RAJD BARBÓRKA 2014: DEBIUT MITSUBISHI SPACE STAR PROTO

MiT_sSPro_1

Jedną z największych niespodzianek rozegranego w ostatnią sobotę rajdu Barbórka – Ogólnopolskiego Kryterium Asów w Warszawie był debiut Mitsubishi Space Star Proto.

Znany polski kierowca rajdowy i wyścigowy, Paweł Dytko zbudował na bazie modelu Mitsubishi Space Star rajdowy samochód ze stałym napędem na 4 koła i wystartował w nim w Kryterium Karowa.


Zobacz także:

RAJDY

RAJD BARBÓRKA


 

Auto powstawało w iście ekspresowym tempie – aż trudno uwierzyć, że 2 tygodnie przed rajdem samochód nie był jeszcze gotów do startu a sam Dytko nie zamierzał w ogóle wsiadać za kierownicę.

RB_me23

Problemy z dotarciem do Polski zagranicznej załogi z Madagaskaru, która miała wystartować innym pojazdem ze stajni Dytko Sport, sprawiły, że Paweł Dytko podjął decyzję o powrocie za kierownicę i prezentacji najnowszego auta. Błyskawiczne dopracowanie rajdowej wersji Mitsubishi Space Star trwało zatem jedynie półtora tygodnia a ostatnie modyfikacje i testy odbyły się zaledwie na godzinę przed startem.

Mit_spro_2jpg

Rajdowe Mitsubishi Space Star Proto przygotowane przez stajnię Pawła Dytko napędza 2-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 400 KM i maksymalnym momencie obrotowym 650 Nm, który pozwala na rozpędzenie tego auta do prędkości 100 km/h w zaledwie 3,7 sekundy. Maksymalna prędkość to 215 km/h. Modyfikacje konstrukcji podwozia pozwoliły na adaptację słynnego zespołu napędowego 4×4 z większego Mitsubishi Lancera Evolution X wraz z zawieszeniem.

Mit_sspro_3

Elektroniką silnika i aktywnego dyferencjału steruje system Motec. Z silnikiem współpracuje sekwencyjna 5 biegowa skrzynia biegów Samsonas. W pojeździe, który waży 1250 kg zamontowano sportowe sprzęgło i układ wydechowy RalliArt, homologowaną klatkę bezpieczeństwa Ireco, hamulce Brembo, hydrauliczny hamulec ręczny i 18-calowe koła z oponami Michelin SA01.

RB_me24

Nowe rajdowe Mitsubishi Space Star Proto w barwach Euromaster wywołało wielkie zainteresowanie zarówno kibiców, jak tez fachowców. Zatwierdzane właśnie przez Polski Związek Motorowy zmiany w przepisach umożliwią kierowcy i pojazdowi walkę o tytuł w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski w zbliżającym się sezonie 2015.

Fot.: zespól i Maciej Niechwiadowicz