W najbliższą sobotę rozegrana zostanie 57. edycja Rajdu Barbórka. Na liście zgłoszeń znalazło się ponad sto załóg. Po raz kolejny z pierwszym numerem wystartuje Kajetan Kajetanowicz.
Kajto to siedmiokrotny triumfator zawodów. Jego pilotem będzie Maciej Szczepaniak.
Zobacz także:
Zawodnicy Lotos Rally Team ponownie zrobią niespodziankę kibicom, przywożąc do Polski Forda Fiestę WRC w najnowszej specyfikacji. W taki sposób chcą podziękować za doping, który wspierał ich w tegorocznej walce o drugie miejsce w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC2.
– Cieszę się niezmiernie, na samą myśl o jeździe samochodem klasy WRC mam gęsią skórkę. Po długim i pełnym emocji sezonie to piękne zwieńczenie. I choć ten samochód nie jest idealnym wyborem na sprinterskie odcinki Barbórki, bo jego atuty można poczuć dopiero przy prędkościach, których tu nie osiągamy, gdy tylko pojawiła się możliwość takiego startu – nie zastanawiałem się długo. Wiem, ile to znaczy dla naszych kibiców, gdy pojawia się samochód, który w Polsce mogą zobaczyć tylko przy tej okazji. Chcę ponownie dać im dobre widowisko. Do zobaczenia w Warszawie! – komentuje Kajetan Kajetanowicz, kierowca Automobilklubu Polski i Lotos Rally Team.
Ford Fiesta WRC posiada silnik o pojemności 1,6-litra, który generuje 380 koni mechanicznych, przy momencie obrotowym 450 Nm. Rajdówka napędzana jest na cztery koła. Od samochodu klasy R5, którym Kajetanowicz rywalizuje w mistrzostwach świata, różni się podzespołami i widocznie większym pakietem aerodynamicznym. Jego waga to 1190 kilogramów, czyli regulaminowe minimum, które zgodnie z przepisami musi być utrzymane.
Tegoroczna edycja Rajdu Barbórka – Ogólnopolskiego Kryterium Asów składa się z sześciu odcinków specjalnych, których łączna długość wynosi ponad 31 kilometrów. Apogeum imprezy stanowi wieczorne Kryterium Asów na Karowej.