RAJD BARUM 2016: PUNKTY KAJETANOWICZA, BRAWO PIENIĄŻEK I SZEJA

rb_3_1

Jan Kopecký i Pavel Dresler (Škoda Fabia R5) wygrali Barum Czech Rally Zlín, rundę Mistrzostw Europy (FIA ERC). Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran w klasyfikacji drugiego etapu zajęli drugie miejsce zdobywając ważne punkty.

Niedziela okazała się bardzo szczęśliwa dla kierowcy Automobilklubu Polski także z innego powodu – najgroźniejsi rywale do tytułu nie wykorzystali szansy na odrobienie do niego strat.

sponsorenault


Zobacz także:

RAJDY

RAJD BARUM 2016

KAJETANOWICZ W MISTRZOSTWACH EUROPY


 

– Nie ma słów, które byłyby w stanie opisać moją radość. Nie tylko wygraliśmy piąty z pięciu rajdów w tegorocznym kalendarzu mistrzostw, ale i przypieczętowaliśmy zdobycie tytułu Mistrza Czech. Ciężko jest zdobyć taki tytuł, a jeszcze ciężej go obronić – powiedział Jan Kopecký.

Barum Czech Rally Zlin 6857

Drugie miejsce w zawodach zajęli Tomáš Kostka i Ladislav Kučera (Škoda Fabia R5), a trzecie – Jan Černý i Petr Černohorský (Škoda Fabia R5).

Aleksiej Łukjaniuk i Aleksiej Arnautow (Ford Fiesta R5) przez czternaście z piętnastu odcinków specjalnych zajmowali w rajdzie drugie miejsce. Błąd na ostatnim OS-ie kosztował ich spadek na szesnaste miejsce… Wcześniej po wypadnięciu z trasy zakończyli rywalizację Ralfs Sirmacis i Artūrs Šimins (Škoda Fabia R5), którzy teoretycznie mieli jeszcze szanse na dogonieniem Polaków.

Podczas kończącej rajd pętli Kajto zdobył 250. OS-owe podium w historii swoich startów w rundach FIA ERC. Polacy zdobyli w Czechach 6 punktów, tyle samo, co Aleksiej Łukjaniuk.

rbar_2

Choć na rozstrzygnięcie losów tytułów w klasyfikacjach indywidualnych FIA ERC musimy jeszcze poczekać co najmniej do wrześniowego Rajdu Lipawy na Łotwie, to już dziś Lotos Rally Team może się cieszyć z drugiego z rzędu tytułu Rajdowych Mistrzów Europy w klasyfikacji zespołowej. Team ma 58 punktów przewagi, a w pozostałych dwóch rundach sezonu można zdobyć maksymalnie 50 punktów.

Kajetan Kajetanowicz: Pamiętam, że jeszcze gdy chodziłem do liceum, to często szukałem prostych rozwiązań, chciałem „chodzić na skróty”, by osiągnąć coś minimalnym wysiłkiem. Dziś patrzę na to, jak na przywilej młodości, bo rajdy wiele mnie nauczyły . Dzięki nim wiem, że wszystkie wartościowe, magiczne, niesamowite rzeczy w życiu dzieją się poza naszą strefą komfortu. Wtedy, gdy sami odważymy się ją opuścić lub zmusi nas do tego przewrotność losu tak, jak w tegorocznym Rajdzie Barum. Oczywiście na początku trudno nam się z tym pogodzić, nie jest nam to w smak. To naturalne, że odruchowo chcemy wrócić tam, gdzie czujemy się bezpiecznie i wszystko wydaje się znajome. To moment próby, w którym trzeba szybko zdecydować czy to, co się dzieje traktujemy jak wyzwanie czy jak przekleństwo. W tym sezonie często wychodzimy poza naszą strefę komfortu. Podnosi nam to ciśnienie i tętno, ale także rangę sukcesu, który ciągle jest w zasięgu naszych możliwości. Doświadczamy przez to także niezwykłych momentów takich, jak pogoń za rywalami w Rajdzie Akropolu, batalia na Azorach, zwycięstwo w Rzeszowie czy cenne punkty z Rajdu Barum. Dlatego dziękuję wszystkim, którzy są ze mną w każdej sytuacji. Wtedy, gdy przełykamy gorzką pigułkę, tak jak wczoraj i wtedy, gdy razem sięgamy po tytuł Rajdowych Mistrzów Europy w klasyfikacji zespołowej, tak jak dziś. W ten sposób upewniam się, że cały czas jesteśmy na dobrej drodze.

rbar_3_2

Ostatni odcinek specjalny okazał się także bardzo pechowy dla Mistrzów Polski, Łukasza Habaja i Piotra Wosia (Ford Fiesta R5),. którzy mety nie osiągnęli., odpadli także walczący o podium Bryan Bouffier i Gilbert Dini (Citroën DS3 R5)

Łukasz Pieniążek (Automobilklub Polski) i Przemysław Mazur (Opel Adam R2) zajęli na drugie miejsce w klasyfikacji ERC Junior. To duży sukces załogi, która zwiększyła swoje szanse na podium w końcowej klasyfikacji cyklu.

