RAJD CYPRU 2015: KAJETANOWICZ BRONI POZYCJI LIDERA ME

rcy_kaj1

Cypryjskie upały, odcinki specjalne bezlitośnie niszczące nawet wyczynowe samochody rajdowe, niezliczone zakręty, wszechobecny kurz i pył – z tym Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran zmierzą się na Cyprze.

W dniach 25-27 września nasi zawodnicy będą rywalizować z czołowymi załogami Europy. Do walki o cenne punkty na krętych trasach wyspy Afrodyty liderzy europejskiego czempionatu wyruszą Fordem Fiestą R5 przygotowanym dla Lotos Rally Team przez krakowski oddział M-Sportu.


Zobacz także:

RAJDY

KAJETANOWICZ W MISTRZOSTWACH EUROPY


 

Podobnie jak rok temu, Rajd Cypru stanowi także rundę Mistrzostw Bliskiego Wschodu (FIA MERC), jednak w tym sezonie, ze względu na różnice regulaminowe, w zawodach będą prowadzone dwie osobne klasyfikacje – dla uczestników FIA ERC i FIA MERC.

Zawodnicy zgłoszeni do MERC, wśród których jest m.in. trzykrotny zwycięzca Rajdu Cypru i dwukrotny triumfator morderczego Dakaru Nasir al-Atijja, mają ułatwione zadanie ponieważ nie obowiązują ich limity ogumienia. Z kolei każdej z załóg walczących w FIA ERC musi wystarczyć 18 sztuk na na wszystkie 16 OS-ów, na których opony zużywają się w ekspresowym tempie.

rcy_kaj2

W nadchodzącym rajdzie (8. z 10. runda ERC) Kajetanowicz ma szansę na zdobycie tytułu Szutrowego Mistrza Europy po raz drugi z rzędu i to na jedną rundę przed końcem walki o to wyróżnienie. By powtórzyć sukces sprzed roku Kajto potrzebuje 51 punktów do klasyfikacji FIA ERC Gravel Masters. W klasyfikacjach nawierzchni punkty zdobywa pięciu najszybszych kierowców na poszczególnych odcinkach specjalnych – odpowiednio 10-6-4-2 i 1 punkt.

W tym roku organizatorzy zawodów, które aż 8 razy stanowiły jedną z najtrudniejszych rund Rajdowych Mistrzostw Świata WRC, przygotowali 16 odcinków specjalnych o łącznej długości 204,5 km. Co ciekawe, trasa 14 z nich ma mieszaną nawierzchnię – asfalt i szuter. W sumie aż 38 proc. dystansu odcinków specjalnych załogi pokonają po asfalcie. Szczególnie wymagająca dla miękkich, szutrowych opon, a co za tym idzie także i dla kierowców, będzie najdłuższa w rajdzie próba Lythrodontas, bowiem aż 86 proc. jej trasy (18,92 z 22 km) wytyczono po drogach asfaltowych.

Wyniki Rajdu Cypru poznamy w niedzielę, 27 września około 15:45 polskiego czasu.

Kajetan Kajetanowicz (Automobilklub Polski): Moje serce bije szybciej nie tylko wtedy kiedy trzymam kierownicę i walczę o ułamki sekund, lecz jeszcze długo przed każdym startem. Czuję odpowiedzialność jaka spoczywa na barkach lidera Mistrzostw Europy, zwłaszcza że ciężko wywalczonego prowadzenia będziemy bronić na ekstremalnych szutrach Cypru, podczas upałów i na drogach, które nie są łaskawe dla opon, ale także dla załogi. Gdy byłem małym chłopcem miałem odważne marzenia, lecz wtedy nawet nie pomyślałbym, że w przyszłości będę mógł na takim poziomie robić to co kocham. Dlatego dziś tak cieszę się i tak niecierpliwie czekam na start w rajdzie, w którym wygrywali mistrzowie świata. Doceniam szansę, jaką otrzymałem, więc chcę walczyć o zwycięstwo w nadchodzącej rundzie FIA ERC. Każda z nich jest dla mnie jak czytanie kolejnego rozdziału wielkiej, niekończącej się opowieści. Nie znam jeszcze jej zakończenia, ale już teraz mogę powiedzieć, że ten fascynujący sezon jest ogromnym sukcesem dla LOTOS Rally Team.

Klasyfikacja generalna FIA ERC przed Rajdem Cypru:
1. Kajetan Kajetanowicz – 159 pkt.;
2. Craig Breen – 136 pkt.;
3. Aleksiej Łukjaniuk – 105 pkt.;
4. Robert Consani – 55 pkt.;
5. Siim Plangi – 43 pkt.;
6. Bruno Magalhaes – 38 pkt.;
7. Jaromir Tarabus – 37 pkt.;
8. Jan Kopecky – 36 pkt.;
9. Freddy Loix – 35 pkt.;
10. Dominik Butvilas – 33 pkt.

Klasyfikacja FIA ERC Gravel Masters przed Rajdem Cypru
1. Kajetan Kajetanowicz – 194 pkt.;
2. Craig Breen – 154 pkt.;
3. Aleksiej Łukjaniuk – 108 pkt.