Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (Ford Fiesta R5) zajmują trzecie miejsce po pierwszym etapie 63. Seajets Acropolis Rally, rundy Mistrzostw Europy (FIA ERC).
Grzegorz Grzyb i Jakub Wróbel (Skoda Fabia R5) są na szóstej pozycji. Prowadzą Nasser Al-Attiyah i Matthieu Baumel (Ford Fiersta R5). 8,4 sekundy tracą do nich Bruno Magalhães i Hugo Magalhães (Skoda Fabia R5).
Zobacz także:
KAJETANOWICZ W MISTRZOSTWACH EUROPY
Strata Kajetanowicza to 29,5 sek., Grzyba – 2.44,8 min.
Drogi najeżone ostrymi kamieniami i podbijającymi fragmentami co roku sprawiają kierowcom wiele trudności. W tumanach kurzu sporo z nich przebijało opony, co przytrafiło się również kierowcy Automobilklubu Polski i Lotos Rally Team. “Kajto” nie poniósł jednak dużych strat i rozpoczął szybkie oraz skuteczne odrabianie. Wygrał OS 2 Amfissa i będąc najszybszym również na OS 3 Paleohori awansował do czołowej piątki klasyfikacji generalnej.
Liderem w tym momencie był Nikołaj Griazin (Skoda Fabia R5), drugą pozycję zajmował Nasser Al-Attiyah, a kolejną lider klasyfikacji generalnej FIA ERC, Bruno Magalhães.Za nim jest miejscowy kierowca Socratis Tsolakidis (Skoda Fabia R5), a Kajetanowicz i Baran tracili do Rosjanina 34,2 sek.
Grzyb i Wróbel przebili oponę na OS3, stracili sporo i spadli na dziewiąte miejsce (2.18,2 min.).
Po trzech odcinkach specjalnych załogi udały się na serwis zlokalizowany w Lamii.
Kajetan Kajetanowicz: To była dobra, choć bardzo trudna pętla. Już pierwszy odcinek specjalny pokazał, jak wymagający jest Rajd Akropolu – złapaliśmy kapcia. Po zmianie koła, wygraliśmy następne dwie próby. Mam dużo frajdy z jazdy, cieszę się każdym kilometrem, choć nie jest łatwo. W samochodzie jest bardzo ciepło, myślę, że mamy ponad 60 stopni Celsjusza. Pijemy bardzo dużo wody i sądzę, że dziś każdy z nas wypije pewnie około ośmiu litrów. Staramy się dobrze rozkładać siły, bo to bardzo wymagający kondycyjnie rajd. Jest kręto, więc mam sporo pracy za kierownicą.
Druga pętla etapu potwierdziła, jak trudne i nieprzewidywalne są greckie zawody. Wyzwaniu sprostali Kajetan i Jarek, wygrywając trzecią dziś próbę (OS 6 – Paleohori 2). Po raz kolejny przebita opona, tym razem na Amfissa 2 spowodowała na szczęście niewielka stratę. Grzegorz Grzyb dojeżdżał w czołówce, co zaprocentowało awansem na szóste miejsce.
Tuż przed rozpoczęciem ostatniego OS-u z rywalizacji musiał wycofać się lider zawodów, Nikołaj Griazin, którego samochód uległ awarii i zapalił się na odcinku dojazdowym. Załodze na szczęście nic się nie stało. Dwa odcinki wygrał Nasser Al-Attiyah, obejmując prowadzenie.
Niedzielny etap trzeciej rundy Rajdowych Mistrzostw Europy to łącznie ponad 325 kilometrów, z czego aż 126,88 km stanowi sześć odcinków specjalnych. Wśród nich jest również najdłuższy w rajdzie, Elatia / Karya, mierzący blisko 34 kilometry. Prognozy pogody zapowiadają ponownie wysokie temperatury, które czynią tę rywalizację jeszcze bardziej wymagającą.
Kajetan Kajetanowicz: Mieliśmy dzisiaj dobre tempo, w zasadzie narzucone przez konkurentów, ale dotrzymujemy im kroku. Choć wygraliśmy większość odcinków specjalnych, jesteśmy na trzecim miejscu, a nie na pierwszym. Dwie przebite opony trochę zmieniły naszą pozycję w klasyfikacji, ale to nie ma znaczenia. Jestem zadowolony i mam przyjemność z jazdy. To był trudny dzień kultowego rajdu i ukończenie go na podium jest sukcesem. Ktoś może powiedzieć, że jesteśmy trochę zwariowani – w tak trudnych warunkach, przy szalenie wysokich temperaturach, po takich dziurach, skokach i podbiciach, cały czas mamy uśmiech na twarzy. Wychodząc z rajdówki, zastanawiamy się, co można jeszcze poprawić. Dziękuję mojemu zespołowi Lotos Rally Team, jutro będziemy gotowi do walki o jak najlepsze pozycje. Chciałbym wygrać ten rajd, ale jest bardzo trudny i nie wszystko zależy tu od nas.
Wyniki Rajdu Akropolu 2017 po 1. etapie
1. Al-Attiyah i Baumel (Ford Fiesta R5) – 1:20.31,9 godz.;
2. Magalhães i Magalhães (Skoda Fabia R5) – 8,4 sek.;
3. Kajetanowicz i Baran (Ford Fiesta R5) – 29,5 sek.;
4. Tsolakidis i Dimos (Skoda Fabia R5) – 1.02,2 min.;
5. Bostanci i Vatansever (Ford Fiesta R5) – 2.16,7 min.;
6. Grzyb i Wróbel (Skoda Fabia R5) – 2.44,8 min.;
7. Philippedes i Mahaeras (Skoda Fabia R5) – 2.48,6 min.;
8. Tsouloftas i Giraudet (Citroen DS3 R5) – 3.10,9 min.;
9. von Thurn und Taxis i Degandt (Skoda Fabia R5) – 5.10,4 min.;
10. Halkias i Kontos (Mitsubishi Lancer Evo X) – 6.38,6 min.