Zakończone kilka dni temu targi motoryzacyjne Poznań Motor Show były miejscem polskiej premiery nowej Mazdy 6. Samochód jest bogato wyposażony seryjnie.
Posiada m.in. nawigację, kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie, reflektory LED oraz rozszerzony pakiet systemów bezpieczeństwa i-Activsense.
Zobacz także:
Nowy model Mazdy dostępny jest w cenie od 98 900 zł bez względu na rodzaj nadwozia.
– Poznańska premiera nowej Mazdy 6 jest dla naszej marki bardzo ważnym wydarzeniem, gdyż jest to najpopularniejszy model w historii marki w Polsce. W ciągu 10 lat istnienia Mazdy Motor Poland sprzedaliśmy ponad 18 tys. sztuk „szóstki”. Nie mam wątpliwości, że Nowa Mazda6 zaskoczy poziomem komfortu, elegancją i właściwościami jezdnymi, zarezerwowanymi dotychczas dla aut z segmentu premium – podkreśla Szymon Sołtysik, Dyrektor PR Mazda Motor Poland.
Mazda 6, zaprezentowana premierowo europejskiej publiczności podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie wyróżnia się elegancką stylistyką nadwozia, a nowy projekt wnętrza, uzupełniony przez wentylowane siedzenia, innowacyjny wyświetlacz head-up na przedniej szybie dostępny seryjnie w każdej wersji wyposażenia, czy unowocześniony cyfrowy zestaw wskaźników z ekranem TFT w centralnej części1, potwierdzają dbałość o jakość w każdym detalu.
Nowe auto to także nowatorskie rozwiązania technologiczne Skyactiv, które zwiększają dynamikę prowadzenia i sztywność nadwozia, wprowadzają modyfikacje układu kierowniczego i poprawiają aerodynamikę. Właściwości jezdne nieodzownie łączą się z aktywnymi systemami bezpieczeństwa. Mazda 6 wyposażona jest w rozszerzony pakiet zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i-Activsense wzbogacony m.in. o aktywny tempomat Radar Cruise Control z systemem Stop&Go oraz system kamer 360°.
Na rynku polskim nowa Mazda dostępna jest w 4 poziomach wyposażenia: SkyMotion, SkyEnergy, SkyPassion, a ukoronowaniem wyrafinowanego stylu jest specjalna wersja SkyDream, wyposażona w ekskluzywną tapicerkę ze skóry Nappa doskonale współgrającą z elementami wnętrza wykonanymi z drewna sen, które w japońskiej tradycji wykorzystywane jest do budowy instrumentów muzycznych i produkcji mebli.
Mazda6 jest kolejną odsłoną flagowego dla marki modelu, produkowanego od 2002 roku, gdy debiutowała jako następca Mazdy 626. Kolejne udoskonalone generacje miały swoje premiery w 2007 i 2012 roku i każda z nich cieszyła się olbrzymim zainteresowaniem nabywców. Łącznie wyprodukowanych zostało ponad 2,5 mln egzemplarzy.
Przez te wszystkie lata zdobywała liczne nagrody i wyróżnienia w świecie motoryzacji, od świetnych wyników w testach Euro NCAP, po najlepiej oceniany projekt samochodu w Red Dot Design Award. W Polsce cieszy się zainteresowaniem, czego najlepszym potwierdzeniem jest ponad 30 proc. udział w portfolio sprzedaży marki utrzymywany od dekady.
– Polacy doceniają wyróżniającą się stylistykę, komfort, bezpieczeństwo i jakość prowadzenia Mazdy 6. Projektanci i inżynierowie dopracowali ten model do perfekcji, ale zaufanie do marki i jej postrzeganie na polskim rynku jest zasługą transparentnej polityki handlowej i konsekwentnie przestrzeganych standardów obsługi w sieci sprzedaży. Emocjonalny związek między samochodem i kierowcą tworzy się za sprawą technologii i filozofii działania, dlatego przykładamy uwagę do obu tych sfer – podkreśla Łukasz Paździor, Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland.
Za rynkowy sukces Mazdy 6 odpowiada nie tylko komfortowe i dopracowane wnętrze, ale innowacyjna technologia, niekonwencjonalne i pragmatyczne silniki oraz systemy bezpieczeństwa, a także oryginalna stylistyka nadwozia, najlepiej prezentująca się w charakterystycznym kolorze głębokiej, soczystej czerwieni Soul Red Crystal. Elegancka sylwetka jest realizacją japońskiej estetyki i języka projektowego KODO – Dusza Ruchu.