RAJD AKROPOLU 2017: KAJTANOWICZ GONI – JEST TRZECI

rak_1_1

Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (Ford Fiesta R5) zajmują trzecie miejsce po pierwszym etapie 63. Seajets Acropolis Rally, rundy Mistrzostw Europy (FIA ERC).

Grzegorz Grzyb i Jakub Wróbel (Skoda Fabia R5) są na szóstej pozycji. Prowadzą Nasser Al-Attiyah i Matthieu Baumel (Ford Fiersta R5). 8,4 sekundy tracą do nich Bruno Magalhães i Hugo Magalhães (Skoda Fabia R5).

sponsorenault


Zobacz także:

RAJDY

RAJD AKROPOLU 2017

KAJETANOWICZ W MISTRZOSTWACH EUROPY


 

Strata Kajetanowicza to 29,5 sek., Grzyba – 2.44,8 min.

Drogi najeżone ostrymi kamieniami i podbijającymi fragmentami co roku sprawiają kierowcom wiele trudności. W tumanach kurzu sporo z nich przebijało opony, co przytrafiło się również kierowcy Automobilklubu Polski i Lotos Rally Team. “Kajto” nie poniósł jednak dużych strat i rozpoczął szybkie oraz skuteczne odrabianie. Wygrał OS 2 Amfissa i będąc najszybszym również na OS 3 Paleohori awansował do czołowej piątki klasyfikacji generalnej.

rak_1_2

Liderem w tym momencie był Nikołaj Griazin (Skoda Fabia R5), drugą pozycję zajmował Nasser Al-Attiyah, a kolejną lider klasyfikacji generalnej FIA ERC, Bruno Magalhães.Za nim jest miejscowy kierowca Socratis Tsolakidis (Skoda Fabia R5), a Kajetanowicz i Baran tracili do Rosjanina 34,2 sek.

Grzyb i Wróbel przebili oponę na OS3, stracili sporo i spadli na dziewiąte miejsce (2.18,2 min.).

Po trzech odcinkach specjalnych załogi udały się na serwis zlokalizowany w Lamii.

Kajetan Kajetanowicz: To była dobra, choć bardzo trudna pętla. Już pierwszy odcinek specjalny pokazał, jak wymagający jest Rajd Akropolu – złapaliśmy kapcia. Po zmianie koła, wygraliśmy następne dwie próby. Mam dużo frajdy z jazdy, cieszę się każdym kilometrem, choć nie jest łatwo. W samochodzie jest bardzo ciepło, myślę, że mamy ponad 60 stopni Celsjusza. Pijemy bardzo dużo wody i sądzę, że dziś każdy z nas wypije pewnie około ośmiu litrów. Staramy się dobrze rozkładać siły, bo to bardzo wymagający kondycyjnie rajd. Jest kręto, więc mam sporo pracy za kierownicą.

rak_1_3

Druga pętla etapu potwierdziła, jak trudne i nieprzewidywalne są greckie zawody. Wyzwaniu sprostali Kajetan i Jarek, wygrywając trzecią dziś próbę (OS 6 – Paleohori 2). Po raz kolejny przebita opona, tym razem na Amfissa 2 spowodowała na szczęście niewielka stratę. Grzegorz Grzyb dojeżdżał w czołówce, co zaprocentowało awansem na szóste miejsce.

Tuż przed rozpoczęciem ostatniego OS-u z rywalizacji musiał wycofać się lider zawodów, Nikołaj Griazin, którego samochód uległ awarii i zapalił się na odcinku dojazdowym. Załodze na szczęście nic się nie stało. Dwa odcinki wygrał Nasser Al-Attiyah, obejmując prowadzenie.

Niedzielny etap trzeciej rundy Rajdowych Mistrzostw Europy to łącznie ponad 325 kilometrów, z czego aż 126,88 km stanowi sześć odcinków specjalnych. Wśród nich jest również najdłuższy w rajdzie, Elatia / Karya, mierzący blisko 34 kilometry. Prognozy pogody zapowiadają ponownie wysokie temperatury, które czynią tę rywalizację jeszcze bardziej wymagającą.

rak_1_4

Kajetan Kajetanowicz: Mieliśmy dzisiaj dobre tempo, w zasadzie narzucone przez konkurentów, ale dotrzymujemy im kroku. Choć wygraliśmy większość odcinków specjalnych, jesteśmy na trzecim miejscu, a nie na pierwszym. Dwie przebite opony trochę zmieniły naszą pozycję w klasyfikacji, ale to nie ma znaczenia. Jestem zadowolony i mam przyjemność z jazdy. To był trudny dzień kultowego rajdu i ukończenie go na podium jest sukcesem. Ktoś może powiedzieć, że jesteśmy trochę zwariowani – w tak trudnych warunkach, przy szalenie wysokich temperaturach, po takich dziurach, skokach i podbiciach, cały czas mamy uśmiech na twarzy. Wychodząc z rajdówki, zastanawiamy się, co można jeszcze poprawić. Dziękuję mojemu zespołowi Lotos Rally Team, jutro będziemy gotowi do walki o jak najlepsze pozycje. Chciałbym wygrać ten rajd, ale jest bardzo trudny i nie wszystko zależy tu od nas.

Wyniki Rajdu Akropolu 2017 po 1. etapie
1. Al-Attiyah i Baumel (Ford Fiesta R5) – 1:20.31,9 godz.;
2. Magalhães i Magalhães (Skoda Fabia R5) – 8,4 sek.;
3. Kajetanowicz i Baran (Ford Fiesta R5) – 29,5 sek.;
4. Tsolakidis i Dimos (Skoda Fabia R5) – 1.02,2 min.;
5. Bostanci i Vatansever (Ford Fiesta R5) – 2.16,7 min.;
6. Grzyb i Wróbel (Skoda Fabia R5) – 2.44,8 min.;
7. Philippedes i Mahaeras (Skoda Fabia R5) – 2.48,6 min.;
8. Tsouloftas i Giraudet (Citroen DS3 R5) – 3.10,9 min.;
9. von Thurn und Taxis i Degandt (Skoda Fabia R5) – 5.10,4 min.;
10. Halkias i Kontos (Mitsubishi Lancer Evo X) – 6.38,6 min.