RAJD AZORÓW 2014: SZYBKI KAJETANOWICZ NA OTWARCIE

kajetan az 1

Wyspa Św. Michała położona 2000 kilometrów od najbardziej wysuniętego na zachód punktu kontynentalnej Europy – to tutaj dziś rano załogi rozpoczęły zmagania w 49. edycji Rajdu Azorów.

Reprezentanci Lotos Rally Team i Automobilklubu Polski, Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran jako trzecia załoga pokonali trasę odcinka kwalifikacyjnego 5. rundy cyklu FIA ERC, podczas którego wykręcili trzeci czas, tracąc jedynie 0,27 sekundy do trzykrotnego mistrza Portugalii Ricardo Moury i 1,5 sekundy do Craiga Breena.


Zobacz także:
RAJDY
RAJD AZORÓW 2014


Nasza załoga wyprzedziła m.in. Kevina Abbringa czy Vasiliya Gryazina. Dzięki temu rezultatowi Kajetan jako trzeci z całej stawki będzie wybierać pozycję startową do pierwszej pętli rajdu rozpoczynającej się już dziś po południu.

Kajetan Kajetanowicz: Pogoda na Azorach to prawdziwa ruletka. Podczas pierwszego dnia zapoznania z trasą aura była przepiękna, natomiast drugi dzień przyniósł zmiany tak gwałtowne, jak w kalejdoskopie. Muszę przyznać, że trasa wytyczona przez organizatora to najpiękniejsze odcinki jakie kiedykolwiek jechałem. Azorskie szutry są zupełnie inne od tych, na których ścigaliśmy się w Grecji. Mają fakturę pumeksu i są bardzo ostre. Gdy tylko zaczyna padać, to ten szuter zamienia się w śliskie i praktycznie nieprzyczepne błoto. Miałem wrażenie, że czasem bardziej „pływamy”, a nie jedziemy. Przed nami bardzo wymagający, ale na pewno przepiękny rajd.

kajetan a 2

Jarek Baran: Odcinki są zróżnicowane jeśli chodzi o rytm. Większość to bardzo kręte i niesamowicie wąskie partie, ale niektóre fragmenty są dużo szybsze. Na długich OS-ach charakter nawierzchni zmienia się kilkukrotnie, a do tego trudność stanowi nieprzewidywalność opadów. Słynny odcinek Sete Cidades, którego trasa prowadzi wokół krateru wulkanu, to absolutny majstersztyk, coś niesamowitego.

Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają Grupa Lotos, a także CUBE.ITG i Driving Experience.

WYNIKI KWALIFIKACJI
1. Craig Breen i Scott Martin (Peugeot 208T16 R5) – 1.59,854 min.;
2. Ricardo Moura i Sancho Eiro (Ford Fiersta R5) – 1,239 sek.;
3. Kajetan Kajetanowicz i Jaroslav Baran (Ford Fiesta R5) – 1,504 sek.;
4. Kevin Abbringi Sebastian Marshall (Peugeot 208T16 R5) – 2,031 sek.;
5. Vasily Gryazini Dmitry Eremeev (Ford Fiersta R5) – 3,922 sek.;
6. Bruno Magalhaes i Carlos Magalhaes (Peugeot 207 S2000) – 4,053 sek.;
7. Robert Consani i Maxime Vilmot (Peugeot 207 S2000) – 4,994 sek.;
8. Bernardo Sousa i Hugo Magalhaes (Ford Fiesta RRC) – 6,565 sek.;
9. Jaroslav Orsak i David Smeidler (Skoda Fabia S2000) – 7,033 sek.;
10. Jean-Michel Raoux i Laurent Magat (Peugeot 207 S2000) – 7,583 sek.