Po zwycięstwach w swojej klasie w dwóch pierwszych rundach Rajdowych Mistrzostw Europy (ERC) Wojtek Chuchała (Automobilklub Polski) i Daniel Dymurski wystartują w legendarnej, greckiej rundzie czempionatu.
Rajd Akropolu otwiera szutrową część sezonu dla Subaru Poland Rally Team. Trasa zawodów uległa sporej zmianie względem zeszłorocznej edycji.
Zobacz także:
Nawierzchnia jest w 100 proc. szutrowa, a odcinki specjalne rozgrywane będą wokół Lamii, w lokalizacji znanej z rund Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC). Kamieniste, pełne dziur oesy będą ogromnym wyzwaniem zarówno dla załogi SPRT, jak i dla zespołu, który musi przygotować Subaru Imprezę STI do niezwykle wymagających prób. Na cały tydzień prognozowana jest zmienna pogoda, w tym również ulewne opady deszczu, które mogą sprawić, że na odcinkach specjalnych będzie „błoto po pas”.
W piątek o 17:30 czasu polskiego rajd rozpocznie oficjalny start spod pomnika Leonidasa w Termopilach. Na sobotę organizatorzy zaplanowali 6 odcinków specjalnych o łącznej długości 104,84 km. Niedziela również składać się będzie z 6 prób, a pierwszą pętlę jak i rajd zakończy najdłuższa z nich – „Elatia – Karya” – licząca 33,86 km. Wszystkie OS-y będą w sumie liczyć 231,52 km, co stanowi 33.73 proc. trasy rajdu.
W ERC 2 Subaru Poland Rally Team będzie miał pięciu konkurentów. Na liście zgłoszeń widnieje 36 załóg.
Relacje w Eurosporcie 1 będzie można oglądać w niedzielę, 8 maja o 00:45, 8:00 i 21:15 oraz w poniedziałek 9 maja o 1:00 w nocy i 8:30. Na Eurosporcie 2 relacje będą nadawane w niedzielę 8 maja o 7:00 oraz 9 maja o 8:30.
Wojciech Chuchała (Automobilklub Polski – Subaru Poland Rally Team): Jesteśmy w pełni skoncentrowani na kolejnym celu – podbiciu Grecji naszą rajdową bronią. W Rajdowych Mistrzostwach Europy – ERC ogromna różnorodność poszczególnych rund przynosi wielkie emocje. W tym cyklu nie ma dwóch takich samych zakrętów, nie mówiąc już o całych odcinkach specjalnych. Grecja bardzo mi się podoba i sądzę, że będziemy tu konkurencyjni. Wyjątkowo nie możemy patrzeć na rywalizację z autami R5, bo na tych drogach będą wytrzymalsze od samochodu produkcyjnego, ale nie oznacza to, że będziemy jechać wolno. Trzymajcie za nas kciuki! Dziękujemy całemu zespołowi i naszym partnerom: Keratronik, Eneos, Raiffeisen Leasing, Franke, oraz SJS.
Daniel Dymurski: Cieszę się, że wracam na szutry bo dawno nie ścigałem się na tej nawierzchni. Co więcej, są to legendarne i trudne trasy Rajdu Akropolu. Na rekonesansie czeka nas wytężona praca, by nanieść wszystkie potrzebne informacje. Musimy wziąć pod uwagę również zmieniającą się pogodę. W niektórych miejscach mogą utworzyć się błotniste partie, co utrudni nam zadanie i zdecydowanie podniesie i tak wysoko postawioną poprzeczkę.