Polska spółka Arrinera S.A. na swoim stoisku na targach motoryzacyjnych Moto Show 2017 w Poznaniu zaprezentuje dwa samochody własnej konstrukcji.
Pierwszy z nich to drogowa wersja supersamochodu Arrinera Hussarya. Pojazd ten wkrótce rozpocznie badania drogowe, zmierzające do przygotowania europejskiej homologacji. Drugi to profesjonalny samochód wyścigowy Arrinera Hussarya GT3.
Zobacz także:
Pierwszy w historii Polski profesjonalny samochód wyścigowy całkowicie rodzimej konstrukcji powstał w rekordowym czasie: decyzję o jego budowie podjęto wiosną 2015 roku, w styczniu 2016 pokazano prototyp na targach w Birmingham, zaś pierwszy prototyp zadebiutował w ruchu podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood pod koniec czerwca tego samego roku.
Istniejące prototypy przeszły liczne próby i badania, przyjęto także zamówienia na pierwsze dwa samochody wyścigowe.
Drogowa wersja samochodu Arrinera Hussarya – główne cechy prezentowanego prototypu:
– silniki V8 z serii LT o mocach od 460 do 650 KM;
– skrzynia biegów Cima przenosząca moment oborowy 900 Nm;
– atywna aerodynamika składająca się z 5 niezależnie sterowanych przez komputer sekcji aerodynamicznych wraz z wyborem trybu jazdy „Road” lub ”Race”;
– nadwozie z włókna węglowego i kevlaru z widoczną strukturą;
– autorski system trzech ekranów odpowiedzialny za wyświetlanie najważniejszych dla kierowcy danych;
– autorski, opracowany przez naszych inżynierów Arrinera Body Control Module (ABCM), jest to centralny system zarządzający elektroniką w całym samochodzie;
– system klimatyzacji zaprojektowany od postaw łącznie z elektroniką i oprogramowaniem, sterowany za pomocą ekranu dotykowego.
– MobileEye – system pozwalający na wykrywanie pieszych, rowerzystów, znaków oraz przeszkód;
– lakier o nazwie „Kalahari sunset” opracowany specjalnie dla wersji drogowej przez firmę PPG;
– nowe luksusowe wnętrze, w którym dominuje włókno węglowe, aluminium i skóra;
– własnej konstrukcji światła Bi-LED;
– system monitoringu temperatur w 8 najważniejszych sekcjach samochodu.
Wyścigowa Arrinera Hussarya GT3 – główne cechy auta prezentowanego na salonie samochodowym w Poznaniu:
– silnik V8 z serii LS o mocy ponad 500 KM;
– wyścigowa, sekwencyjna skrzynia biegów Hewland LLS, z możliwością zmiany biegów przy kierownicy;
– rama przestrzenna wykonana ze stali lotniczej BS4 T51, Homologowana wg norm FIA ze specjalnymi elementami energochłonnymi;
– nadwozie oraz elementy aerodynamiki wykonane z kompozytów włókna węglowego oraz Kevlaru, wyścigowy system oświetlenia LED, pneumatyczny system air-jack;
– efektywna aerodynamika opracowana przy udziale Politechniki Warszawskiej;
– dedykowane przednie i tylne zawieszenie wielowahaczowe z amortyzatorami w układzie pushrod, czterofunkcyjna regulacja zawieszenia, amortyzatory oraz sprężyny marki Öhlins;
– wnętrze wykonane na zamówienie, zgodne z przepisami FIA, dostosowane do systemów HANS fotel Corbeau z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa.
Bazowa cena zakupu wersji wyścigowej to 229 000 dolarów amerykańskich (przy odbiorze z fabryki).