Uroczysta inauguracja CUPRA Studio została połączona z oficjalną premierą czterech nowych modeli – dwóch wersji modelu Leon, pierwszego elektrycznego samochodu wyścigowego e-Racer oraz wyczynowego Leon Competición.
Marka ogłosiła również plany na przyszłość, w tym między innymi prezentację produkcyjnej wersji Formentor podczas salonu samochodowego Geneva Motor Show.
Zobacz także:
Otwarcie nowej siedziby CUPRY w Martorell pod Barceloną miało miejsce dokładnie w drugą rocznicę powstania marki. Podczas uroczystości ogłoszono rozpoczęcie ofensywy produktowej, a także procesu intensywnej elektryfikacji – Leon jako pierwszy model w historii marki będzie dostępny w wersji z napędem hybrydowym typu plug-in.
Marka zamknęła 2019 rok z wynikiem 24 700 sprzedanych samochodów, co oznacza wzrost sprzedaży o 71,8 proc. w stosunku do poprzednich dwunastu miesięcy. Zainwestowała 5,3 mln euro w nowe, przyjazne środowisku budynki – siedzibę główną o łącznej powierzchni 2400 m² oraz warsztat samochodów wyścigowych Racing Factory. W nowych przestrzeniach pracować będzie około 200 specjalistów.
– Decyzja o wyodrębnieniu CUPRY i stworzeniu nowej marki motoryzacyjnej okazała się bardzo trafna. W krótkim czasie CUPRA stała się naszą najbardziej dochodową jednostką biznesową. Daje SEAT-owi szansę produkowania bardziej zyskownych aut i dotarcia do nowych klientów. Dzięki zróżnicowanym zasobom i rozszerzonej bazie operacyjnej, dwie marki pozwalają nam rozwijać się szybciej. Zależy nam na wzmocnieniu CUPRY, stąd decyzja o wybudowaniu jej własnej siedziby – stwierdził Carsten Isensee, pełniący obowiązki Prezesa SEAT SA.
Kluczowy rok dla marki
CUPRA za główny cel na bieżący rok obrała potwierdzenie swoich możliwości i wyraźne zaznaczenie obecności w branży motoryzacyjnej. W tym celu marka planuje ekspansję na nowe rynki i wdrożenie kolejnych premierowych pojazdów. Po sukcesie Ateca przyszedł czas na dwa nowe modele – Leona w wersji standardowej i Sportstourer oraz Formentor, pierwszy samochód zaprojektowany specjalnie dla młodej marki.
– Wyniki osiągnięte w ciągu dwóch ostatnich lat, czyli prawie 40 000 sprzedanych samochodów, dowodzą potencjału CUPRY. Marka rozwija się szybciej, niż zakładaliśmy. Z tym większym entuzjazmem wkraczamy w nową fazę, w której udowodnimy, że sportowe auta mogą być elektryczne. Wierzymy, że premiera dwóch naszych modeli, CUPRA Leon i CUPRA Formentor, pozwoli nam osiągnąć nasz pierwotny cel: podwojenie sprzedaży w ciągu 2-4 lat – tłumaczy Wayne Griffiths, dyrektor generalny CUPRA.
Griffiths wyjawił także, że wersja produkcyjna modelu CUPRA Formentor zostanie zaprezentowana podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Genewie. Premierę handlową pojazdu zaplanowano na drugą połowę roku.
Kultowy model w ofercie CUPRY
SEAT Leon w wersji CUPRA okazał się bestsellerem producenta ze sprzedażą na poziomie 44 000 sztuk w ciągu 4 lat. Nowa odsłona dostępna będzie od razu w dwóch wariantach, standardowej hatchback i Sportstourer, dostosowanych do szerokiej gamy wysokowydajnych systemów napędowych – od benzynowego do hybrydowego w wersji plug-in w trzech opcjach mocy: 245, 300 i 310 KM.
CUPRA Leon łączy w sobie wyrafinowany design, wysoki komfort i najnowocześniejszą technologię. Został stworzony dla wielbicieli motoryzacji, którzy szukają sportowych osiągów i niezwykłych doświadczeń z jazdy. Przewiduje się, że do sprzedaży wejdzie w ostatnim kwartale 2020.
Sportowe korzenie
Marka zaprezentowała także model e-Racer, pierwszy na świecie całkowicie elektryczny samochód wyścigowy TCR. Prezes Wayne Griffiths potwierdził udział CUPRY w zawodach World ETCR. W pojazdach hiszpańskiego producenta wystartują Mattias Ekström i Jordi Gené.
Inżynierowie CUPRY wywodzący się ze świata sportów motorowych zaprojektowali także nowe spalinowe auto TCR – Leona Competición. Ekström i Gené poprowadzili prezentację samochodu i opowiedzieli gościom o jego najważniejszych wyróżnikach: udoskonalonej wydajności aerodynamicznej oraz lepszym rozłożeniu ciężaru. Atrybuty udało się uzyskać dzięki zastosowaniu lekkich części, opracowanych przy wykorzystaniu technologii druku 3D.
Ambasadorzy CUPRA
Inauguracja CUPRA Studio zgromadziła ambasadorów marki, do których niedawno dołączył bramkarz FC Barcelona, Marc ter Stegen. Piłkarz dotarł na wydarzenie jednym z 1999 wyprodukowanych egzemplarzy Ateca Limited Edition. W czasie imprezy został oficjalnie przestawiony gościom i mediom.
Obok ter Stegena i oficjalnych kierowców CUPRA, Mattiasa Ekströma i Jordiego Gené, w roli ambasadorów wystąpili także medalista olimpijski Saúl Craviotto i zawodnik wyścigów TCR Mikel Azcona. Na uroczystym otwarciu i premierze obecny był także pierwszy polski Partner CUPRA, Robert Karaś – rekordzista świata na dystansie podwójnego i potrójnego Ironmana.
Nie tylko sportowe auto
CUPRA nie ogranicza się do produkcji samochodów – z myślą o wielbicielach marki powstała kolekcja limitowanych produktów. Firma oświetleniowa Marset zaprojektowała Chispa – przenośną lampę z identyfikacją wizualną producenta aut. Natomiast marka obuwnicza Mikakus stworzyła model butów sportowych w charakterystycznych dla CUPRY barwach. W 2019 roku na rynku pojawił się rower utrzymany w charakterystycznej dla marki stylistyce, zaprojektowany przez studio Fabike Projects.
Ponadto CUPRA rozszerzyła swoją linię toreb, akcesoriów i okularów przeciwsłonecznych.