PROBLEMY Z AKUMULATOREM W ZIMIE? JEST NA TO SPOSÓB

Zbliża się zima, a wraz z nią mogą pojawić się trudności z rozruchem samochodu. Obecnie każdy kierowca może sobie pomóc w stosunkowo prosty sposób.

Na liście czynności z serii „Przygotowanie samochodu do zimy” powinien znaleźć się akumulator.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Najprostsze z nich to oczyszczenie klem i sprawdzenie dokręcenia śrub mocujących. Bardziej zapobiegliwi skontrolują jeszcze stan techniczny baterii i ewentualnie ją podładują, a w razie potrzeby kupią nową.

Niemniej bez względu na włożony nakład pracy zawsze może dojść do awarii akumulatora – także z winy użytkownika – chociażby poprzez pozostawienie w zaparkowanym aucie włączonych świateł. Skutecznym, ale wymagającym zaangażowania innej osoby i samochodu, rozwiązaniem jest „pożyczenie prądu” za pomocą kabli rozruchowych. Dziś z taką sytuacją można uporać się samodzielnie i niemal od ręki.

Z pomocą przychodzi firma NOCO, która od ponad stu lat specjalizuje się w rozwiązaniach dotyczących problemów właśnie z akumulatorami samochodowymi. Jej produkty niedawno zadebiutowały w Polsce. Zasada awaryjnego rozruchu rozładowanego akumulatora pozostaje bez zmian. Do jego klem należy podpiąć kable – czerwony z plusem i czarnym z minusem. Ale w urządzeniach z serii Boost rolę drugiej końcówki pełni rodzaj power banku.

Znajdująca się w środku bateria litowa jest na tyle pojemna, że gwarantuje moc nawet do 80 razy na jednym ładowaniu. Ponowne ładowanie urządzenia jest proste. Można tego dokonać także podczas jazdy podłączając kabel do portu USB. W odpornej na uszkodzenia mechaniczne i warunki atmosferyczne obudowie zamontowano latarkę LED. Można ją wykorzystać jako niezależne źródło światła. Konstrukcja została wyposażona w technologię chroniącą przed iskrzeniem i odwrotną polaryzacją.

Gama urządzeń rozruchowych NOCO Boost do pojazdów z instalacją 12 V składa się z pięciu modeli (GB20, GB40, GB50, GB70 i GB150). Różnice pomiędzy nimi sprowadzają się do pojemności – zarówno litowej baterii, jak i jednostki napędowej zamontowanej w samochodzie. Do silników wysokoprężnych zalecane są modele od GB40. W topowe rozwiązanie, GB150, wbudowano woltomierz.

Urządzeniem tym, jak i GB70, dodatkowo można zasilać także inne urządzenia 12V, np. kompresor do pompowania kół.

– Urządzenia rozruchowe NOCO Boost charakteryzują się niewielką budową. Dzięki temu łatwo znajdziemy dla nich miejsce w schowku czy bagażniku samochodu. Zbliżający się okres, to nie tylko zima, ale też i święta oraz związane z nimi prezenty. Warto więc rozważyć wybór jednego z nich na upominek dla zmotoryzowanych – mówi Sławomir Gosławski, dyrektor sprzedaży na Wschodnią i Centralną Europę w NOCO Company.