Grupa PSA i Vinci Autoroutes testowały nowe w Saint- Arnoult- en- Yvelines (Francja) funkcjonalności autonomicznego samochodu.
Jest to kontynuacja eksperymentu przeprowadzonego w lipcu 2017 roku, w trakcie którego po raz pierwszy samochód przejechał całkowicie autonomicznie przez punkt poboru opłat na autostradzie.
Zobacz także:
Sytuacje podczas jazdy, testowane w ramach nowej części wspólnego programu, wymagają lepszej komunikacji między autonomicznym samochodem i infrastrukturą. Chodzi o zwiększenie zdolności pojazdu do dostosowywania sposobu prowadzenia w wyjątkowych lub złożonych sytuacjach.
Operacja jest elementem współpracy Groupe PSA i Vinci Autoroutes zainicjowanej w 2016 r. Wyniki prób zostaną wykorzystane w pracach nad standaryzacją, które będą prowadzone z udziałem obu grup w ramach różnych szerszych projektów, takich jak C-Roads czy projekt SAM.
W lipcu br. obaj partnerzy przystąpili do kolejnych testów autonomicznej jazdy z prędkością autostradową oraz pokonywania bramki autostradowej w trybie autonomicznym. Dwie nowe, złożone sytuacje podczas całkowicie autonomicznej jazdy zostały zbadane w rzeczywistym ruchu w sieci autostrad Vinci Autoroutes:
– autonomiczny przejazd przez obszar, na którym z powodu prac drogowych tymczasowo zmieniono organizację ruchu;
– przeprowadzenie procedury bezpiecznego zatrzymania („safe stop”), polegające na skierowaniu go na bezpieczny obszar, w przypadku gdy kierowca nie przejmuje prowadzenia w szczególnej sytuacji (niespodziewane pojawienie się przeszkód na drodze, bardzo złe warunki atmosferyczne, itd.) lub gdy autostrada się skończy.
Testy odbywały się na odcinku między Dourdan i Ablis (A10/A11). Dotyczyły prototypu Peugeot 3008, który wchodzi w skład floty samochodów autonomicznych programu AVA „Autonomous Vehicle for All”.