Z końcem 2014 roku koncern PSA Peugeot Citroën odzyskał pierwsze miejsce w rankingu liderów redukcji emisji dwutlenku węgla.
Firmowane przez Grupę samochody emitowały przeciętnie 110,3 grama CO2 na kilometr (źródło: AAA DATA), podczas gdy średnia na rynku europejskim wynosiła 123,7 grama. Od 2008 roku Grupa obniżyła poziom emisji swoich samochodów o około 30 gramów.
Zobacz także:
Ten nowy rekord potwierdza zaangażowanie koncernu PSA Peugeot Citroën w opracowywanie praktycznych rozwiązań problemów związanych z ochroną środowiska. Ponad 50 proc. budżetu na badania i rozwój jest przeznaczanych na rozwój technologii, które zmniejszają zużycie paliwa i wpływ pojazdów na środowisko.
Pierwsze miejsce PSA w rankingu jest głównie efektem realizacji strategii downsizingu, wprowadzenia nowej gamy 3-cylindrowych benzynowych jednostek napędowych PureTech oraz nowej, oszczędnej pod względem zużycia paliwa generacji silników wysokoprężnych BlueHDi. W 2014 roku poziom emisji prawie 30% samochodów sprzedawanych przez Grupę wyniósł mniej niż 100 gramów CO2 na kilometr.
Samochody PSA wyposażone we wspomniane oszczędne silniki benzynowe i wysokoprężne są także liderami pod względem poziomu emisji dwutlenku węgla w swojej kategorii:
– Citroën C4 Cactus, 1,6-litrowy silnik BlueHDi, 100 KM, 82 g/ km;
– Citroën DS 3, 1,6-litrowa jednostka BlueHDi, 100 KM, 79 g/ km;
– Peugeot 308, silnik PureTech 1,2 litra, 130 KM, 107 g/ km.
Peugeot 308 z silnikiem benzynowym ustanowił także nowy rekord spalania na poziomie 2,85 l/ 100 km. Auto pokonało liczącą 1810 km trasę na 51-litrowym baku.
Przedstawione niedawno modele Peugeot 308 i Citroën C4 Picasso (zbudowane na płycie podłogowej EMP2) oraz Citroën C4 Cactus (wprowadzony do sprzedaży w 2014 roku) ważą znacznie mniej niż ich poprzednie wersje – masa samochodu zmniejszyła się odpowiednio o 140 i 200 kg. To właśnie ten czynnik pozwolił na tak znaczące ograniczenie emisji.
– Tak duża redukcja emisji dwutlenku węgla jest efektem wdrażania przez nas nowoczesnych technologii, zarówno w benzynowych i wysokoprężnych jednostkach napędowych, oraz prowadzenia nieustających badań w celu budowania lżejszych i bardziej aerodynamicznych samochodów. Grupa w dalszym ciągu inwestuje w badania i innowacje, a w szczególności w rozwój technologii hybrydowych plug-in oraz nowej generacji pojazdów elektrycznych – powiedział Gilles Le Borgne, wiceprezes ds. badań i rozwoju w koncernie PSA Peugeot Citroën.