W najbliższy weekend, 15-16 stycznia rozegrany zostanie Rajd Arktyczny. Odbywająca się w dniach impreza jest pierwszą rundą Rajdowych Mistrzostw Finlandii.
Podczas zawodów zadebiutują nowe opony Pirelli do samochodów klasy R5.
Zobacz także:
Ogumienie – o nazwie Sottozero Ice WJ – jest wyposażone w bardzo długie kolce o tytanowych końcówkach. Wystają one na więcej niż osiem milimetrów poza oponę, a sposób ich mocowania podczas wulkanizacji jest opatentowany przez markę. Opony mają także nowy wzór bieżnika, zaprojektowany w celu wykorzystania większej przyczepności.
Produkt będzie komercyjnie dostępny do wykorzystania w krajowych mistrzostwach, które są rozgrywane w ekstremalnych warunkach zimowych – jak zmagania w Skandynawii czy krajach bałtyckich. Pierwszym sprawdzianem będzie Rajd Arktyczny, rozgrywany w okolicach Rovaniemi na północy Finlandii. Podczas poprzednich edycji tej imprezy temperatury spadały nawet do poziomu poniżej 30 stopni Celsjusza.
Wśród kierowców samochodów R5, korzystających z nowych opon Pirelli podczas Rajdu Arktycznego, są: nastoletni talent Oliver Solberg – w swoim pierwszym starcie za kierownicą Hyundaia, urzędujący mistrz Finlandii Teemu Asunmaa w Skodzie Fabii czy wschodząca gwiazda Mikko Heikkila w kolejnej Skodzie.
Inna wersja nowych opon Sottozero Ice WJ będzie przeznaczona dla samochodów z napędem na jedną oś oraz aut historycznych – jest to zatem ogumienie wszechstronne, dostosowane do różnych rodzajów napędów. Jednak obie odmiany mogą być wykorzystywane tylko w krajowych mistrzostwach i nie zobaczymy ich w akcji ani podczas Rajdowych Mistrzostw Świata – zaopatrywanych od tego sezonu wyłącznie w opony Pirelli – ani w samochodach klasy WRC.
– Charakterystyczne kolce w nowych oponach Sottozero Ice WJ są najdłuższymi, jakie kiedykolwiek zastosowaliśmy w rajdowym ogumieniu. Zapewniają lepszą penetrację i większą przyczepność, co przekłada się na poprawę bezpieczeństwa w warunkach, które należą do najbardziej wymagających – bez kompromisów w zakresie trwałości kolców. Rajd Arktyczny to legendarne zawody, rozgrywane na ponad 200 kilometrach pokrytych śniegiem i lodem odcinków specjalnych. To idealna okazja do zaprezentowania niesamowitych możliwości naszego nowego produktu – powiedział Terenzio Testoni, menedżer ds. aktywności rajdowych Pirelli.
Rajd Arktyczny rusza w piątek od trzech odcinków specjalnych. Kolejne cztery OS-y odbędą się w sobotę, a jedna z nich liczy ponad 42 kilometry długości. Wyniki poznamy tego dnia wieczorem.