Ceremonia startu, zlokalizowana w nadmorskiej Larnace zainaugurowała Rajd Cypru. Pierwszy odcinek specjalny startuje w sobotę rano (17.06), przed godziną siódmą czasu polskiego.
Czwarta runda Rajdowych Mistrzostw Europy (FIA ERC), Cyprus Rally 2017 rozpoczęła się dla Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana niezbyt dobrze – przebita opona w Fordzie Fiesta R5 sprawiła, że na odcinku kwalifikacyjnym zajęli dziesiąte miejsce.
Zobacz także:
KAJETANOWICZ W MISTRZOSTWACH EUROPY
Szutrowo- asfaltowe zawody, rozgrywane w temperaturach sięgających ponad 40 stopni Celsjusza, na bardzo wymagających, nierównych i rzadko uczęszczanych drogach będą niezwykle trudnym wyzwaniem. Tu nie zawsze liczy się najlepsze tempo – przede wszystkim trzeba zadbać o to, aby nie uszkodzić samochodu na nierównościach i leżących na trasie dużych kamieniach.
Przejazdy odcinka testowego (próba o długości 4,85 km) stanowiły preludium – na tej samej trasie nieco później rozegrany został odcinek kwalifikacyjny, według wyników którego załogi wybierali następnie swoje pozycje startu. Kajetanowicz i Baran dojechali na dziesiątej pozycji – strata 22 sekund powstała przez przebitą oponę w Fordzie Fiesta R5, na której Kajto dotarł do mety. Na szczęście próba ta zgodnie z regulaminem nie jest wliczana do klasyfikacji generalnej.
Rajd Cypru mierzy długość łącznie ponad 720 kilometrów, z których blisko 220 km podzielonych zostało na czternaście odcinków specjalnych. Sobotni etap to osiem OS-ów, z których najdłuższy (Kalo Chorio) mierzy ponad 21 kilometrów. Przed startem czwartej rundy FIA ERC załoga Kajetanowicz i Baran zajmuje drugie miejsce w tegorocznej klasyfikacji.
Kajetan Kajetanowicz (Automobilklub Polski – Lotos Rally Team): Rajd Cypru to bardzo wymagająca runda, zwłaszcza dla samochodu. Wysokie temperatury, bardzo dużo kurzu, także w samochodzie – tego nie da się uniknąć. Już odcinek kwalifikacyjny pokazał, że taktyką nie będzie jechanie na 100 procent – wtedy jest wysokie prawdopodobieństwo, że tego rajdu się nie ukończy. Odcinki przypominają bardziej słynny, terenowy Dakar, ale nie we wszystkich miejscach. To też jest utrudnienie, ponieważ ciężko jest ustawić właściwie samochód, nawierzchnia często się zmienia. Niemniej bardzo nas cieszy ten start, jesteśmy drugą załogą w mistrzostwach i naszym celem jest co najmniej utrzymanie tej pozycji.
Wyniki odcinka kwalifikacyjnego
1. Griazin i Fedorow (Skoda Fabia R5) – 3.39,220 min.;
2. Al-Attiyah i Baumel (Ford Fiesta R5) – strata 0,783 sek.;
3. Magalhães i Magalhães (Skoda Fabia R5) – 6,372 sek.;
4. Bostanci i Vatansever (Ford Fiesta R5) – 9,044 sek.;
5. Tsouloftas i Elia (Citroen DS3 R5) – 10,136 sek.;
6. Tlusťák i Vybíral (Skoda Fabia R5) – 13,109 sek.;
7. Timotheou i Kouzionis (Skoda Fabia R5) – 15,720 sek.;
8. Remennik / Rozin (Mitsubishi Lancer Evo X) – 18,629 sek.;
9. Demosthenous / Laos (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 19,673 sek.;
10. Kajetanowicz / Baran (Ford Fiesta R5) – 22,986 sek.