RAJD AKROPOLU 2014: PIERWSZY SUKCES PEUGEOT 208 T16

P 1_5338

Podczas debiutu nowego 208 T16, model ten wywalczył swoje pierwsze zwycięstwo w karierze. Craig Breen z Peugeot Rally Academy triumfował w Rajdzie Akropolu – trzeciej rundzie samochodowych Mistrzostw Europy.

Stało się to dokładnie 30 lat po pierwszym sukcesie słynnego 205 T16. W 1984 roku Peugeot bowiem wywalczył pierwsze ważne zwycięstwo podczas drugiej rundy Rajdu Francji (Tour de Corse), które było zasługą Ari Vatanena.


Zobacz także:
RAJDY
RAJD AKROPOLU 2014


Trzy dekady później Kevin Abbring z Peugeot Rally Academy pokazał potencjał nowego 208 T16, notując najszybszy czas już na drugim odcinku specjalnym Rajdu w Grecji i obejmując prowadzenie w klasyfikacji. Niestety prowadzący w rajdzie kierowca musiał się wycofać z powodu awarii.

Zastąpił go godnie Craig Breen, który startuje z pilotem Scottem Martinem. Wniósł on znaczący wkład w rozwój 208 T16, w związku z czym dobrze wiedział, na co stać nowy model. Irlandczyk wysunął się na prowadzenie na OS6 i nie oddał go już do mety. Bardzo ostro naciskający go były kierowca fabryczny Peugeot Sport i dwukrotny Mistrz Polski w Peugeot Sport Polska Rally Team, Bryan Bouffier w Citroenie DS3 był gorszy o 8,1 sekundy. Kajetan Kajetanowicz, prowadzący Forda Fiesta R5, był trzeci ze stratą ponad 40 sekund.

P 2_53

Spektakularne zwycięstwo Acropolis Rally 2014 było nie tylko pierwszym ważnym międzynarodowym triumfem Craiga Breena w jego karierze, ale również pierwszym zwycięstwem Peugeot Rally Academy i modelu 208 T16. Irlandczyk został też nagrodzony wyróżnieniem Colin McRae Flat out Trophy.

W przyszły weekend Breen wraz ze swoim 208 T16 weźmie udział w rundzie mistrzostw krajowych, a w połowie kwietnia – w następnej rundzie Rajdowych Mistrzostw Europy (ERC), czyli Circuit of Ireland.

Craig Breen: Czuję się, jak król świata! Peugeot 208 T16 był równie bezkonkurencyjny na szutrze, jak na asfalcie. To moje pierwsze zwycięstwo w międzynarodowych mistrzostwach; jestem też dumny, że mogłem być częścią nowej historii modelu 208 T16. Ten doskonały rezultat odzwierciedla ciężką pracę całego zespołu – nie tylko w Peugeot Rally Academy, ale również w Peugeot Sport. To był po prostu doskonały weekend.

Kevin Abbring: Byłem miło zaskoczony, gdy dowiedziałem się, że prowadzę po OS2. W końcu musiałem stawić czoła wielu nowym sytuacjom, jak jeździe po asfalcie czy nowemu systemowi opisu trasy przez nowego pilota. Fakt, nie dotarliśmy na metę, ale samochód kryje w sobie duży potencjał, więc jestem spokojny o przyszłość. Już nie mogę się doczekać Rajdu Irlandii.

P 3_533