PSA: TRZYCYLINDROWY 1.2 PURETECH SILNIKIEM ROKU 2017

psa-silni1

Z okazji 18. edycji konkursu „The International Engine of the Year Awards” w Stuttgarcie, międzynarodowe jury złożone z dziennikarzy przyznało 3-cylindrowemu silnikowi PureTech nagrodę Silnika Roku 2017 w kategorii jednostek benzynowych o pojemności od 1,0 do 1,4 l.

Przyznana trzeci raz z rzędu nagroda jest ukoronowaniem sukcesu handlowego motoru, oferowanego w wersji o mocy 110 i 130 KM (PureTech 110 S&S i PureTech 130 S&S).


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Potwierdzają to następujące fakty:

Od dnia jego inauguracji w 2014 roku został wyprodukowany w ponad 850 tys. egzemplarzy w zakładach w Douvrin we Francji oraz w Xiang Yang w Chinach. Silnik będzie produkowany od końca 2017 roku również w zakładzie w Trémery we Francji, co pozwoli na podwojenie jego produkcji we Francji i sprostanie rosnącemu zapotrzebowaniu. Koncern przewiduje, że do 2019 roku roczna produkcja silnika przekroczy 1 mln egzemplarzy.

Silnik 1.2 PureTech w wersjach 110 i 130 KM jest montowany we wszystkich wiodących modelach Grupy PSA i jest dostępny w ponad 90 wersjach samochodów oferowanych w niemal 70 krajach. W 2017 roku przyczynił się także do sukcesu handlowego nowo wprowadzonych do oferty modeli Grupy PSA: nowego Peugeot 3008, z tytułem „Samochód roku 2017”, oraz nowego Citroëna C3.

Na rynku europejskim gama trzycylindrowych silników 1.2 PureTech stanowi 1/3 wszystkich silników benzynowych i wysokoprężnych Grupy.

psa-silni2

Trzycylindrowy, turbodoładowany silnik 1.2 PureTech oferuje jeden z najlepszych w swojej klasie parametrów pracy i jest wciąż udoskonalany. Do końca 2017 roku zostanie poddany kolejnym, znaczącym usprawnieniom, tak aby zwiększyć jego osiągi i obniżyć zużycie paliwa nawet o 4 proc.

Będzie to możliwe dzięki:
Zastosowaniu filtra cząstek stałych (GPF – Gasoline Particulate Filter) dla obniżenia ich emisji o ponad 75 proc. Umożliwi to przystosowanie silnika z wyprzedzeniem do przyszłych europejskich i chińskich norm czystości spalin. Nowe normy będą obowiązywać od 2020 roku.
Optymalizacji sprawności, w szczególności poprzez kolejne modyfikacje cyklu spalania oraz zwiększenie ciśnienia wtrysku do 250 barów.
Zmniejszeniu oporów tarcia oraz zastosowaniu nowego typu turbosprężarki.
Uszczupleniu budowy nadwozia, które pozwoli zoptymalizować aerodynamikę samochodu poprzez zmniejszenie współczynnika SCx.

– Otrzymanie tej nagrody stanowi dla nas potwierdzenie wyjątkowej jakości i wydajności naszych silników benzynowych. Kontynuujemy udoskonalanie naszych silników spalinowych, aby stały się jeszcze bardziej wydajne i przyjazne dla środowiska. W ten sposób chcemy sprostać wyzwaniom związanym z procesem transformacji energetycznej – powiedział Christian Chapelle, dyrektor ds. zespołów napędowych i platform Grupy PSA

Przypomnijmy, że niespełna dwa tygodnie temu silnik 1.2 PureTech zdobył na rodzimym rynku w Polsce uznanie w kategorii Biznes i innowacje plebiscytu Fleet Award 2017, na który złożyły się głosy managerów flot – praktyków i znawców procesów zakupowych i zarządczych w firmowych parkach samochodowych. Zaś kilka dni temu 3-cylindrowa turbodoładowana jednostka napędowa 1.2 PureTech montowana w modelach Citroena, Peugeot oraz DS zdobyła tytuł za najlepszy produkt, usługę flotową w kategorii – Ekologia, w plebiscycie Fleet Derby 2017.