RAJD ARGENTYNY 2014: KONSEKWENTNY KUBICA (2. ETAP)

WORLD RALLY CHAMPIONSHIP 2013 - WRC FRANCE

Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC) wyrastają na głównych kandydatów do zwycięstwa w Rajdzie Argentyny, piątej rundy Mistrzostw Świata 2014. Finowie dominowali na trasie drugiego etapu.

Robert Kubica i Maciej Szczepaniak realizowali konsekwentnie wyznaczony plan, którym jest osiągnięcie mety zawodów. Polacy jednak jechali na tyle szybko, że powiększali systematycznie przewagę nad najmroźniejszymi rywalami.

sponsorenault


Zobacz także:
RAJDY
RAJD ARGENTYNY 2014


uwaga

Szósty odciek specjalny Rally Argentina 2014 zakończył się triumfem załogi Andreas Mikkelsen i Mikko Markkula (Volkswagen Polo R WRC), która powróciła na trasę po awarii podczas pierwszego etapu. Tuż za nimi uplasował się Jari- Matti Latvala, który w ten sposób powiększył przewagę nad Sebastienem Ogierem o kolejne 0,3 sekundy. Do rywalizacji powrócili także Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC), Mads Østberg i Jonas Andersson (Citroën DS3 WRC), Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) oraz Dani Sordo i Marc Martí (Hyundai i20 WRC).

Robert Kubica i Maciej Szczepaniak pojechali znakomicie – zajęli ósme miejsce, wyprzedzając obie załogi, będące bezpośrednimi konkurentami: Elfyna Evansa i Daniela Barritta (Ford Fiesta RS WRC) oraz Martina Prokopa i Jana Tománeka (Ford Fiesta RS WRC). Polacy awansowali na czwarte miejsce w zawodach!

A oto jak przebiegała rywalizacja podczas trzeciego dnia zawodów.RA_22

Jednak w tym momencie bezsensowne okazały się przepisy dotyczące Rally2, czyli możliwości powrotu na trasę. Andreas Mikkelsen czy Thiery Nouville otrzymali zaledwie 5-minutową karę za to, że nie dotarli do mety 1. etapu. Było jasne, że obaj są szybsi od naszych zawodników i szybko odrobią do nich straty… Niegdyś za odstąpienie od rywalizacji na ostatnim OS-ie dnia było 10 minut kary, ale zostało to zmienione.

Siódma próba to kolejny triumf Latvali. Fin jedzie jak nawiedzony i jeśli nie popełni błędu, Mistrz Świata będzie bezradny… Strata Ogiera to 3,2 sekundy na OS-ie i już 21,2 sek. w klasyfikacji raju.

Ponownie szybki był Mikkelsen, który zajął trzecie miejsce i w punktacji awansował na czwartą lokatę – przed Roberta Kubicę. Polak, ósmy w wynikach, znów pokonał Evansa i Prokopa, ale stracił do Nouville, który zapewne wkrótce go może wyprzedzić. Przed Robertem znaleźli się ponadto Mads Ostberg, Mikko Hirvonen i Kris Meeke. Przewaga nad Walijczykiem wzrosła natomiast do 16,5 sekundy.

Kłopoty z silnikiem Hyundaia Daniego Sordo okaszały się na tyle poważne, że Hiszpan ponownie wycofał się z rywalizacji.

RA_23

Latvala wciąż w wielkiej formie. Znów wygrał OS. Mikkelsen pokonał Ogiera. Kubica ósmy, utrzymał piątą pozycję, powiększając przewagę nad swoimi najgroźniejszymi konkurentami. Nie należy do nich Nouville, który jest coraz bliżej naszego reprezentanta, ale nadal ponad 20 sekund za Polakiem.

Przedostatni odciek drugiego etapu. Znów najszybszy Jari-Mtti Latvala. Fin jedzie koncertowo! Tym razem na mecie drugi Mikko Horvonen (0,3 sek), a trzeci Sebastien Ogier (5,7 sek.). Robert Kunica ponownie ósmy. Niestety w klasyfikacji spadł na szóste miejsce za Thierrego Neuvilla. Ale jednocześnie wciąż buduje przewagę nad Evansem i Prokopem.

Ostatni dziś odcinek specjalny to superoes Fernet Branca 2 na którym kierowcy zrobili po dwa okrążenia. Łączny dystans to zaledwie 6,04 km. Najszybszy okazał się Thierry Neuvill który nieznacznie wyprzedził Madsa Ostberga o 0,8 sek. oraz Jari-Mtti Latvalę o 1 sek.

Sebastian Ogier ponownie zaliczył stratę do lidera o 1,3 sek., zajmując dopiero 6 miejsce na odcinku, i w klasyfikacji traci już 31.2 sek.

– Bardzo się starałem, ale powiedzmy sobie szczerze – szczęście mnie opuściło. Po pierwsze błąd i strata 10 sek., po drugie eksplodowała przednia opona i nie wiemy dlaczego a po trzecie straciliśmy zderzak i silnik zaczął się przegrzewać na wolnych partiach. Próbowałem, ale OK – Jari robi świetną robotę i zasługuje by być na czele – powiedział Ogier.

RA_21

Dotychczas Jari-Matti Latvala wygrał 5, Sébastien Ogier – 3, a Andreas Mikkelsen i Thierry Neuville – po jednym odcinku specjalnym Rajdu Argentyny.

Robert Kubica pojechał odcinek bardzo spokojnie i zajął dopiero 10 miejsce ze stratą do lidera 10,1 sek. Jego główny rywal w tym rajdzie Elfyn Evans był 1,8 sek szybszy ale nie zmienia to nic w klasyfikacji generalnej, gdyż polak wciąż ma bezpieczne 37,6 sek. rezerwy by obronić 6 miejsce.

– To był dobry dzień. Bez wielkich dramatów ale nie było łatwo zwłaszcza we mgle na drugiej pętli. Ale jesteśmy tu. Jutro zapowiada się bardzo trudny dzień – mgła może okazać się koszmarem – powiedział Robert.

WYNIKI PO 2. ETAPACH
1. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC) – 3:33:19.1 godz.;
2. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) – strata 31,2 sek.;
3. Kris Meeke i Paul Nagle (Citroën DS3 WRC) – 3.47,0 min.;
4. Andreas Mikkelsen i Mikko Markkula (Volkswagen Polo R WRC) – 5.43,0 min.;
5. Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC) – 6.40.,9 min.;
6. Robert Kubica i Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) – 7.14,4 min.;
7. Elfyn Evansi Daniel Barritt (Ford Fiesta RS WRC) – 7.52,0 min.;
8. Martin Prokop i Jan Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) – 8.20,9 min.;
9. Nasser Al-Attiyah i Giovanni Bernacchini (Ford Fiesta RRC) – 16.20,6 min.;
10. Mads Østberg i Jonas Andersson (Citroën DS3 WRC) – 20.35,8 min.