W piątek 18 czerwca obędzie się pierwszy wyścig z serii PURE ETCR. W zawodach sportowych samochodów elektrycznych weźmie udział zespół CUPRY i Zengo Motorsport Team.
Model CUPRA e-Racer zapewni kierowcom przyspieszenie od 0 do 100 km/godz. w 3,2 sekundy i maksymalną prędkość 270 km/godz.
Zobacz także:
W formule PURE ETCR mogą wystartować wyłącznie samochody elektryczne spełniające restrykcyjne wymogi. Wszystkie pojazdy muszą mieć napęd na tylną oś, zapewniać moc 500 kW oraz posiadać akumulator o pojemności 65 kWh. Zespoły mają możliwość modyfikacji podwozia, zastosowania własnych rozwiązań aerodynamicznych i przebudowy karoserii.
Seria PURE ETCR otwiera nowy rozdział w historii wyścigów samochodów turystycznych. Jesteśmy dumni, że CUPRA przeciera szlaki w tej formule, tak jak przed laty współtworzyła wyścigi TCR – mówi dr Werner Tietz, wiceprezes ds. badań i rozwoju CUPRY i SEAT-a. – Spodziewam się, że te mistrzostwa będą bardzo emocjonujące. Mamy odpowiedni zespół, by zawalczyć o zwycięstwo.
Za kierownicą elektrycznej CUPRY e-Racer zasiądzie czterech kierowców doświadczonych w różnych seriach wyścigów: Mikel Azcona, Jordi Gené, Mattias Ekström i Dániel Nagy. Uczestnicy z różnych zespołów rozpoczną zawody od starć na krótkich, emocjonujących dystansach liczących od 8 do 10 kilometrów. Podczas odcinków będą mieli możliwość skorzystania z mechanizmu „Power-up”, który zapewni im dodatkową moc, potrzebną choćby przy wyprzedzaniu konkurenta. Finalne okrążenia odbędą się zaś na dystansach od 12 do 15 kilometrów. Zwycięzca zawodów otrzyma 30 punktów oraz tytuł „King/Queen of the Weekend”.
Pierwsze zawody odbędą się między 18 i 20 czerwca na torze Vallelunga we Włoszech. Kolejne etapy zorganizowane zostaną od lipca do października w Hiszpanii, Dani, na Węgrzech oraz w Korei Południowej.
CUPRA jako pierwsza marka na świecie opracowała w pełni elektryczny samochód wyścigowy. Koncepcyjny model e-Racer miał premierę w 2018 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Od tego czasu pojazd został poddany testom na dystansie ponad 5 000 kilometrów na torach w Hiszpanii, Chorwacji i Włoszech.
Zaprojektowanie i rozwój CUPRY e-Racer to jedno z najbardziej ekscytujących wyzwań w mojej karierze – mówi Xavi Serra, dyrektor techniczny projektu CUPRA Racing. – Dzięki tysiącom kilometrów testów w różnych częściach Europy udało się nam odkryć pełnię potencjału dostępnego w tym niezwykłym samochodzie wyścigowym.
CUPRA e-Racer jest napędzana czterema silnikami elektrycznymi. Akumulator chłodzony cieczą o pojemności 65 kWh zapewnia moc 500 kW (680 KM) i maksymalny moment obrotowy 960 Nm. Samochód rozpędzi się od 0 do 100 km/godz. w 3,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 270 km/godz.
CUPRA e-Racer – dane techniczne
– Napęd na tylną oś.
– Jednostopniowa skrzynia biegów.
– 4 silniki elektryczne dostarczające 300 kW ciągłej mocy i do 500 kW mocy maksymalnej przy 12 000 rpm.
– Maksymalny moment obrotowy: 960 Nm.
– Akumulator chłodzony cieczą o pojemności 65 kWh.
– Przyspieszenie 0-100 km/godz.: 3,2 sek.
– Prędkość maksymalna: 270 km/godz.