RAJD BARBÓRKA 2024: RAJDOWE LEGENDY ZNOWU NA TRASIE!

Rajd Barbórka to nie tylko okazja do śledzenia rywalizacji topowych samochodów i najszybszych załóg ścigających się na co dzień w krajowych i zagranicznych cyklach mistrzowskich.

Tradycyjnie w grudniową sobotę kibice poczują także powiew czaru minionych lat. Wszystko za sprawą historycznych klas H1, H2 i H3, których przedstawiciele zawsze wzbudzają zachwyt i ogromne zainteresowanie.


Zobacz także:

RAJD BARBÓRKA 2024: PIĄTKOWE ATRAKCJE BEZ BILETÓW
 

RAJDY


 

Na liście startowej tegorocznego AVIA UNIMOT 62. Rajdu Barbórka zobaczymy samochody zgłoszone w klasach H1, H2 i H3. Klasy różnią się od siebie w zależności od rodzaju napędu i pojemności silnika.

Klasa H1 samochody z napędem na obie osie (niezależnie od pojemności i rodzaju zasilania silnika)
Klasa H2 samochody z napędem na jedną oś z silnikiem doładowanym (niezależnie od pojemności). Samochody z silnikiem wolnossącym o pojemności powyżej 1600 cm3
Klasa H3 samochody do 1600 cm3 z silnikiem wolnossącym i napędem ba jedną oś

W minionych latach na odcinkach Rajdu Barbórka oglądaliśmy regularnie kilkadziesiąt rajdowych klasyków w pięknych, oryginalnych malowaniach. Na trasach rajdu oraz na ulicy Karowej prezentowały się takie perełki, jak Lancia Delta HF Integrale, Audi Quattro, Toyota Celica, Ford Sierra RS Cosworth czy Talbot Sunbeam. Nie mogło zabraknąć też legend polskiej motoryzacji z czasów PRL, czyli Fiatów 126p, Polonezów, czy popularnych „Kredensów”, czyli Fiatów 125p.

Legendy, które już od dłuższego czasu możemy oglądać na trasie kolejnych edycji Rajdu Barbórka są ważnym elementem grudniowej imprezy. Barbórka ma wieloletnią tradycję i start historycznych samochodów jest w pewnym sensie hołdem dla historii motoryzacji, wspaniałych lat i wspaniałych kierowców. Te samochody tworzą niesamowitą atmosferę i powodują, że niejednemu kibicowi zakręciła się łezka w oku – mówi Daniel Siemczuk, dyrektor AVIA UNIMOT 62. Rajdu Barbórka.

Legendy wyruszą do walki na odcinkach specjalnych AVIA UNIMOT 62. Rajdu Barbórka jako pierwsze. Godziny startu poszczególnych prób z harmonogramu imprezy są godzinami rozpoczęcia walki załóg w klasie H1. Po nich na trasę ruszą klasy H2 i H3, a następnie Youngtimery i najszybsze klasy R. Przejazdy zakończą ekipy z samego czuba listy startowej.