RAJD ARŁAMÓW 2015: ZWYCIĘSTWO ORAZ TYTUŁ HABAJA I WOSIA

hab_rar_m1

Łukasz Habaj i Piotr Woś (Ford Fiesta R5) wygrali 2. Rajd Arłamów i według nieoficjalnych jeszcze wyników zdobyli tytuł Mistrzów Polski 2015! Zadecydował o tym ostatni odcinek zawodów w Bieszczadach.

Kończący zmagania OS Bircza stanowił Power Stage, co oznaczało, że trzy pierwsze załogi otrzymywały dodatkowe punkty do klasyfikacji RSMP.

sponsorenault


Zobacz także:

RAJDY

RAJD ARŁAMÓW 2015


 

Po ośmiu odcinkach kolejność była następująca: prowadzili Łukasz Habaj i Piotr Woś, a Bryan Bouffier i Thibault De la Haye – tracili do nich 8,2 sekundy. Ale nie to było najważniejsze – punktacja poukładała się tak, że ten kto pierwszy zamelduje się na mecie w Birczy ten zdobywa mistrzowskie szarfy.

Ostatnią próbę wygrali Habaj i Woś i oni leli największym szampanem na mecie! Na podium stanęli też Marcin Gagacki i Marcin Bilski (Mitsubishi Lancer Evo IX).

A oto jak przebiegała rywalizacja w drugim dniu zmagań w Bieszczadach.

Najbardziej „rozbudzonymi” zawodnikami w sobotni poranek okazali się Bryan Bouffier i Thibault De la Haye (Ford Fiesta Proto). Wygrali oni zdecydowanie pierwszy odcinek specjalny drugiego dnia zmagań – OS Huta Brzuska. Na dystansie 8,3 kilometra Jakub Brzeziński i Bartłomiej Boba (Ford Fiesta R5) stracili do nich 2,6 sek., a liderzy – Łukasz Habaj i Piotr Woś (Ford Fiesta R5) aż 8,0 sek. Ci ostatni utrzymali jednak pierwsze miejsce z przewagą 6,2 sek. nad Brzezińskim i 9,2 sek. nad Bouffierem.

Znakomicie pojechali też Jan Chmielewski i Grzegorz Dachowski (Citroen DS3 R3T). Czwarta lokata w „generalce” pozwoliła im zwiększyć przewagę nad najdrobniejszymi konkurentami w klasie 2WD, Dariuszem Polońskim i Grzegorzem Doboszem (Peugeot 208) do 10,1 sekundy (ci ostatni ostatecznie rajdu nie ukończyli z powodu awarii auta).

Po porannych opadach trasa odcinka była mokra, ale deszcz ustał.

OS 7 okazał się pechowy dla załogi Brzeziński – Boba. Ford Fiesta R5 wypadł z drogi, uderzył w przepust i dachował. Kierowcy i pilotowi na szczęście nic się nie stało, ale musieli się wycofać z rywalizacji.

– Taki jest motorsport. Starty Fiestą R5 wymagają perfekcji w każdym calu i liczy się każdy szczegół – mówił “Colin” Brzeziński.

Kolejne dwa odcinki wygrywali na przemian Habaj i Bouffier. Na ostatnim rozstrzygnęły się losy na korzyść pierwszego. Trzecie miejsce wywalczyli w Arłamowie Marcin Gagacki i Marcin Bilski (Mitsubishi Lancer Evo IX), a tuż za podium znaleźli się Mariusz Stec i Łukasz Włoch (Ford Fiesta Proto).

Jan Chmielewski i Grzegorz Dachowski (Citroen DS3 R3T) okazali się zdecydowanie najlepsi w gronie załóg w samochodach z napędem na jedną oś. Miejscowi kibice mieli powody do radości, bowiem gorąco dopingowani przez nich Grzegorz Musz i Bogusław Browiński (Renault Clio) dojechali do mety bardzo wysokim, na szóstym miejscu.

Kolejne miejsca zajęli: Łukasz Kotarba i Tomasz Kotarba (Mitsubishi Lancer Evo IX), Marcin Górny i Zbigniew Cieślar (Ford Fiesta R2 – 1. w klasie 4F), Hubert Maj i Szymon Jasiński (Mitsubishi Lancer Evo – 1. w klasie HR2) oraz Igor Pietrzak i Michał Kłos (Ford Fiesta R2).

W klasie HR4 zwyciężyli Marcin Kurp i Ryszard Chlebowski (Honda Civic), w klasie 4 – Piotr Cierzniewski i Michał Bojar (Ford Fiesta), w klasie Open 2 WD – Robert Halicki i Tomasz Tkacz (Fiat 500 Abarth). Rafał Stalmach i Radosław Banach zostali decyzją ZSS wykluczeni za naruszenie przepisów ruchu drogowego.

Rajd ukończyło 16 załóg. Zawodnicy, organizatorzy i kibice uczcili minutą ciszy ofiary ataku terrorystycznego w Paryżu.

Wyniki 2. Rajdu Arłamów
1. Łukasz Habaj i Piotr Woś (Ford Fiesta R5) – 1:11.47,4 godz.;
2. Bryan Bouffier i Thibault De la Haye (Ford Fiesta Proto) – strata 12,8 sek.;
3. Marcin Gagacki i Marcin Bilski (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 6.25,5 min.;
4. Mariusz Stec i Łukasz Włoch (Ford Fiesta Proto) – 6.40,5 min.;
5. Jan Chmielewski i Grzegorz Dachowski (Citroen DS3 R3T) – 6.58,2 min.;
6. Grzegorz Musz i Bogusław Browiński (Renault Clio) – 9.07,0 min.;
7. Łukasz Kotarba i Tomasz Kotarba (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 10.47,8 min.;
8. Marcin Górny i Zbigniew Cieślar (Ford Fiesta R2) – 11.24,4 min.;
9. Hubert Maj i Szymon Jasiński (Mitsubishi Lancer Evo klasy HR2) – 12.32,5 min.;
10. Igor Pietrzak i Michał Kłos (Ford Fiesta R2) – 13.04,6 min.;
11. Marek Temple i Katarzyna Pytel- Majkowska (Subaru Impreza) – 14.09,0 min.;
12. Marcin Kurp i Ryszard Chlebowski (Honda Civic) – 16.14,7 min.;
13. Robert Halicki i Tomasz Tkacz (Fiat 500 Abarth) – 17.07,5 min.;
14. Karol Braun i Błażej Czekan (Honda Civiic Type-R) – 21.01,1 min.
15. Piotr Cierzniewski i Michał Bojar (Ford Fiesta) – 28.18,8 min.

Fot.: Kamil Bać