Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (Ford Fiesta R5) zajęli drugie miejsce w Rajdzie Cypru, rundzie Mistrzostw Europy. Polaków wyprzedzili Yazeed Al Rajhi i Michael Orr (Ford Fiesta S2000).
Powodem tego, że kierowca Lotos Rally Team i Automobilklubu Polski stracił zajmowaną po pierwszym etapie pozycję lidera, była awaria techniczna samochodu.
Zobacz także:
Na ósmym odcinku specjalnym wystąpiły problemy z silnikiem.
Kajetan Kajetanowicz: W samochodzie jest jeszcze cieplej niż wczoraj. Jednak to nie był nasz największy problem – od drugiego dzisiejszego OS-u zmagaliśmy się ze zbyt niską mocą silnika. Myślę, że temperatura ma na tę sytuację duży wpływ. Silnik traci moc, przerywa. Cieszę się, że dotarliśmy do serwisu, bo mogło być gorzej. Wielu kierowców ma kłopoty, my również je mamy. Ale mamy też szczęście, że rozmawiamy w tej chwili o podium. Liczę, że usterka zostanie znaleziona i naprawiona i pełni nadziei i gotowi do walki wyjedziemy na ostatnią pętlę.
Druga niedzielna pętla to już rozważna jazda – nasza załoga nie podejmowała walki z Yazeedem Al Rajhiem o pierwsze miejsce, ale pilnowała skutecznie drugiego miejsca w klasyfikacji. Jego zajęcie jest ogromnym sukcesem debiutujących w tym niezwykle trudnym, technicznym rajdzie naszych zawodników.
Niedzielne OS-y wymagały wiele uwagi i równego tempa. Pokonując bardzo szybkich i doświadczonych kierowców, Khalida Al Qassimiego i Abdulaziza Al Kuwariego, którzy w ubiegłym roku stanęli na podium Rajdu Cypru, Kajetanowicz ustąpił jedynie saudyjskiemu kierowcy Yazeedowi Al Rajhiemu, dla którego księżycowy krajobraz cypryjskich odcinków to chleb powszedni.
Liczne zwycięstwa OS-owe zapewniły naszym zawodnikom, najszybszym Europejczykom w rajdzie triumf w „szutrowych” Mistrzostwach Europy (ERC Gravel Masters). Sukces ten czterokrotni Mistrzowie Polski osiągnęli w pierwszym sezonie startów w Rajdowych Mistrzostwach Europy. Jazda Kajetanowicza została doceniona przez promotora ERC i nagrodzona przyznaniem Colin McRae Flat Out Trophy. To już drugie wyróżnienie Kajetana odbierane z rąk Jean-Pierre’a Nicolasa. Pierwsze Kajto otrzymał w ubiegłym roku, jako dzielnie walczący do ostatniego OS-u zwycięzca Rajdu Polski.
Kajetan Kajetanowicz (Lotos Rally Team – Automobilklub Polski): Przed rajdem drugie miejsce w takich zawodach wziąłbym w ciemno, choć wtedy nie miałbym szansy rywalizować na tych pięknych i wymagających odcinkach, więc znacznie lepiej jest to przeżyć i przekonać się o tym na własnej skórze. Fantastyczny weekend. Podium w tym rajdzie i w klasyfikacji cyklu Mistrzostw Europy jeszcze tydzień temu było w sferze marzeń. Dziś stało się rzeczywistością. Duże brawa dla całego zespołu, naszych Partnerów, kibiców, którzy jeżdżą za nami w najodleglejsze zakątki, by nas wspierać. Dziękuję Wam. Ten wynik dodaje nam skrzydeł na kolejną część sezonu. To także upewnia mnie, że warto ciężko pracować i taki jest nasz plan na dwie finałowe rundy czempionatu.
Jarek Baran: Niewiarygodnie trudny rajd, z którym miałem osobiste rachunki do wyrównania. Kajetan jechał perfekcyjnie. To były dwa, pełne emocji dni z fantastycznym finiszem. Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy wspierali nas tu na miejscu i sprzed komputerów – w takim rajdzie jak ten, to naprawdę dodaje sił.
Znakomity wynik w rajdzie sprawił, że w tabeli Mistrzostw Europy Kajto i Jarek awansowali na trzecią pozycję.
Wyniki Rajdu Cypru
1. Yazeed Al Rajhi i Michael Orr (Ford Fiesta S2000) – 3:03.44,4 godz.;
2. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (Ford Fiesta R5) – strata 48,9 min.;
3. A. Al-Kuwari i Killian Duffy (Ford Fiesta S2000) – 1.30,5 min.;
4. K. Al Qassimi i Chris Patterson (Citroën DS3 S2000) – 2.05,7 min.;
5. B. Magalhães i C. Magalhães (Peugeot 208 T16) – 3.23,3 min.;
6. C. Demosthenous i Pambos Laos (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 7.44,0 min.;
7. S. Antoniou i “Chips Junior” (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 9.42,6 min.;
8. Petros Panteli i G. Alexandrou (Mitsubishi Lancer Evo X) – 12.37,8 min.;
10. Vitaliy Pushkar i Iwan Mishyn (Mitsubishi Lancer Evo X R4) – 6.09,3 min.
11. Anton Tlusťák i Jan Škaloud (Skoda Fabia S2000) – 15.26,0 min.