PZPO: NAJCZĘŚCIEJ NOWE OPONY KUPOWALI KIEROWCY MODELI SUV

LRDiscov-good1

Jak podały Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) oraz Europejskie Stowarzyszenie Producentów Opon i Gumy (ETRMA) sprzedaż opon w pierwszym półroczu bieżącego roku wzrosła.

Producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali znaczące wzrosty w segmencie opon do aut typu SUV – aż o 20 procent.


Zobacz także:

OPONY

OPONY NOKIAN


 

Standardowo zwiększyła się popularność opon do motocykli – ich sprzedaż wzrosła o 12 proc. i do samochodów dostawczych – o 2 proc. O 5 proc. zmniejszyło się natomiast zapotrzebowanie na opony do aut osobowych.

Nokian-Wetpro1a

– Popularność SUV-ów jest coraz większa, a tym samym wolumen sprzedaży opon dedykowanych do tego typu aut – w 2. kwartale wzrósł on aż o 23 proc. Optymizmem napawa również wzrost w segmencie aut dostawczych w pierwszym półroczu 2019 roku – jest to odzwierciedleniem rozszerzania floty w firmach kurierskich i zapotrzebowania sektora MŚP. Pierwsza połowa roku była okresem stabilnej sprzedaży opon ciężarowych i autobusowych – zanotowane wyniki utrzymują się na podobnym poziomie, jak w analogicznym okresie ubiegłego roku. Dwucyfrowa dynamika sprzedaży w oponach motocyklowych, jaką obserwujemy już od kilku lat potwierdza, że Polacy nadal lubią jednoślady – mówi Giansimone Bertoli, prezes zarządu Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego.

– Kolejne półrocze rosnącego udziału opon klasy premium w rynku świadczy o coraz większej świadomości kierowców. Prosta kalkulacja pokazuje, że – pomimo nieco wyższej ceny zakupu – opony te oferują lepsze osiągi, co poprawia bezpieczeństwo i zapewniają większą trwałość niż ogumienie klas średniej czy budżetowej. Opony to jedyny element łączący auto z drogą – jego jakość i stan techniczny ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo. Używanie dobrej jakości opon zdecydowanie skraca drogę hamowania, pozwala zaoszczędzić na paliwie i niejednokrotnie może uratować ludzkie życie – dodaje Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego.

sprzedaz09

– Rynek opon dobrze oddaje obraz ogólnej sytuacji ekonomicznej w Europie. Mniejsza sprzedaż opon do samochodów osobowych odzwierciedla poziom rejestracji nowych aut w Unii Europejskiej, który również spadł w tym pierwszym półroczu – wskazała Fazilet Cinaralp, sekretarz generalna ETRMA.

Żródło: pzpo.org.pl