Z okazji 18. edycji konkursu „The International Engine of the Year Awards” w Stuttgarcie, międzynarodowe jury złożone z dziennikarzy przyznało 3-cylindrowemu silnikowi PureTech nagrodę Silnika Roku 2017 w kategorii jednostek benzynowych o pojemności od 1,0 do 1,4 l.
Przyznana trzeci raz z rzędu nagroda jest ukoronowaniem sukcesu handlowego motoru, oferowanego w wersji o mocy 110 i 130 KM (PureTech 110 S&S i PureTech 130 S&S).
Zobacz także:
Potwierdzają to następujące fakty:
– Od dnia jego inauguracji w 2014 roku został wyprodukowany w ponad 850 tys. egzemplarzy w zakładach w Douvrin we Francji oraz w Xiang Yang w Chinach. Silnik będzie produkowany od końca 2017 roku również w zakładzie w Trémery we Francji, co pozwoli na podwojenie jego produkcji we Francji i sprostanie rosnącemu zapotrzebowaniu. Koncern przewiduje, że do 2019 roku roczna produkcja silnika przekroczy 1 mln egzemplarzy.
– Silnik 1.2 PureTech w wersjach 110 i 130 KM jest montowany we wszystkich wiodących modelach Grupy PSA i jest dostępny w ponad 90 wersjach samochodów oferowanych w niemal 70 krajach. W 2017 roku przyczynił się także do sukcesu handlowego nowo wprowadzonych do oferty modeli Grupy PSA: nowego Peugeot 3008, z tytułem „Samochód roku 2017”, oraz nowego Citroëna C3.
– Na rynku europejskim gama trzycylindrowych silników 1.2 PureTech stanowi 1/3 wszystkich silników benzynowych i wysokoprężnych Grupy.
Trzycylindrowy, turbodoładowany silnik 1.2 PureTech oferuje jeden z najlepszych w swojej klasie parametrów pracy i jest wciąż udoskonalany. Do końca 2017 roku zostanie poddany kolejnym, znaczącym usprawnieniom, tak aby zwiększyć jego osiągi i obniżyć zużycie paliwa nawet o 4 proc.
Będzie to możliwe dzięki:
– Zastosowaniu filtra cząstek stałych (GPF – Gasoline Particulate Filter) dla obniżenia ich emisji o ponad 75 proc. Umożliwi to przystosowanie silnika z wyprzedzeniem do przyszłych europejskich i chińskich norm czystości spalin. Nowe normy będą obowiązywać od 2020 roku.
– Optymalizacji sprawności, w szczególności poprzez kolejne modyfikacje cyklu spalania oraz zwiększenie ciśnienia wtrysku do 250 barów.
– Zmniejszeniu oporów tarcia oraz zastosowaniu nowego typu turbosprężarki.
– Uszczupleniu budowy nadwozia, które pozwoli zoptymalizować aerodynamikę samochodu poprzez zmniejszenie współczynnika SCx.
– Otrzymanie tej nagrody stanowi dla nas potwierdzenie wyjątkowej jakości i wydajności naszych silników benzynowych. Kontynuujemy udoskonalanie naszych silników spalinowych, aby stały się jeszcze bardziej wydajne i przyjazne dla środowiska. W ten sposób chcemy sprostać wyzwaniom związanym z procesem transformacji energetycznej – powiedział Christian Chapelle, dyrektor ds. zespołów napędowych i platform Grupy PSA
Przypomnijmy, że niespełna dwa tygodnie temu silnik 1.2 PureTech zdobył na rodzimym rynku w Polsce uznanie w kategorii Biznes i innowacje plebiscytu Fleet Award 2017, na który złożyły się głosy managerów flot – praktyków i znawców procesów zakupowych i zarządczych w firmowych parkach samochodowych. Zaś kilka dni temu 3-cylindrowa turbodoładowana jednostka napędowa 1.2 PureTech montowana w modelach Citroena, Peugeot oraz DS zdobyła tytuł za najlepszy produkt, usługę flotową w kategorii – Ekologia, w plebiscycie Fleet Derby 2017.