Porsche 911 kojarzy się obecnie przede wszystkim z wyścigami, ale w swojej historii marka zapisała się także na rajdowych kartach. Jeden z najbardziej kultowych samochodów, jakie kiedykolwiek zjechały z taśmy montażowej, wygrywał rajdy z najwyższej półki.
Auto, które zobaczymy na trasie Barbórki Legend zostało zbudowane dokładnie według specyfikacji Porsche Motorsport z 1980 roku. Takim samochodem hiszpański kierowca Antonio Zanini po raz trzeci z rzędu wygrał Rajd Polski (wcześniej w 1978 i 1979 triumfował Fiatem 131 Abarth).
Zobacz także:
RAJDY
RAJD BARBÓRKA 2013
Jednym z najbardziej spektakularnych sukcesów 911-stki była wygrana Waltera Rohrla w Rajdzie San Remo w sezonie 1981. Rohrl pokonał wówczas dominujące na trasach czteronapędowe Audi Quattro, co stanowiło nie lada sensację.
Porsche 911 SC 3.0 to niezwykle rzadka maszyna, z charakterystycznymi, nitowanymi poszerzeniami, pokrywą silnika ze spoilerem przypominającym “kaczy ogon” i baterią halogenów na przedniej masce.
Sześciocylindrowy silnik “Boxer” o mocy 260 KM zasilany jest sześcioma gaźnikami, napęd przenoszony jest przez skrzynię biegów ze skróconymi przełożeniami i blokadą mechanizmu różnicowego. Przy masie 990 kg auto na znakomite osiągi – przyspiesza 0-100 km/h w 5 sekund!
Na trasie Barbórki Legend, organizowanym przez Automobilklub Polski, samochodem Porsche 911 SC 3.0 pojedzie załoga Piotr Zaleski i Jacek Gruszyński.