RAJD CYPRU 2015: KONCERTOWA JAZDA KAJEANOWICZA (1. ETAP)

rcy_1_1

Zwycięstwo w klasyfikacji pierwszego dnia i wygrana na 7 z 8 rozegranych dziś odcinków specjalnych to doskonały bilans rywalizacji Kajetanowicza i Barana w Rajdzie Cypru.

Lider Rajdowych Mistrzostw Europy – w swoim drugim starcie na Cyprze – błyszczy równą formą i imponuje skutecznością. Z ogromną, niemal 2,5-minutową przewagą, załoga Lotos Rally Team prowadzi w stawce FIA ERC.


Zobacz także:

RAJDY

KAJETANOWICZ W MISTRZOSTWACH EUROPY


 

Co więcej – Polacy plasują się przed doskonale znającymi cypryjskie trasy zawodnikami z Mistrzostw Bliskiego Wschodu, w tym Nasserem Al-Attiytahem, dwukrotnym zwycięzcą Rajdu Dakar i trzykrotnym triumfatorem Rajdu Cypru.

Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran, dzięki ciężko wywalczonym dziś punktom, jeszcze bardziej umocnili się na czele klasyfikacji generalnej Mistrzostw Europy, a dzięki zwycięstwom na 7 z 8 odcinków dzisiejszego etapu Rajdu Cypru są zdecydowanymi liderami FIA ERC Gravel Master. Kajto ma przewagę aż 116 punktów nad drugim w tabeli Craigiem Breenem.

rcy_1_2

Finałowy etap walki o zwycięstwo w cypryjskiej imprezie rozegra się jutro. Na zawodników czekają cztery dwukrotnie przejeżdżane oesy o łącznej długości ponad 95 kilometrów. Wśród nich jest jedyna w pełni szutrowa próba rajdu, czyli 13-kilometrowy odcinek Tseri. Wyniki 8. Rundy Rajdowych Mistrzostw Europy poznamy jutro około godziny 16-tej polskiego czasu.

Kajetan Kajetanowicz (Automobilklub Polski): Mamy dziś dużo powodów do radości. Słońce już zachodzi, a za nami dobry dzień, bo wygraliśmy większość odcinków specjalnych. Musimy się wyspać, by jutro znowu jechać tak szybko i z taką przyjemnością, jaką dziś czułem za kierownicą. Cały Lotos Rally Team pracował jak zwykle bardzo dobrze, więc nie mogliśmy zrobić nic innego niż dać z siebie absolutnie wszystko. Dziś walczyliśmy na wielu bardzo różnych odcinkach specjalnych, które łączyło to, że wszystkie były niesamowicie wymagające i kręte. W niedzielę czeka nas zdecydowanie więcej szutru, ale także dużo wyższe prędkości. Trzeba sobie to poukładać na nowo w głowie i od samego rana cisnąć z całych sił.

Niestety druga nasza załoga – zespół Subaru Poland Rally Teamu, Dominik Butvilas i Kamil Heller musiała wycofać się już podczas pierwszej pętli I etapu. Na trzecim odcinku specjalnym uszkodzeniu uległ przewód hamulcowy w wyniku czego na wolnym zakręci zsunęli się z drogi i nie byli już w stanie na nią powrócić.

rcy_1_4

Dominik Butvilas: Do tego rajdu przygotowaliśmy się bardzo dobrze i byliśmy szybcy już od startu. Niestety, nie można przewidzieć wszystkiego. Takie sytuacje jak dzisiaj się zdarzają i nic nie da się z tym zrobić. Na OS 3 kompletnie straciliśmy hamulce, a na górskich, cypryjskich drogach ukończenie odcinka było niemożliwe. Nie poddaliśmy się jednak i walczyliśmy tak długo jak się dało. Niestety ześlizgnęliśmy się do rowu. Samochód w ogóle nie był uszkodzony, ale nie dało się powrócić na trasę. Jutro wracamy do walki, więc rywale jeszcze nie mogą czuć się całkowicie bezpiecznie!

Kamil Heller: Czas pierwszego odcinka specjalnego sprawił, że liczyliśmy na dobry dzień. Wiedzieliśmy, że pojechaliśmy tę próbę szybko, ale wynik pozytywnie nas zaskoczył, tym bardziej, że widoczność była bardzo słaba. Drugi, praktycznie asfaltowy odcinek był sporym wyzwaniem dla naszego samochodu. Niestety na kolejnej próbie pojawił się problem z hamulcami, staraliśmy się dojechać do mety, lecz niestety nam się nie powiodło.

WYNIKI

Nieoficjalna klasyfikacja generalna Cyprus Rally po 1. etapie
1. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (Ford Fiesta R5) – 1:16.22,6 godz.;
2. Nasser Al-Attiyah i Matthieu Baumel (Ford Fiesta S2000) – strata 13,2 sek.;
3. Bruno Magalhães i Hugo Magalhães (Peugeot 208 T16) – 2.17,8 min.;
4. Abdulaziz Al-Kuwari i Marshall Clarke (Ford Fiesta S2000) – 2.58,9 min.;
5. Abdulaziz Tarabus Ji Daniel Trunkát (Škoda Fabia S2000) – 3.07,8 min.;
6. Robert Consani i Lara Vanneste (Citroën DS3 R5) – 3.19,1 min.;
7. Christos Demosthenous i Pambos Laos (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 3.58,7 min.;
8. Dávid Botka i Péter Szeles (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 4.23,6 min.;
9. Antonín Tlusťák i Ladislav Kučera (Škoda Fabia S2000) – 4.35,9 min.;
10. Alexey Lukyanuk i Alexey Arnautov (Ford Fiesta R5) – 4.57,7 min.

Mistrzostwa Europy FIA ERC po 1. etapie
1. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (Ford Fiesta R5) – 1:16.22,6 godz.;
2. Bruno Magalhães i Hugo Magalhães (Peugeot 208 T16) – strata 2.17,8 min.;
3. Abdulaziz Tarabus Ji Daniel Trunkát (Škoda Fabia S2000) – 3.07,8 min.