PSA Peugeot Citroën zajmuje aktualnie drugie miejsce w Europie pod względem sprzedaży samochodów z napędem hybrydowym z wynikiem ponad 50 000 hybryd od momentu ich wprowadzenia na rynek.
Z technologii hybrydowej z silnikiem Diesla „Hybrid4”, którą Grupa jako pierwsza na świecie wprowadziła na rynek na początku 2012 roku, korzystają Peugeot 3008 i 508 HYbrid4, 508 RXH oraz Citroën DS5 Hybrid4.
Zobacz także:
ECO
W Europie jeden Citroën DS5 na trzy, jeden Peugeot 508 na cztery i jeden Peugeot 3008 na pięć są sprzedawane obecnie w wersji hybrydowej z silnikiem wysokoprężnym.
Technologia Hybrid4 to układ napędowy typu „full-hybrid”, który łączy osiągi silnika Diesla 2.0 HDi 163 KM ze skutecznością napędu elektrycznego o mocy 37 KM umieszczonego z tyłu samochodu. Powstała w wyniku tej udanej kombinacji hybryda gwarantuje przyjemną i dynamiczną jazdę (200 KM, napęd na 4 koła, możliwość jazdy po mieście w trybie elektrycznym oraz funkcja „boost” przy przyspieszeniu).
Hybrid4 stanowi ponadto prawdziwy przełom w zakresie oszczędności paliwa i ograniczenia emisji spalin – od 85 g CO2/km, co oznacza spalanie na poziomie 3,3 l/100 km – tj. wykazuje niższe o 35 proc. zużycie paliwa w stosunku do silnika Diesla o tej samej mocy.
Technologia Hybrid4 opracowana przez PSA Peugeot Citroën to:
• 300 złożonych patentów
• 1500 techników i inżynierów, którzy pracowali nad jej wdrożeniem
• 500 000 euro zainwestowanych w tę technologię
• Produkt “Made in France”:
– silnik 2.0 HDi produkowany w Trémery
– elektronicznie sterowana skrzynia biegów produkowana w Valenciennes
– wielowahaczowe zawieszenie tylne produkowane w Miluzie
– Peugeot 3008 Hybrid4 i Citroën DS5 Hybrid4 – produkcja w Sochaux
– Peugeot 508 hatchback Hybrid4 i 508 RXH- produkcja w Rennes