Robert Kubica i Maciej Szczepaniak w Fordzie Fiesta RS WRC zajmują dziesiąte miejsce po drugim dniu Rajdu Australii, rundy Mistrzostw Świata WRC. Polska załoga opuściła drogę na 12. odcinku specjalnym, spadła w klasyfikacji, ale jedzie dalej.
Liderami są nadal Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC), którzy powiększyli przewagę nad kolegami z zespołu, Jari-Mattim Latvalą i Miikka Anttila do 11,8 sekundy.
Zobacz także:
Drugi etap liczył sześć odcinków specjalnych, z których dwa były Superoesami o długości 1,56 kilometra każy. Na podium utrzymały wszystkie trzy załogi Volkswagen Motorsport.
Kris Meeke i Paul Nagle (Citroën DS3 WRC) jechali dziś bardzo dobrze, ale w końcówce oddali pole Norwegom – Andreas Mikkelsen i Ola Fløene (Volkswagen Polo R WRC) wyprzedzają ich jednak zaledwie o 1,5 sekundy. Rywalizacja we niedziele będzie bardzo ciekawa! Kto zaryzykuje?
Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) otrzymują piąte miejsce, ale ich strata do czołowej grupy jest już duża – wynosi powyżej minuty.
Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC) awansowali na ósme miejsce, zajmowane do dwunastej próby przez Roberta Kubice i Macieja Szczepaniaka. Elfyn Evans i Daniel Barritt (Ford Fiesta RS WRC) mają do Belgów straty 6,6 sekundy.
Dziesiąte miejsce Roberta i Maćka nie jest zagrożone – Chris Atkinson i S. Prévot (Hyundai i20 WRC) są za nimi ponad dwie minuty. Opuszczenie drogi kosztowało nasza załogę 1.22,9 minuty. Dwa ostatnie OS-y Ford przejechał wolniej, dopiero podczas serwisu po mecie etapu mechanicy mogą w pełni doprowadzić go do pełnej sprawności.
Robert Kubica: Źle dobraliśmy opony na popołudniową pętlę. Przed wyjazdem z serwisu miałem przed sobą oba zestawy, ale według prognozy była duża szansa na deszcz i wybrałem miękką opcję, która nie okazała się dobra. Wszystko zależy od doświadczenia, a ja nigdy przedtem nie byłem w takiej sytuacji. Wiedziałem, że drugi odcinek [w pętli, OS12] będzie ciężki, bo nie miałem już bieżnika na oponach. Zdekoncentrowało mnie błyskające żółte światło w kokpicie, które mamy ze względów bezpieczeństwa, i po szybkiej prostej za późno zahamowałem na zużytych oponach. Samochód pojechał prosto i uderzyliśmy w drzewo. Oczywiście nadwozie nie wyglądało zbyt dobrze, ale klatka nie została naruszona i nie ma żadnych problemów technicznych, więc jutro mamy nadzieję na kolejny dobry dzień i ukończenie rajdu.
Zwycięzcy odcinków specjalnych:
9. Latvala przed Ogierem (10. Kubica – 1.07,8 min.);
10. Latvala przed przed Ogierem (9. Kubica – 11,4 sek.);
11. Ogier przed Meeke (9. Kubica – 55,7 sek.);
12. Ogier przed Latvalą (26. Kubica – 1.22,9 min.);
13. Ogier przed Mikkelsenem (19. Kubica – 8,9 sek.);
14. Ogier przed Mikkelsenem (23. Kubica – 19,4 sek.).
Wyniki po 2. etapie
1. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) – 2:03.55,3 godz.;
2. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC) – strata 11,8 sek.;
3. Andreas Mikkelsen i Ola Fløene (Volkswagen Polo R WRC) – 25,3 sek.;
4. Kris Meeke i Paul Nagle (Citroën DS3 WRC) – 26,8 sek.;
5. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) – 1.27,2 min.;
6. Mads Østberg i Jonas Andersson (Citroën DS3 WRC) – 2.08,2 min.;
7. Hayden Paddon i John Kennard (Hyundai i20 WRC) – 2.15,5 min.;
8. Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC) – 3.52,4 min.;
9. Elfyn Evans i Daniel Barritt (Ford Fiesta RS WRC) – 1.30,5 min.;
10. Robert Kubica Robert i Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) – 4.59,2 min.;
11. Chris Atkinson i S. Prévot (Hyundai i20 WRC) – 7.06,1 min.;
12. Nasser al-Attiyah i Giovanni Bernacchini (Ford Fiesta S2000) – 7.06,9 min.;
13. Yazeed Al Rajhi i Michael Orr (Ford Fiesta S2000) – 7.08,7 min.;
14. Jari Ketomaa i Kaj Lindström (Ford Fiesta R5) – 7.21,7 min.;
15. Jurij Protasow i Pavlo Cherepin (Ford Fiesta R5) – 10.40,7 min.
Fot.: zespoły – Volkswagen, Citroen, M-Sport, Hyundai