PRZYZNANO ZŁOTE KIEROWNICE 2012

W czwartek 15 listopada podczas uroczystej gali zostały ogłoszone wyniki polskiej edycji plebiscytu Złota Kierownica 2012, zorganizowanego przez tygodnik Auto Świat.

Złota Kierownica to jeden z najbardziej prestiżowych europejskich plebiscytów motoryzacyjnych. Jego historia sięga 1976 roku. Od czterech lat co roku odbywa się polska edycja konkursu, w którym czytelnicy przyznają wyróżnienia najlepszym autom prezentowanym w danym roku.

W czwartej edycji plebiscytu o zaszczytne miano Złotej Kierownicy walczyły 44 samochody w sześciu kategoriach. Czytelnicy, wysyłając SMS-y, zdecydowali, które z nich zajmie pierwsze miejsce w swojej kategorii i w efekcie zdobędzie Złotą Kierownicę w Polsce. W tym roku do redakcji wpłynęło prawie 65 tys. głosów.

 

 

Tytuł Złotej Kierownicy 2012 w sześciu kategoriach otrzymali:

– Auta miejskie – Renault Clio (międzynarodowy zwycięzca);
– Auta kompaktowe – Volvo V40;
– Klasy średnia i wyższa – BMW serii 3 (międzynarodowy zwycięzca);
– SUV-y – Honda CR-V;
– VAN-y – Opel Zafira Tourer (międzynarodowy zwycięzca);
– Coupe i kabriolety – Toyota GT-86.

Tytuł Zielonej Kierownicy 2012 za ekologiczne rozwiązania technologiczne zdobyła Toyota Yaris Hybrid. Wyróżnienia specjalne otrzymali: Wojciech Szyszko, Dyrektor Zarządzający Kia Motors Polska, za sukcesy w sprzedaży aut marki Kia w Polsce oraz Volkswagen Group Polska za dynamiczny wzrost sprzedaży w 2012 roku.

POWIEDZIELI:

Mariusz Nycz (Dyrektor Marketingu i PR w Volvo Auto Polska): Według 15 tysięcy czytelników tygodnika „Auto Świat” to właśnie nowe Volvo V40 jest obecnie najlepszych dostępnym hatchbackiem. Bardzo nas cieszy to wyróżnienie, ale również motywuje do dalszej pracy. Co więcej wyniki sprzedaży już teraz pokazują, że nowe Volvo V40 to bardzo dobry samochód. Z każdym miesiące zainteresowanie nim stale rośnie. To bardzo dobry prognostyk!

Andreas Biehler (General Manager BMW Group Polska): Jesteśmy niezmiernie dumni z powodu wyróżnienia. Nagroda pokazuje, że klienci doceniają prawdziwą radość z jazdy, którą zapewniają samochody BMW. Zwycięstwo w plebiscycie „Złota Kierownica” dodatkowo podkreśla pozycję BMW Group jako lidera segmentu premium w Polsce.

Hirokazu Tomiki (Prezes polskiego przedstawicielstwa Hondy: Dziękuję wszystkim fanom marki Honda za oddanie głosów namodel CR-V. Właśnie rozpoczynamy jego sprzedaż na polskim rynku. To auto, które daje wieleradości z jazdy. Jesteśmy bardzo dumni z tak prestiżowej nagrody.