Podczas salonu samochodowego Poznań Motor Show odbywa się oficjalna premiera w Polsce nowego wcielenia modelu Porsche 911 Cabriolet, które zaprezentowane światu przed zaledwie dwoma miesiącami.
W rodzinie 911 otwarty rodzaj nadwozia po raz pierwszy pojawił się ponad 30 lat temu i do dziś ma swoich zagorzałych zwolenników.
Zobacz także:
W nowym 911 Cabriolet waga miękkiego poszycia dachowego została dodatkowo zoptymalizowana. Co więcej, nowy hydrauliczny napęd sprawia, że aby całkowicie złożyć lub rozłożyć dach, wystarczy tylko 12 sek. – i można to zrobić także podczas jazdy, z prędkością do 50 km/h. Zaprojektowana przez producenta, wykonana w przeważającej części z magnezu, zaawansowana technologicznie konstrukcja miękkiego dachu zapobiega jego wybrzuszaniu nawet przy wysokiej prędkości.
Na ekspozycji Porsche na targach motoryzacyjnych w Poznaniu znajduje się także aż pięć egzemplarzy 911 (992) Carrera, prototyp bolidu Formuły E, dwa modele 935 (jeden klasyczny z lat 70., znanym m.in. z triumfu w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, oraz drugi współczesny, oparty na GT2 RS), 911 GT2 RS Clubsport, 718 Cayman GT4 Clubsport, a także klasyczne, pięknie odrestaurowane 911 F-model z 1968 r.
Impreza potrwa do niedzieli 31 marca.
Od ponad 50 lat Michelin współpracuje z Porsche przy tworzeniu opon wysokich osiągów. Efektem tej współpracy są liczne zwycięstwa i zdobyte puchary w wyścigach samochodowych, m. in. w FIA World Endurance Championship (WEC). Dzięki temu partnerstwu i dzięki możliwości testowania opon w najtrudniejszych, bardzo różnorodnych warunkach, Michelin zdobywa wiedzę na temat zachowania się opon, ich wytrzymałości, odporności na nieprzewidziane warunki drogowe, wykorzystując ją w produkcji opon do samochodów seryjnych Porsche.