Sébastien Loeb, najlepszy kierowca rajdowy w historii, dołącza do „Dream Teamu” Peugeot Total, startującego w Rajdzie Dakar 2016.
Dziewięciokrotny Rajdowy Mistrz Świata i autor rekordowego czasu podjazdu na Pikes Peak został członkiem zespołu Peugeot 2008 DKR, i w styczniu 2016 r. stanie na starcie zawodów w Ameryce Południowej – niezwykłej przygody samochodowej, obejmującej trzynaście trudnych etapów, wytyczonych w Argentynie i Boliwii.
Zobacz także:
Loeb dołącza do zespołu marzeń – oprócz niego barwy Team Peugeot Total reprezentować będą: Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz i Cyril Despres.
Sébastien Loeb – 41-latek legitymujący się bezprecedensowym odsetkiem zwycięstw odnoszonych podczas swojej kariery w Rajdowych Mistrzostwach Świata (46,2%), jest gotów do nowego zadania.
– Rajd Dakar różni się zdecydowanie od wyścigów, w których aktualnie startuję. To ponad dwutygodniowa impreza, która wymaga zupełnie innego przygotowania wytrzymałościowego. Po raz pierwszy zetknę się z tego rodzaju wysiłkiem – powiedział Sebastien Loeb.
Przed wyjazdem do Ameryki Południowej Sébastien Loeb weźmie udział – w jednym zespole z Carlosem Sainzem – w swoim pierwszym rajdzie terenowym – Rallye du Maroc, który odbędzie się w przyszłym tygodniu (w dniach 3-9 października). Loeb i Sainz wystartują Peugeotami 2008 DKR, przetestowanymi we wcześniejszej fazie bieżącego sezonu. Hiszpan siądzie za kierownicą najnowszego Peugeota 2008 DKR16, a Seb dysponować będzie samochodem w konfiguracji na sezon 2015.
– Największym zaskoczeniem było dla mnie to, jak kompletnie różni się prowadzenie samochodu dakarowego od innych samochodów wyczynowych. Jest to zupełnie nowe doświadczenie i nowa przygoda. O ile w WRC ma się nawyk omijania przeszkód, w tym pojeździe można je brać na przełaj. Oczywiście taki sposób pokonywania przeszkód wymaga nabrania pewności siebie i odpowiednich odruchów, co nie przychodzi od razu. Druga zasadnicza różnica polega na tym, że w rajdach WRC przywykłem do prowadzenia samochodu na podstawie bardzo szczegółowych notatek. Tymczasem w rajdzie terenowym czasami improwizuje się, wybierając na oko najwłaściwszą trasę i tor jazdy. Ponadto, nigdy jeszcze nie prowadziłem wyczynowo samochodu z silnikiem Diesla – ujawnia Loeb.
Carlos Sainz, dwukrotny Rajdowy Mistrz Świata i zwycięzca edycji 2010 Rajdu Dakar, jest przekonany, że jego dawny kolega z zespołu z łatwością zaadaptuje się w nowym dla siebie środowisku.
– Dakar jest niezwykłym wyzwaniem dla sportowca, które już od dawna mnie pociąga. Wcześniejszy udział w Rajdzie Maroka da mi przedsmak tego, co mnie czeka w realiach najsłynniejszego rajdu terenowego na świecie. Będzie to dla mnie doskonała okazja do nauki nowych rzeczy – mówi Seb.
Tak samo jak w całej karierze rajdowej, znaczonej dziewięcioma tytułami Mistrza Świata i 78 wygranymi rajdami WRC, pilotem Loeba będzie 42-letni Daniel Elena. Pochodzący z Monako “umysłowy”, który tak samo jak Sébastien Loeb jeszcze nigdy nie uczestniczył w rajdzie terenowym, podchodzi z pełnym profesjonalizmem do procesu niezbędnych przygotowań do nowego, trudnego zadania w zakresie nawigacji.