RAJD AKROPOLU 2015: KAJTO PRZYPIECZĘTUJE TYTUŁ?

kajto_rakr1

Po imponującym zwycięstwie w Rajdzie Cypru, Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran przystępują do walki w Rajdzie Akropolu (9-11 października) z ogromną przewagą punktową w klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Europy.

Zawodnicy Lotos Rally Team, w siedmiu dotychczasowych startach, wywalczyli aż 198 punktów. Dzięki temu jedyną oprócz Polaków załogą, która zachowała szanse na sięgnięcie po mistrzowski tytuł są Craig Breen i Scott Martin.


Zobacz także:

RAJDY

KAJETANOWICZ W MISTRZOSTWACH EUROPY


 

62 punkty przewagi, jakie Kajto i Jarek mają nad fabrycznym duetem Peugeota, dają Polakom szansę na zapewnienie sobie tytułu Mistrzów Europy na jedną rundę przed końcem walki o to trofeum.

Kajetanowicz i Baran zdobędą tytuł już w Grecji jeżeli na tutejszych, bezlitosnych dla sprzętu, odcinkach specjalnych wywalczą co najmniej 16 na 39 możliwych do zdobycia punktów. To oznacza, że polska załoga, by cieszyć się z miana najlepszych w Europie potrzebuje aż 47 punktów więcej niż zdobyli ubiegłoroczni Mistrzowie Europy – Esapekka Lappi i Janne Ferm.

Do walki o upragnione punkty kierowca Automobilklubu Polski, który w lutym tego roku wywalczył tytuł Zimowego Mistrza Europy, wyruszy po drugim w karierze zwycięstwie w klasyfikacji FIA ERC Gravel Masters. Tytuł szutrowego Mistrza Europy Polak przypieczętował rewelacyjną jazdą w Rajdzie Cypru – poprzedniej rundzie FIA ERC.

Na wymagających trasach legendarnego Rajdu Akropolu, który aż 38 razy stanowił jedną najtrudniejszych rund Mistrzostw Świata, nasi zawodnicy w Fordzie Fiesta R5 stawią czoła nie tylko całej czołówce europejskiego czempionatu. Polacy mają do pokonania 9. krętych i długich odcinków specjalnych, na których czekają ich wysokie temperatury, duże różnice wzniesień, ekstremalnie dziurawe partie pełne kamieni mogących z łatwością zniszczyć nawet wyczynowe opony, a do tego upał i zmniejszający widoczność pył.

Rywalizację w Rajdzie Akropolu rozpocznie najdłuższy OS w obecnym sezonie FIA ERC – mierząca 43,41 km próba Kineta- Loutraki. Zawodnicy walczący o prymat na Starym Kontynencie nie ścigali się na dłuższym odcinku od czasu połączenia Rajdowych Mistrzostw Europy z prestiżowym cyklem Intercontinental Rally Challenge.

9. runda najstarszego cyklu rajdowego na świecie, będzie jednocześnie 100. startem karierze Kajetanowicza i 60 startem Jarka Barana w roli jego pilota. Na liście zwycięzców Rajdu Akropolu widnieją nazwiska takich mistrzów, jak m.in. Colin McRae, Sebastien Loeb, Miki Biason, Carlos Sainz czy Walter Rohrl. O tym, który z uczestników przedostatniej rundy Mistrzostw Europy dołączy do tego zacnego grona dowiemy się w niedzielę, 11 października około 15.45 polskiego czasu.

Kajetan Kajetanowicz (Lotos Rally team – Automobilklub Polski): Rajdy Cypru i Akropolu dzieli tak niewiele dni, że mam wrażenie, że hamulce w mojej rajdówce nie zdążą nawet ostygnąć, a poziom adrenaliny u wszystkich w Lotos Rally Team nie spada, a wręcz rośnie! Przed nami legendarny rajd i odpowiedzialne zadanie! Wydaje się, że dzięki przewadze, jaką sobie wypracowaliśmy, od osiągnięcia wymarzonego celu dzieli nas już tylko jeden krótki krok. Jednak krótki jest tylko czas, jaki mamy na pracę i przygotowania do wyczerpującej bitwy. Wiara polskich kibiców w finalny sukces oraz ich wsparcie pomaga mi zapomnieć o zmęczeniu i skupić się na celu. Koncentracja i motywacja w całym zespole powinna wejść na najwyższy poziom, bym mógł wycisnąć gaz do podłogi gdy zapali się zielone światło na pierwszym i kolejnych odcinkach kultowego Rajdu Akropolu.

Klasyfikacja generalna FIA ERC przed Rajdem Akropolu (9. runda FIA ERC):
1. Kajetan Kajetanowicz – 198 pkt.;
2. Craig Breen – 136 pkt.;
3. Aleksiej Łukjaniuk – 120 pkt.;
4. Robert Consani – 79 pkt.;
5. Bruno Magalhaes – 68 pkt.;
6. Jaromir Tarabus – 56 pkt.;
7. Siim Plangi – 43 pkt.;
8. Jan Kopecky – 36 pkt.; pkt.;
9. Dominik Butvilas – 36
10. Freddy Loix – 35 pkt.