DAKAR 2012: ADAM MAŁYSZ MA MOŻNEGO SPONSORA

RMF Caroline Team nawiązał z Adamem Małyszem w składzie współpracę z Grupą Lotos S.A. Zespół rajdowy pozyskał tym samym ważnego partnera, dzięki któremu coraz bliższe stają się plany osiągnięcia mety w Rajdzie Dakar i udziału w najbardziej wymagającej przygodzie motoryzacyjnej na świecie.

Przedstawiciele Grupy Lotos S.A. i RMF Caroline Team podpisali we wtorek 20 września umowę dotyczącą współpracy w ciągu najbliższych kilku wydarzeń sportowych, w których uczestniczył będzie zespół Adama Małysza. W ramach współpracy logo Grupy LOTOS pojawi się na samochodach rajdowych i serwisowych, kombinezonach rajdowych i strojach całego zespołu oraz innych elementach wyposażenia „camp-u”. Równocześnie dzięki wsparciu Grupy Lotos, zespół zyskał możliwość przyspieszenia przygotowań do Rajdu Dakar i śmielszego planowania uczestnictwa w jednej z największych motoryzacyjnych przygód off-roadowych.

 

– Mając wsparcie Grupy Lotos, możemy już teraz zmodyfikować nasze plany rozwoju zespołu. W naszym garażu pojawiły się samochody Mitsubishi Pajero przygotowane do startów w klasyfikacji T1. Są to jedne z najlepiej przygotowanych i sprawdzonych na Dakarze samochodów terenowych. Możemy już teraz zadeklarować, że w Rajdzie Dakar, zespół wystartuje w klasie T1, a w Porsche T2 będziemy rywalizowali na rajdach pucharu świata FIA. Nie zadeklaruję teraz czy Mitsubishi będzie jedynym autem Caroline Team na Dakarze – powiedział Albert Gryszczuk, szef RMF Caroline Team.

– Grupa Lotos S.A. sponsoruje sport z pełnym przekonaniem, że jest to jedno z najważniejszych zadań firmy odpowiedzialnej społecznie. Mamy do sportu wielki szacunek, bo jest to dziedzina ciężkiej pracy, walki i rzetelnych sukcesów. Można powiedzieć, że sport niewiele różni się od biznesu, a ja od czasu do czasu przypominam swoim kolegom, że prowadzenie firmy jest trudnym sportem. Mamy też – czym chcę nieskromnie się pochwalić – dobrą rękę do sportu. Pewnie dlatego, że szanujemy sportowców, wczuwamy się w ich potrzeby i pomagamy wszędzie tam, gdzie możemy. Nie mam wątpliwości, że nowe zadania stawiane przed Adamem Małyszem dostarczą nam wiele emocji i wiele okazji do wykrzykiwania przed telewizorami – już nie „Leć Adam, leć”, ale „Jedź Adam, jedź!”. Jedź Adam i zwyciężaj! Tego mu serdecznie życzę – powiedział Paweł Olechnowicz, prezes zarządu Grupy Lotos S.A.

– Mitsubishi zostało przygotowane zgodnie ze specyfikacją T1 i w takiej kategorii startowało już w rajdzie Dakar. Dla auta mamy zapewnione wsparcie serwisowe, a potwierdzona w wielu rajdach na świecie niezawodność, pozwala na osiąganie linii mety w kolejnych rajdach – powiedział Rafał Marton, pilot współpracujący z Adamem Małyszem.

 

– Do niedawna uczyłem się jeździć samochodem w klasie T2. Kiedy już poznałem na własnej skórze możliwości i ograniczenia auta, dostałem do zabawy samochód zdecydowanie sprawniejszy w warunkach terenowych. Mitsubishi klasy T1 jeździ się inaczej, niż Porsche. Większy skok zawieszenia, inaczej przygotowane nadwozie, profesjonalna skrzynia biegów i wiele innych elementów znacznie poprawia osiągi klasy T1 w trudnych warunkach – stwierdził Adam Małysz.

SPECYFIKACJA TECHNICZNA MITSUBISHI PAJERO T1

– klasa: FIA T1;
– silnik: 3.2 DID;
– model – Pajero V60;
– pojemność skokowa – 3200 cm3;
– układ i liczba cylindrów – 4 rzędowy;
– moc maksymalna – 220 KM;
– maksymalny moment obrotowy –560 Nm przy 2000 obr./min;
– ręczna skrzynia biegów – 6 biegowa sekwencyjna;
– skrzynia rozdzielcza: std;
– mosty napędowe: przedni – std ralliart modification; tylny – std ralliart modification
– blokada mechanizmu różnicowego: std;
– koła jezdne;
– felgi rozmiar: 16 z ogumieniem rozmiar 235/70R16;
– zawieszenie przód i tył – 8 x Reiger;
– układ hamulcowy – Alcon 320 mm;
– masa własna – 1975 kg;
– długość – 4260 mm;
– rozstaw – 1845 mm;
– p0ojemność zbiornika paliwa – 350 l.

Fot.: Jasiek Nałęcz/RMF Caroline Team