To prestiżowe wyróżnienie pod auspicjami magazynu „Engine Technology International” po raz kolejny przyznane zostało 4-cylindrowemu silnikowi benzynowemu 1,6 l Turbo z wtryskiem bezpośrednim, opracowanemu przez PSA Peugeot Citroën we współpracy z BMW Group. Jednostka ta zwyciężyła w kategorii pojemności od 1,4 l do 1,8 litra.
Nagroda wyróżnia w szczególności wersję 200 KM montowaną w modelach Peugeot RCZ, 308 CC i 308 GTi oraz Citroën DS4 i DS5. Silnik, poza zwiększoną do 200 KM mocą, charakteryzuje się maksymalnym momentem obrotowym o wartości 275 Nm, przy poziomie emisji CO2 wynoszącym 155 g/km (w modelach Peugeot RCZ i Citroën DS5).
Silnik benzynowy 1,6 l Turbo wieńczy pełną gamę silników o pojemnościach od 1,4 l do 1,6 l, oferujących moc w zakresie od 95 do 200 KM.
Silniki z tej rodziny, wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, takie jak bezpośredni wtrysk w wersji turbo, zmienny wznios zaworów, pompa oleju ze sterowanym przepływem czy też odłączana pompa wodna, zapewniają zmniejszenie zużycia paliwa i poziomu emisji o 10 proc. w stosunku do jednostek poprzedniej generacji.
Blisko 75 proc. modeli Peugeot i Citroën korzysta z gamy silników benzynowych 1,6 l i 1,4 l. Silnik o pojemności 1,6 l montowany jest w modelach Peugeot 308, 3008, 5008, 508 oraz Citroën C3, C3 Picasso, C4, C4 Picasso, C5, DS3, DS4 oraz DS5.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.