Dwa z trzech odcinków specjalnych piątej rundy Rajdowych Mistrzostw Europy wygrała polska załoga, Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran w Fordzie Fiesta R5.
Zawodnicy Lotos Rally Tema i Automobilklubu Polski rozpoczęli zmagania od wywalczenia trzeciego miejsca na OS 1, jednak już na kolejnej próbie pokonali całą stawkę ERC. Także na widowiskowym, pokonywanym równolegle Superoesie Grupo Marques, byli bezkonkurencyjni.
Zobacz także:
RAJDY
RAJD AZORÓW 2014
Wygrywając ostatnią próbę pierwszego dnia zmagań awansowali na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdu Azorów, zbliżając się na niespełna sekundę do Craiga Breena i wyprzedzając trzeciego Kevina Abbringa o prawie 3 sekundy.
Niewielkie różnice w czasach, jakie uzyskała czołówka, świadczą o tym jak zacięta i emocjonująca będzie rywalizacja na piątkowych odcinkach specjalnych rozgrywanych na wyspie Św. Michała słynącej z jedynej w Europie czynnej do dzisiaj plantacji zielonej herbaty.
Kajetan Kajetanowicz: To był wręcz genialny początek rajdu, ale jednocześnie bardzo wymagający. Utrzymywaliśmy wysokie tempo w warunkach, które można określić mianem „niepobłażliwych”. Cieszę się, że ustrzegliśmy się poważnych błędów, a te drobne nam nie przeszkodziły. Pułapki czyhają tu na każdym zakręcie. Trzy dzisiejsze odcinki to tak naprawdę rozgrzewka przed tym, co nas jeszcze tutaj czeka. OS Sete Cidades podczas zapoznania z trasą zrobił na mnie piorunujące wrażenie. Bardzo wąskie partie, przepaście, urwiska… ale też piękne widoki. Bez wysokiej adrenaliny nie wyobrażam sobie emocjonującej rywalizacji. Tutaj nie zabraknie na pewno ani jednego ani drugiego.
WYNIKI Po 1. DNIU (3 OS-Y)
1. Craig Breen i Scott Martin (Peugeot 208T16 R5) – 19.04,6 min.;
2. Kajetan Kajetanowicz i Jaroslav Baran (Ford Fiesta R5) – 0,9 sek.;
3. Kevin Abbringi Sebastian Marshall (Peugeot 208T16 R5) – 3,5 sek.;
4. Ricardo Moura i Sancho Eiro (Ford Fiersta R5) – 5,0 sek.;
5. Bernardo Sousa i Hugo Magalhaes (Ford Fiesta RRC) – 18,8 sek.;
6. Bruno Magalhaes i Carlos Magalhaes (Peugeot 207 S2000) – 29,7 sek.;
7. Vasily Gryazini Dmitry Eremeev (Ford Fiersta R5) – 41,4 sek.;
8. Jaroslav Orsak i David Smeidler (Skoda Fabia S2000) – 44,3 sek.;
9. Robert Consani i Maxime Vilmot (Peugeot 207 S2000) – 54,5 sek.;
10. João Barros i Jorge Henriques (Ford Fiesta R5) – 1.01,7 min.