Startujący nową Toyotą GT86 CS-R3 z numerem 23 Luca Rossetti zajął drugie miejsce w kategorii ERC3 i trzecie wśród samochodów tylnonapędowych podczas Rajdu Barum.
Start w Czechach był debiutem modelu w Rajdowych Mistrzostwach Europy (FIA ERC), więc druga pozycja jest znakomitym osiągnięciem, zwłaszcza, że Rosetti, trzykrotny rajdowy Mistrz Europy, miał zaledwie kilka dni na zapoznanie się z nowym autem, do którego po raz pierwszy wsiadł w ubiegły wtorek.
Luca Rosetti, któremu jako pilotka towarzyszyła Eleanora Mori, wystartował ostrożnie, wciąż przyzwyczajając się do charakterystyk auta. Po sześciu odcinkach specjalnych był piąty, ale na ósmym i dziewiątym OS-ie uzyskał najlepsze czasy, udowadniając wysoki potencjał samochodu i załogi. Ostatecznie Toyota GT86 CS-R3 uplasowała się na drugim miejscu, ze stratą zaledwie 17,8 sekundy do Chrisa Ingrama w Oplu Adam i o 5,5 sekundy przed trzecim w tabeli Łukaszem Pieniążkiem również w Oplu.
– To była bardzo ostra walka o każdą sekundę. Luca jechał bardzo dobrze, z odcinka na odcinek coraz szybciej, w miarę jak coraz lepiej poznawał samochód. Zarówno Luca i Eleanora, jak i cały zespół sprawili się znakomicie, mimo ciężkich warunków z temperaturami niezmiennie powyżej 35 st. Celsjusza. Jesteśmy dumni z miejsca na podium, zwłaszcza, że mieliśmy naprawdę świetnych konkurentów – skomentował Nico Ehlert, Główny Inżynier w Toyota Motorsports GmbH.
Tylnonapędowa Toyota GT86 CS-R3 startowała w kategorii ERC3, obejmującej auta zgodne z przepisami FIA R3 i R2. Samochód napędza dwulitrowy, wolnossący benzynowy bokser. Ze względu na wymagania przepisów R3 konieczne było zmniejszenie stopnia sprężania w stosunku do wersji seryjnej, ale jednocześnie specjalistom TMG udało się zwiększyć moc z 200 KM do 232 KM, a maksymalny moment obrotowy do 235 Nm.
Z silnikiem współpracuje sześciostopniowa sekwencyjna skrzynia biegów Drenth oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. CS-R3 otrzymał też wzmocnione zawieszenie, hamulce i układ wydechowy oraz oczywiście klatkę bezpieczeństwa.
Barum Rally Zlín to doroczny rajd szosowy, rozgrywany od 1971 roku w okolicach czeskiego miasta Zlín we wschodniej części Moraw. Samochody Toyoty czterokrotnie wygrywały Rajd Barum w klasyfikacji generalnej. W latach 1995, 1997 i 1998 zwyciężył Włoch Enrico Bertone na Toyotach Celica 4WD oraz GT-Four, a w 1999 – Polak Janusz Kulig na Toyocie Celica GT-Four.