RAJD ARŁAMÓW 2016: JAN CHMIELEWSKI BLISKI TYTUŁU – WYPOWIEDZI

ra_przed1

Sezon 2016 w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski dobiega końca. Ostatnią rundą Castrol Inter Cars RSMP będzie organizowany przez Automobilklub Rzeszowski 3. Rajd Arłamów.

Zawody te, choć nie posiadają długiej historii, już zyskały sobie miano bardzo wymagających i nie inaczej powinno być w najbliższy weekend. W stawce zgłoszonych załóg dziesiąty numer startowy otrzymali Jan Chmielewski i Grzegorz Dachowski.

sponsorenault


Zobacz także:

RAJDY

RAJD ARŁAMÓW 2016


 

Na podkarpackich odcinkach specjalnych wystartują w BMW R+MAXI i walczyć będą o tytuł mistrzowski w klasie OPEN 2WD.

Do rajdu zgłosiło się 25 załóg, które wyrusza na trasę w piątek. Wyniki poznamy w sobotę późnym popołudniem. Klasyfikacja Castrol Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski będzie jednak nieoficjalna – musi zostać zatwierdzona przez GKSS, co nastąpi w ciągu kilku tygodni.

A oto co powiedzieli przed startem.

ra_orzed4

Jan Chmielewski (Automobilklub Polski – BMW 320 MAXI): To niewiarygodne jak czas szybko płynie. Pamiętam doskonale zarówno pierwsze rozmowy ze sponsorami o szalonym projekcie “MAXI”, jak i wyjazd z Bartkiem Grzybkiem po samochód do Danii, który odbywaliśmy w arcytrudnych zimowych warunkach. Dobrze pamiętam pierwsze kilometry i małą ilość wiedzy, którą miałem w kwestii jazdy tym samochodem. Szkoda, że to już ostatnia runda RSMP AD. 2016, bo poziom mojego doświadczenia w posługiwaniu się MAXI zdecydowanie się podniósł. To budujące, ale mój zespół ciężko na to pracował, za co bardzo wszystkim dziękuję. Teraz również pracowicie się przygotowywaliśmy, dlatego jestem bardzo pozytywnie nastawiony – przed nami ciekawe zawody, z trudnymi trasami. Myślę, że Rajd Arłamów to ścisła czołówka RSMP jeśli chodzi o skalę trudności odcinków specjalnych. Dlatego też potrzebujemy dużej ilość pozytywnej energii – proszę trzymajcie za nas kciuki. Partnerami naszego zespołu są: Caffaro, REVICO, Fuchs Oil, WESEM, właściciel marki NEO, Pirelli; patronat medialny sprawują Radio RMF-FM, TVP 3 Kraków, Collab studio i wydawnictwo FENIKS MEDIA.

Grzegorz Dachowski: Zeszłoroczny Rajd Arłamów to same dobre skojarzenia. Janek wywalczył wtedy kolejny tytuł Mistrza Polski, przejechaliśmy fajny rajd po fantastycznych odcinkach. Bardzo lubię Bieszczady i każda wizyta w tym rejonie mnie bardzo cieszy. A jeśli powodem jest rajd, to jest to kumulacja zadowolenia. Szkoda że mamy mniej zgłoszeń, ale ostatnia eliminacja ma często to do siebie, że jadą Ci którzy chcą jeszcze o coś zawalczyć. Tak czy inaczej myślimy o naszym rajdzie i na tym się skupiamy.

ra_przed2

Jakub “Colin” Brzeziński (na swoim facebooku): Moi Drodzy. W tym sezonie przejechaliśmy wiele pięknych rajdów. Zebraliśmy bardzo dużo doświadczenia, szczególnie jadąc rajdy szutrowe w Mistrzostwach Świata. Kiedy przed sezonem RSMP ktoś powiedziałby mi, że będę walczył o tytuł to popatrzyłbym na to z przymrużeniem oka. Jednak rzeczywiście walczyliśmy, wygraliśmy wiele odcinków specjalnych, na każdym rajdzie byliśmy na podium, a jeden nawet wygraliśmy. To niesamowite. Szkoda jednak, że walka o tytuł rozstrzyga się niezgodnie z zasadami “fair play”. Mimo tego, że mamy szansę na tytuł i jest naprawdę blisko, to mój zespół GO+Cars nie chce uczestniczyć w “takiej walce” i w związku z tym nie wystartujemy w Rajdzie Arłamów. Jeśli kogoś zawiodłem, to przepraszam. Bardzo dziękuję całemu zespołowi GO+Cars oraz partnerom za ten sezon. Szczególne podziękowania dla polskich Kibiców za fantastyczny doping, bardzo Wam dziękuję, to mnie naprawdę mocno motywowało, widziałem każdego z Was na odcinkach i na strefie. Ukłony również dla rywali za piękną walkę: Filipa, Zbyszka, Maćka, Mariusza, Darka i wielu innych. Gościć w waszych szeregach na oesach to zaszczyt. Do zobaczenia na Rajdzie Barbórki Warszawskiej.

