Rajd Dakar jest niewątpliwie jedną z najbardziej ekstremalnych imprez w motosporcie. Ale jednocześnie bardzo prestiżową. Szanse na odniesienie sukcesu mają tylko najlepsi.
Marka MINI cztery razy z rządu była zwycięzcą zawodów (2012- 2015), zdobyła też pod rząd cztery Puchary Świata FIA w rajdach terenowych (2012- 2015). Teraz przyszedł czas na zmianę modelu!
Zobacz także:
Wraz z MINI zapraszamy na pierwszy z trzech konkursów dotyczących Rajdu Dakar. Start jest ważny, więc ten konkurs jest błyskawiczny. Trzeba odpowiedzieć poprawnie tylko na jedno pytanie, aby wziąć udział w losowaniu nagród. Losowania dokona redakcyjny Mikołaj, który już w swoje święto, 6 grudnia po południu wyłoni dwóch szczęśliwych zwycięzców. Nagrodami są dwie unikalne torby Dakar z kolekcji MINI.
Nasze pytanie brzmi: Jak nazywa się polski kierowca, który w Dakarze 2017 poprowadzi samochód MINI? Odpowiedź można znaleźć na stronach serwisu NewsAuto.pl.
Odpowiedzi należy przesyłać na adres: konkurs@newsauto.pl do dnia 6 grudnia 2016 r. do godz. 11.59.
UWAGA!: Prosimy w treści maila, poza odpowiedziami na pytanie konkursowe, wpisać również swoje imię i nazwisko, miasto zamieszkania oraz zdanie: Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych dla potrzeb konkursu.
MINI prezentuje nowy John Cooper Works Rally. Przyszłoroczny Rajd Dakar będzie pierwszym sprawdzianem nowej gwiazdy marki.
Dane techniczne:
– silnik: BMW Group TwinPower Turbo, sześciocylindrowy Diesel;
– moc: 340 KM przy 3250 obr./ min.;
– maksymalny moment obrotowy: 800 Nm przy 1850 obr./ min.;
– pojemność: 2993 ccm;
– prędkość maksymalna: 184 km/h;
– skrzynia biegów: sześciobiegowa, sekwencyjna;
– hamulce: 4 x po sześć tłoczków; chłodzone powietrzem z przodu, chłodzone wodą z tyłu; tarcze – 320 x 32 mm;
– wymiary (długość, szerokość, wysokość): 4350, 1999, 2000 mm;
– rozstaw osi: 2900 mm;
– rozstaw kół: 1736 mm;
– masa: 1952,5 kg;
– pojemność zbiornika paliwa: 385 litrów;
– opony: BF Goodrich 245/80R 16.
Fot.: BMW (MINI Motorsport)