PSA CITROEN PEUGEOT: PREMIERA W DNIU INNOWACJI

C 1_hybrid-air-1

Guillaume Faury, Dyrektor Działu Badań i Rozwoju Grupy PSA Peugeot Citroën, powitał z okazji Dnia Innowacji ponad stu przedstawicieli świata biznesu, polityki, mediów oraz partnerów Grupy w Centrum Badań i Rozwoju ośrodka Automotive Design Network we francuskim Vélizy.

– Ewolucja samochodów to dynamiczny proces zachodzący w nieustannie zmieniającym się środowisku. W 2012 roku Grupa PSA Peugeot Citroën była europejskim liderem na rynku samochodów o niskim zużyciu paliwa oraz pod względem emisji CO2. Niezmiennie, celem PSA Peugeot Citroën jest rozwój innowacyjnych technologii, które sprostają wyzwaniom związanym z mobilnością człowieka w przyszłości. Dziś prezentujemy pionierskie rozwiązania dla samochodów, które odpowiedzą na potrzeby naszych klientów, pozostając jednocześnie przyjaznymi dla środowiska naturalnego – powiedział Guillaume Faury.


Zobacz także:
TECHNIKA
EKOLOGIA


Podczas imprezy goście mieli okazję poznać kilka opracowanych w ostatnim czasie przez PSA Peugeot Citroën technologii, które pomogą samochodom przyszłości sprostać rynkowym i środowiskowym wymaganiom związanym z urbanizacją, zmianami klimatu, ewolucją przyzwyczajeń i wyborów klientów oraz sposobów wykorzystywania samochodu.

Szczególnie istotnym wydarzeniem Dnia Innowacji była światowa premiera przełomowej technologii Hybrid Air: hybrydowej jednostki benzynowo- powietrznej.

C 3_hybrid-air-5

Podczas poświęconej wydarzeniu konferencji prasowej, Philippe Varin, Prezes Zarządu Grupy PSA, Guillaume Faury, Dyrektor Działu Badań i Rozwoju Grupy, Philippe Bouyoux, Główny Komisarz Francuskiego Parlamentu ds. Projektów Inwestycyjnych oraz François Loos, Prezes Francuskiej Agencji Ochrony Środowiska i Poszanowania Energii (ADEME), wspólnie odsłonili nową jednostkę hybrydową, łączącą silnik benzynowy z modułem przechowywania energii w postaci sprężonego powietrza. Nowa jednostka napędowa to kluczowy krok w kierunku realizacji obranego przez PSA celu: zużycia paliwa na poziomie 2 l/100 km w 2020 roku.

Inne rozwiązania zaprezentowane podczas Dnia Innowacji, które marki Peugeot i Citroën będą wprowadzać w swoich samochodach już od 2013 roku, to:

EMP2: Nowa globalna płyta modułowa PSA Peugeot Citroën.
Uczestnicy spotkania mogli zapoznać się z zapowiedzią nowej generacji płyty Grupy – Efficient Modular Platform 2 (EMP2), która stanowi platformę modułową o efektywnych rozwiązaniach w zakresie opcjonalnego wyposażenia i obniżenia emisji substancji szkodliwych w spalinach.

C 2_emp2-3

Selective Catalytic Reduction (SCR): innowacyjna technologia umożliwiająca redukcję emisji tlenków azotu w silnikach wysokoprężnych.
W 2013 roku, pragnąc zachować pozycję lidera w dziedzinie efektywności jednostek wysokoprężnych oraz niskiego poziomu emisji tlenków azotu w silnikach benzynowych, Grupa PSA Peugeot Citroën wprowadzi na rynek technologię Selective Catalytic Reduction (SCR). Unikalna technologia będzie instalowana w układzie silnika przed Filtrem Cząstek Stałych (FAP), dzięki czemu nie tylko wyeliminuje emisję tlenków azotu, ale także obniży zużycie paliwa (o 2-4 proc. względem poziomów określanych normą EURO 5).
Inne zaprezentowane technologie zostały stworzone z myślą o samochodach przyszłości:

Eco Hybrid: rozwiązanie hybrydowe dostępne dla szerokiej grupy odbiorców.
Dzięki tej technologii, opracowanej dla samochodów z napędem benzynowym lub wysokoprężnym z segmentów B, C i D, emisja CO2 zostanie obniżona o 15 g/km, a zużycie paliwa nawet o 15 proc.

C 4_emp2-4

Dedicated Exhaust Gas Recirculation System (EGR): innowacyjne rozwiązanie optymalizujące poziom spalania w jednostkach benzynowych.
Innowacja ta ma na celu podniesienie efektywności silników benzynowych i uzyskanie znaczących oszczędności paliwa.

Hydole: prototypowy samochód z napędem hybrydowym korzystającym głównie z energii elektrycznej.
Wspólnie ze swoimi partnerami Grupa PSA opracowała prototyp samochodu z silnikiem hybrydowym typu plug-in, korzystający głównie z energii elektrycznej, proponując tym samym zupełnie nowe spojrzenie na samochód elektryczny. Celem stworzenia prototypu jest ocena potencjału wykorzystania tego rodzaju napędu oraz uzyskanie odpowiedzi na pytanie, jak w przyszłości poradzi on sobie z oczekiwaniami klientów pod względem zasięgu, komfortu użytkowania oraz kosztów zakupu i eksploatacji.

VelV: lekki samochód miejski z napędem elektrycznym.
Około 60 proc. mobilności w obrębie miast odbywa się za pośrednictwem samochodów, co ma wyraźny wpływ na poziom emisji CO2 do atmosfery. VelV to lekki, elektryczny samochód zaprojektowany specjalnie z myślą o ruchu miejskim i podmiejskim, oferujący rekordowo niskie zużycie energii na poziomie 85 Wh/km.

PROJETS HYDOLE ET VELV