rar-przed4a

Tomasz Gryc (Zowner-FS Rally Team – Peugeot 208): Start w Arłamowie jest dla nas bardzo ważny. Priorytetem jest włączenie się w walkę o dwa tytuły wicemistrzowskie w klasyfikacji 2WD i klasie 4. Wszyscy najważniejsi pretendenci do ich zdobycia, również zgłosili swój udział w tych zawodach. Zapowiada się bardzo ciekawa sportowa rywalizacja, której elementem będziemy również my. Tylko raz w swojej karierze rajdowej miałem okazję startować w Rajdzie Arłamów. Miało to miejsce na początku sezonu 2014, gdzie wspólnie z Xavierem Panseri zaliczyłem debiut w czteronapędowym Mitsubishi Lancerze, ostatecznie zajmując 3 miejsce w klasie 3 i 12 miejsce w klasyfikacji generalnej. Liczę, że podczas tegorocznej edycji wspólnie z moim pilotem Michałem Kuśnierzem, będziemy się cieszyć z osiągnięcia mety i końcowego wyniku sportowego! Tradycyjnie na starcie pojawimy się w barwach naszych Partnerów: ZOWNER-FS Sp. z o. o., HRD-Trailer-Engineering GmbH, GRYC, FAZA, SISO oraz GoPro.

rar_przed6

Dariusz Lamot (Creogram Rally Team – Peugeot 208): Będziemy jechać w ostatniej rundzie RSMP AD. 2016. Chociaż większość najważniejszych tytułów już rozdana my jedziemy z teoretycznymi szansami na podium w klasie 4. Oczywiście szansę są raczej matematyczne, ale sam fakt, że jest taka możliwość w pierwszym pełnym sezonie naszych startów jest miłym zaskoczeniem. Jednak cele na rajd, chociaż to pewnie nudne, pozostają bez zmian. Pokonać max. dużo kilometrów tempem rajdowym. Dla mnie to kolejny rajd, w którym debiutuje, ale akurat ten rajd dość dobrze znam jako kibic. Byłem na każdej z jego dwóch dotychczasowych edycji, a rok temu świętowaliśmy tutaj tytuł Mistrza Polski, zdobyty po fenomenalnej walce przez Łukasza Habaja i Piotra Wosia, na ostatnim odcinku rajdu! Jeśli warunki będą zmienne rajd będzie arcytrudny, jeśli będą stabilne i tak będzie trudny. Także, szykuje się kolejne duże wyzwanie. Bardzo ciekawy jestem naszego tempa na tle nowego mistrza polski Grzegorza Grzyba, który zdecydował się pojechać ten rajd Peugeotem 208 VTi, w naszej klasie. Generalnie, mimo delikatnie mówiąc, lekko dziwnej atmosfery wokół rajdów – nie tylko w Polsce – jestem bardzo wdzięczny wszystkim dzięki, którym będę miał okazję rywalizować w kolejnym rajdzie. Dzięki wielkie!

Patryk Olejniczak: Dla mnie to drugi start w Arłamowie. Poprzednia edycja zrobiła na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Ciekawe, bardzo trudne odcinki, to dobra nauka w budowaniu doświadczenia. Arłamowskie OS-y są dobrym treningiem precyzji opisu ze względu na mało zróżnicowany krajobraz leśno-polny z niewieloma punktami charakterystycznymi dla “złapania” np. punktów hamowania. Przejechanie całego rajdu bez przygód to kolejne cenne kilometry na przyszłość.

rar_przed-9

Marcin Górny (Ford Fiesta R2): Jesteśmy już po zapoznaniu i oficjalnej ceremonii startu, więc pozostaje tylko czekać na pierwszy odcinek. Jest ich tu, co prawda tylko 8, ale liczą prawie 140 km, więc będzie gdzie się ścigać. Trasa podobała mi się już rok temu i teraz nie jest inaczej. Są bardzo wymagające, szybkie i wąskie, czyli to, co lubię, więc liczę na dużo frajdy z jazdy. Rafał i Tomek mogą już świętować tytuł, ale waga tego rajdu jest nadal bardzo duża. Do rozstrzygnięcia jest jeszcze walka o dwa pozostałe tytuły. Będziemy mieć w ten weekend dwóch naprawdę wymagających rywali. Damy z siebie wszystko, żeby wyprzedzić Rafała i Sławka na mecie. Wiem, że nie będzie to łatwe zadanie, zwłaszcza, gdy bardzo niepewna jest pogoda, ale jesteśmy dobrze przygotowani i nastroje są bardzo dobre. Chcemy, żeby był to udany koniec tego sezonu i nagroda za ciężką pracę tak wielu ludzi zaangażowanych w zespół. Gdyby nie Ci ludzie, to nie byłoby nas tutaj. W Arłamowie wspierać nas będą ZAP Sznajder Batterien S.A, Zyg-Zak Karting, Rallylab, Kebab Ahmed, MSP Competition oraz Buchti.pl Promotion, ale szczególne podziękowania należą się Dariuszowi Lamotowi i Robertowi Stajerowi, którzy mocno działali, żeby dopiąć wszystko przed tym startem. Do zobaczenia na odcinkach.

Fot.: Łukasz Koziarski, C-Rally, Maciej Niechwiadowicz, Creogram Rally Team, Rozmus Photography