50. Rajd Azorów to drugi tegoroczny start Subaru Poland Rally Team w Rajdowych Mistrzostwach Europy. Trzecia eliminacja FIA ERC zawita na niewielki archipelag wysp oddalonych o 900 mil morskich na zachód od wybrzeży Portugalii.
Rozegranych zostanie 17 odcinków specjalnych o łącznej długości 226 kilometrów. Dominik Butvilas i Kamil Heller w niedzielę oraz w poniedziałek odbyli udane testy przejeżdżając rajdowym tempem ponad 60 kilometrów ustawiając szutrowe zawieszenie.
Zobacz także:
Wczoraj (w środę) odbył się pokazowy City Show w centrum Ponta Delgada. Zawodnicy nie ścigali się jednak z czasem, ale jechali tak, aby najbardziej efektowne pokonać trasę, w czym pomagały obowiązkowe opony szutrowe zapewniające niewiele przyczepności na asfalcie…
Walka o punkty w cyklu ERC w Sata Rally Açores rozpocznie się w czwartek o 19:00 polskiego czasu od Superoesu „Grupo Marques”, po którym zawodnicy pokonają jeszcze 2 odcinki specjalne. Na piątek zaplanowano dwie pętle, w których skład wchodzi aż 8 odcinków specjalnych, w tym bodaj najsłynniejszy, niespełna 29-kilometrowy „Sete Cidades”, przebiegający wokół wulkanu. Ostatni dzień rajdu to 6 prób.
Łącznie organizator przygotował niewiele ponad 226 kilometrów OS-owych. Do rajdu zgłosiło się 49 załóg, a w ERC2, gdzie Dominik i Kamil będą walczyć o prymat będą mieli czterech konkurentów.
Do grona partnerów Subaru Poland Rally Team dołączył Eneos. Jest to marka należąca do jednego z największych na świecie, japońskiego koncernu sektora naftowego i energetycznego – JX Nippon Oil & Energy Corporation. Jest obecna w motorsporcie od wielu lat dostarczając oleje do pojazdów startujących m.in. w wyścigach Formuły 1, Rajdzie Paryż- Dakar, czy wyścigach Super GT. W sezonie 2015 jest jednym ze sponsorów SPRT.
– Do Rajdu Azorów przygotowywałem się już od dłuższego czasu zarówno startując na Łotwie, jak i trenując u siebie moją rajdówką. To będzie mój pierwszy występ w Subaru na szutrze i to od razu w tak egzotycznym rajdzie, jestem więc bardzo podekscytowany. Trasy są spektakularne, a różnice wysokości sprawiają, że czujemy się jak na kolejce górskiej. Przypomina mi to trochę Rajd Wisły, ale na szutrze. Wraz z zespołem przez dwa dni pracowaliśmy nad ustawieniami i jestem z nich zadowolony. Opony z których będziemy korzystać są dla mnie zupełnie nowe i mam nadzieję, że dobrze je dobraliśmy. Archipelag Azorów jest piękny, ale zarówno podczas zapoznania jak i samego rajdu będziemy musieli skoncentrować się na dobrym wykonaniu naszej pracy. Dziękujemy całemu Zespołowi i naszym Partnerom: Subaru Import Polska, Keratronik, Raiffeisen Leasing, SJS oraz Eneos – mówił Dominik Butvilas.
– Nasza podróż na Azory była bardzo długa, a wyspa od razu mnie zachwyciła. Mieliśmy trochę czasu na zwiedzanie, ale teraz skupiamy się już w pełni na samym starcie. Przed zapoznaniem trudno przewidzieć jak ten rajd będzie wyglądać, ale poznałem jego historię i zeszłoroczny przebieg, co z pewnością nam pomoże. Oczywiście na monitorze rajd wygląda zupełnie inaczej niż w rzeczywistości. Pierwszy kontakt z tymi odcinkami mieliśmy podczas dwudniowych testów. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że będą to wolne, techniczne próby. Nie są to typowe szutry na których już startowałem i znam z doświadczenia, więc trzeba będzie odpowiednio do nich podejść, by na rajdzie jechać dobrym tempem. Pomimo że dzieli nas spora odległość od Polski i Litwy, będzie mi miło jeśli, że wszyscy kibice będą śledzić nasz start – dodał Kamil Heller.