniczne udoskonalenia wprowadzone w nowym PEUGEOT 3008 DKR zapowiadają się bardzo obiecująco jeśli chodzi o zdobywanie kolejnych tytułów.
Bruno Famin, dyrektor Peugeot Sport i szef Teamu Peugeot Total: W nowym PEUGEOT 3008 DKR staraliśmy się poprawić wszystkie te elementy, które sprawiały nam poprzednio kłopoty, zwiększając jednocześnie potencjał zastosowanych rozwiązań, zwłaszcza jeśli chodzi o zawieszenie. Obecnie zaczynamy zbierać owoce zdobytego doświadczenia, ale nigdy nie wiadomo, jakie niespodzianki może nam zgotować tak trudny rajd jak Dakar!
Team Peugeot Total wystartuje w sezonie 2017 w niezmienionym składzie: Stéphane Peterhansel i Jean- Paul Cottret, Carlos Sainz i Lucas Cruz, Cyril Despres i David Castera oraz Sébastien Loeb i Daniel Elena. Podobnie jak w 2015 roku., próbą generalną dla Teamu Peugeot Total będzie Rajd Maroka (rozgrywany w dniach
3-7 października).
PEUGEOT 3008 DKR – DANE TECHNICZNE
* Silnik V6 bi turbo Diesel (umieszczony z tyłu)
– pojemność skokowa: 2993 cm3;
– liczba zaworów / cylindrów: 24 / 6
– moc: 340 KM
– moment obrotowy: 800 Nm przy 5000 obr./min.;
– maksymalna prędkość: 200 km/h.
– napęd: na 2 koła
– skrzynia biegów: ustawiona wzdłużnie, 6-przełożeniowa, sekwencyjna, sterowana ręcznie.
* Zawieszenie – hamulce – układ kierowniczy
– zawieszenie: z podwójnymi wahaczami trójkątnymi z przodu i z tyłu;
– sprężyny: śrubowe (1 na koło);
– amortyzatory: regulowane (2 na koło);
– układ kierowniczy: hydrauliczne wspomagany;
– hamulce tarczowe: podwójny układ hydrauliczny, zaciski 4-tłoczkowe typu monoblok, metalowe wentylowane z przodu i z tyłu;
– tarcze przednie i tylne: po 355 mm;
– obręcze kół i opony: ze stopu magnezu (17 x 8,5) – BFGoodrich All-Terrain T/AKDR2 37/12,5 x 17.
* Wymiary
– długość: 4 312 mm;
– szerokość: 2 200 mm;
– wysokość: 1 799 mm;
– zwis przedni: 623 mm;
– zwis tylny: 689 mm;
– rozstaw osi: 3000 mm;
– pojemność zbiornika paliwa: 400 l.