– Mamy to – drugie miejsce w Rajdzie Barum w ERC Junior. To był bardzo udany weekend dla nas. Rajd nie był łatwy, staraliśmy trzymać się drogi i dotrzeć do mety. Bardzo chciałem zdobyć punkty w tym rajdzie i wrócić na podium. Plan został wykonany. Zła passa przerwana! Dzięki za doping! – mówił Łukasz.

rbar-3-4

To był bardzo dobry start duetu Jarosław i Marcin Szeja (Subaru Impreza STI). Załoga GK Forge Rally Team okazała się najlepsza w swojej klasie w Mistrzostwach Czech. W klasyfikacji generalnej kierowca Automobilklubu Polski był piętnasty, tuż przed Aleksiejem Łukjaniukiem.

Metę osiągnęli także Dariusz Poloński i Grzegorz Dobosz (Peugeot 208 R2) oraz Piotr Cierzniewski i Michał Bojar (Ford Fiesta R2T).

Załoga Ulter Sport Rally Team nie mogła sobie wymarzyć lepszego debiutu w Rajdzie Barum. Jerzy Tomaszczyk i Łukasz Sitek pokonali wszystkich rywali w klasyfikacji XTG Opel Adam Cup. Na odcinkach specjalnych „Barumki” Polacy zdobyli maksymalną liczbę punktów (90) i wyszli na prowadzenie w punktacji Pucharu. Pierwsze miejsce, ex aequo z Polakami, zajmują także Kamenec i Jurka, którzy również zgromadzili 90 punktów. Do zakończenia rywalizacji w tegorocznym XTG Adam Opel Cup pozostały jeszcze trzy rajdy. Najbliższym będzie Rajd Jeseniky zaplanowany na 16-17 września.

rba_3_99

Jerzy Tomaszczyk: Pokonać wszystkich czeskich rywali w Pucharze Opla Adama na oesach najważniejszego rajdu w tym kraju, to coś niesamowitego. Cieszę się, że wygraliśmy ze sporą przewagą, dzięki czemu nie mamy wątpliwości, że na oesach „Barumki” to my byliśmy najszybszą pucharową załogą. Trasy wokół Zlina słyną z bardzo zmiennej przyczepności – stan asfaltu zmienia się wiele razy na jednym odcinku, dlatego wyzwaniem było utrzymanie szybkiego, regularnego i zarazem pewnego tempa w każdych warunkach. Myślę, że to było kluczem do naszego sukcesu. Dziękuje wszystkim, którzy nam w tym pomogli.

Wyniki Rajdu Barum
1. Jan Kopecký Jan i Pavel Dresler (Škoda Fabia R5) – 2:07.34,7 godz.;
2. Tomáš Kostka i Ladislav Kučera (Škoda Fabia R5) – strata 2.34,0 min.;
3. Jan Černý i Petr Černohorský (Škoda Fabia R5) – 2.41,9 min.;
4. Pavel Valoušek i Veronika Havelková (Škoda Fabia R5) – 3.47,7 min.;
5. Fabian Kreim i Frank Christian (Škoda Fabia R5) – 5.16,1 min
6. Martin Vlček i Jindřiška Žáková (Ford Fiesta R5) – 5.17,9 min.;
7. Vojtěch Štajf i František Rajnoha (Škoda Fabia R5) – 5.43,3 min.;
8. Miroslav Jakeš i Marcela Ehlová (Škoda Fabia S2000) – 6.00,5 min.;
9. Cedric Cherain i Filip Cuvelier (Ford Fiesta R5) – 6.40,4 min.;
10. Roman Odložilík i Martin Tureček (Ford Fiesta R5) – 7.02,0 min.;
15. Jarosław Szeja i Marcin Szeja (Subaru Impreza STI) – 9.52,8 min.;
23. Łukasz Pieniążek i Przemysław Mazur (Opel Adam R2) – 13.43,7 min.;
36. Dariusz Poloński i Grzegorz Dobosz (Peugeot 208 R2) – 20.00,6 min.;
56. Kajetan Kajetanowicz i jarosław Baran (Ford Fiesta R5) – 36.01,8 min.;
65. Piotr Cierzniewski i Michał Bojar (Ford Fiesta R2T) – 45.38,7 min.

KLASYFIKACJA MISTRZOSTW EUROPY FIA ERC Po 8.RUNDZIE

Kierowcy
1. Kajetan Kajetanowicz – 166 pkt.;
2. Aleksiej Łukjaniuk – 90 pkt.;
3. Ralfs Sirmacis – 79 pkt.;
4. Bryan Bouffier – 42 pkt.;
5. Jan Kopecky – 39 pkt.;
6. Craig Breen – 38 pkt.;
7. Freddy Loix – 38 pkt.;
8. Raul Jeets – 38 pkt.;
9. Jarosław Kołtun – 38 pkt.;
10. Ricardo Moura – 37 pkt.

Klasyfikacja zespołowa
1. LOTOS Rally Team – 134 pkt.;
2. C-Rally – 68 pkt.;
3. Sports Racing Technologies – 66 pkt.;
4. Tlustak Racing – 56 pkt.;
5. Botka Rally Team – 49 pkt.

Fot.: fiaerc.com, Lotos Rally Team (Jorge Cunha / DPPI), Rozmus Photography, Skoda