Hyundai Motor Polska już drugi rok z rzędu wspiera rywalizację najlepszych uczestników polskich szkół samochodowych, której finał odbędzie się w podczas targów motoryzacyjnych Motor Show w Poznaniu.
Zaangażowanie liczącego się gracza na rynku sprzedaży nowych aut podkreśla, że Mistrzostwa są bacznie obserwowane nie tylko przez przedstawicieli niezależnej branży motoryzacyjnej (producenci i dystrybutorzy części zamiennych oraz warsztaty), ale także importerów i producentów samochodów oraz właścicieli dealerstw.
Zobacz także:
Dzięki włączeniu się Hyundai Motor Polska w organizację Ogólnopolskich Mistrzostw Młodych Mechaników 30 najlepszych dwuosobowych drużyn z całej Polski będzie mogło podczas salonu samochodowego w Poznaniu sprawdzić się w konkurencja praktycznych zorganizowanych z wykorzystaniem samochodów marki Hyundai.
– Szczególnie cenne dla nas jest zapewnienie dostępu do auta o napędzie hybrydowym, ponieważ widzimy, że takie samochody zyskują mocno na popularności na Zachodzie. To oznacza, że w perspektywie kilku lat znacząco zwiększy się ich liczba na polskich ulicach – część zostanie kupiona w salonach, a część będzie zapewne sprowadzona do Polski przez indywidualnych importerów. Niezależnie od źródła pochodzenia, samochody hybrydowe będą trafiać do serwisów, w których być może wkrótce rozpoczną pracę nasi tegoroczni finaliści – tłumaczy Adrian Dekowski z Fundacji Cooperatio, pomysłodawca i organizator Mistrzostw.
– Inwestowanie w wysoko wykwalifikowaną kadrę to jeden z priorytetów koncernu Hyundai, dlatego w ramach podejmowanych przez nas lokalnie działań są również te, kierowane do młodych ludzi, którzy chcą związać swoją przyszłość z firmą samochodową. Chcemy im pokazać na czym polega autoryzowany serwis i jakie są jego standardy, a także różnice w porównaniu z warsztatami niezależnymi. Nasze zaangażowanie w Mistrzostwa Mechaników to początek. Planujemy w przyszłości stworzenie w szkołach samochodowych autorskich klas pod patronatem marki Hyundai – mówił Mariusz Kiljańczyk, dyrektor działu posprzedażnego Hyundai Motor Poland.
– Pierwsze Mistrzostwa zorganizowaliśmy w 2012 roku i było to stosunkowo niewielkie wydarzenie, wspierane przez relatywnie małych partnerów, jeśli nie liczyć firmy ExxonMobil, która wspiera nas od początku. Pięć lat później jesteśmy na najważniejszych targach motoryzacyjnych w Polsce, a w proces organizacji Mistrzostw zaangażowani są główni gracze polskiej motoryzacji i to na co dzień działający po dwóch stronach barykady. To pokazuje, że kształcenie przyszłych kadr dla motoryzacji to zadanie, które potrafi połączyć w kooperacji zarówno producentów samochodów, jak i reprezentantów sektora niezależnego – podsumowuje Adrian Dekowski.
Współorganizatorem Ogólnopolskich Mistrzostw Młodych Mechaników OMMM są Międzynarodowe Targi Poznańskie.