Choć był to dopiero drugi w karierze start czterokrotnego Mistrza Polski w legendarnym Rajdzie Barum, to jazda kierowcy Lotos Rally Team i Automobilklubu Polski wzbudzała podziw wśród wielu kibiców i obserwatorów.
W 7. Rundzie Rajdowych Mistrzostw Europy Kajetan Kajetanowicz i jego pilot – Jarek Baran zaprezentowali wyjątkowo równą formę i szybkie, stabilne tempo.
Zobacz także:
KAJETANOWICZ W MISTRZOSTWACH EUROPY
Potwierdzeniem rewelacyjnej postawy polskiej załogi są statystyki ich startu: jeden wygrany odcinek specjalny, aż siedem ukończonych na drugim miejscu i cztery na trzecim. Wyższość Kajetana i Jarka musiała uznać nie tylko cała czołówka FIA ERC, lecz także wielu kierowców z Czech, wśród których są zawodnicy mający na koncie nawet kilkanaście startów w tej imprezie.
Przed załogą Lotos Rally Team do mety zawodów dotarli tylko dwaj mistrzowie Czech i wielokrotni triumfatorzy tej imprezy, czyli Jan Kopecky z fabrycznego zespołu Skody i Wacław Pech jr., dla którego był to już 18. Rajd Barum w karierze.
W całym rajdzie Kajto i Jarek wywalczyli aż 26 punktów. 15. pkt. Polacy zdobyli za trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu, a 5 oraz 6 za wyniki osiągnięte odpowiednio w pierwszym i drugim dniu zawodów. Tym samym na trzy rundy przed końcem sezonu Rajdowych Mistrzostw Europy Kajetanowicz i Baran prowadzą w klasyfikacji generalnej cyklu z 23-punktową przewagą nad zajmującym drugie miejsce Craigiem Breenem.
W Rajdzie Barum Kajetanowicz zdobył także aż 69 punktów do klasyfikacji FIA ERC Asphalt Master. To oznacza, że kierowca Lotos Rally Team i Automobilklubu Polski zniwelował przewagę Irlandczyka w asfaltowej punktacji cyklu do 29 oczek. W obecnym sezonie Mistrzostw Europy nasza załoga imponuje formą sportową niezależnie od nawierzchni na jakiej się ściga. Polacy 81 z 95 odcinków specjalnych w tym sezonie ukończyli w pierwszej trójce, ż czego aż 28 wygrali.
Kajetan Kajetanowicz: Na żadnym innym rajdzie poza granicami Polski nie ma tylu tysięcy polskich kibiców. To była niezwykle ważna dla nas runda, nie tylko pod tym względem. Niektórzy fani zapewne już przyzwyczaili się do naszych sukcesów, ale zapewniam Was, że na każdy z osobna bardzo ciężko pracujemy. Serca wszystkich w LOTOS Rally Team są przepełnione pasją, w związku z tym łatwiej jest nam poświęcać wiele, by osiągnąć jeszcze więcej. Tylko my wiemy ile wysiłku i pracy kosztuje nas każdy punkt zdobyty w Mistrzostwach Europy, ale bardzo cieszę się, że radością z nich możemy się dzielić się z innymi. Tym razem znowu jesteśmy bliżej naszego celu, choć droga do niego jeszcze nie jeden raz może okazać się wyboistą.
Jarek Baran: Przed każdym rajdem przyjmuje się jakąś taktykę i analizuje układ sił. Trzecie miejsce, jakie wywalczyliśmy w Rajdzie Barum, to wynik, który teoretycznie wydawał nam się realny. Spodziewaliśmy się jednak, jak wiele wysiłku będzie wymagało wywalczenie podium. Organizatorzy jak zwykle przygotowali bardzo wymagającą trasę i jak zwykle do Zlina zjechała się cała europejska i czeska czołówka. Do tego przyszło nam rywalizować w iście tropikalnych temperaturach, co było chyba największą trudnością tych zawodów. To był kolejny dobry rajd dla LOTOS Rally Team.
Klasyfikacja generalna Rajdu Barum
1. Jan Kopecky (Czechy) – 2:12:17,7 godz.;
2. Wacław Pech jr. (Czechy) – strata 27,3 sek.;
3. Kajetan Kajetanowicz (Polska) – 39,9 sek.;
4. Aleksiej Łukjaniuk (Rosja) – 1.10,8 min.;
5. Paweł Valousek (Czechy) – 2.30,0 min.;
6. Jan Cerny (Czechy) – 4.07,,0 min.;
7. Craig Breen (Irlandia) – 4.25,0 min.;
8. Hermen Kobus (Holandia) – 4.31,1 min.;
9. Antonin Tlustak (Czechy) – 5.12,1 min.;
10. Jan Jelinek (Czechy) – 5.40,3 min.
Klasyfikacja generalna Mistrzostw Europy po Rajdzie Barum
1. Kajetan Kajetanowicz – 159 pkt.;
2. Craig Breen – 136 pkt.;
3. Aleksiej Łukjaniuk – 105 pkt.;
4. Robert Consani – 55 pkt.
Klasyfikacja FIA ERC Asphalt Master po Rajdzie Barum
1. Craig Breen – 195 pkt.;
2. Kajetan Kajetanowicz – 164 pkt.;
3. Jan Kopecky -) 98 pkt.;
3. Aleksiej Łukjaniuk – 98 pkt.;
5. Freddy Loix – 81 pkt.;
6. Bryan Bouffier – 80 pkt.